Sorówka z czerwonej kapusty

1. Data: 2001-10-11 16:48:04

Temat: Re: Sorówka z czerwonej kapusty
Od: "Grażyna SZkudlińska" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Struś" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:9q50bj$afr$1@news.tpi.pl...
> Czy wie ktos moze ja takowa zrobic? Jadle juz kilka razy w jakichs
knajpach
> ale jakos nie wiem jak do niej podejsc. Tak jak z bialej? Zasolic itd?
> Dzieki za sugestie wszelkie.
>

> Pzdr.
> Struś

Ja robie w ten sposob:
Kapuste czerwona traktuje tarka (mam taka specjalna, ktora za jednym
pociagnieciem kroi w dwoch plaszczyznach)W kazdym razie chodzi o to, zeby
byla drobniutko poszatkowana, wtedy nie trzeba jej podgotowywac ani
traktowac wrzatkiem/
do teg:o
duze kwasne jablko,cebula i dwa - trzy zabki czosnku
Calosc przyprawiam sola, cukrem i sokiem z cytryny. Mozna tez kapnac troche
oliwy

--
grazyna
nr Gadu-Gadu 1107650

1. Data: 2001-10-11 22:22:53

Od: "Gosia ^KIKI^" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej :))
Ja robie tak:
Kapuste drobniutko sztkuje i lekko obgotowuje. Nastepnie dodaje jedno jablko
, cebulke, kilka kropel cytryny, lyzeczka musztardy, troszke cukru i oliwki.
Pozdrawiam
^KIKI^
Gosia Ceglinska

Użytkownik Struś <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9q50bj$afr$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2001-10-12 00:28:04

Od: "katarzyna sornat" <k...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Struś wrote in message <9q50bj$afr$1@news.tpi.pl>...
>Czy wie ktos moze ja takowa zrobic? <

a ja robie tak: kapuste czerwona i biala drobno szatkuje, scieram na tarce
marchewke, wszystko mieszam i lekko sole, zeby zmieklo, nastepnie dodaje
octu winnego, troche pieprzu i oliwy, mieszam i odstawiam, zeby sie
przegryzlo.
Na koniec posypuje pietruszka, albo koperkiem.
Ladne jest i kolorowe i smakiem chyba nie ustepuje tradycyjnej surowce, na
ktora przepis podano w poprzednich postach.
katarzyna

1. Data: 2001-10-12 06:04:21

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy wie ktos moze ja takowa zrobic? Jadle juz kilka razy w jakichs
knajpach
> ale jakos nie wiem jak do niej podejsc. Tak jak z bialej? Zasolic itd?
> Dzieki za sugestie wszelkie.

Bardzo smaczna jest surówka z któregoś z numerów książeczek Poradnika
Domowego:
kroi sie czerwoną i białą kapustę, do tego daje się namoczone rodzynki,
majonez, chyba szczypiorek...jak ktoś chce, to mogę dokładnie sprawdzić co
tam potrzeba, dawno nie robiłam tej surówki a piszę z pamięci, ale jest
pyszna ;-)

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-10-12 07:17:34

Od: "DominikaNM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
knajpach
> ale jakos nie wiem jak do niej podejsc. Tak jak z bialej? Zasolic

A ja :
Rozdrabniam kapustę w malakserze, wrzucam na wrzątek, dodaje octu
(żeby nie straciła koloru!!!). Na patelni szklę bardzo drobno
posiekaną cebulkę najlepej na oliwie ziołowej. Odcedzam kapustę,
wrzucam do cebulki i mieszam przez chwilę żeby się przegryzło. Dodaję
jabłko, sól, cukier i inne przyprawy. Czasem można dodać groszek
konserwowy.
Pozdrawiam
DominikaNM

1. Data: 2001-10-12 07:19:35

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
knajpach
> ale jakos nie wiem jak do niej podejsc. Tak jak z bialej? Zasolic itd?

Dla odmiany mozna zrobic tak: do poszatkowanej leciutko obgotowanej kapusty
dodajemy por w cieniutkich talarkach i pokrojony w kostke miazsz pomaranczy,
posiekana cebule, przyprawiamy octem winnym, oliwa (sporo!), sol, pieprz,
cukier. Super wyglada jak sie pomaranca zaczyna robic fioletowa.

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2001-10-12 08:30:23

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aha, Krakusy (bo ja jedna z nich) dodaja do tej w tradycyjnej wersji z
jablkiem i cebula ugotowana fasolke, taka biala drobniutka. I do przepisu z
pomarazcza wkradl sie blad: ma byc bez cebuli, por wystarczy!

Agata Solon, naturalna

Użytkownik Agata Solon <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9q6579$cos$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2001-10-12 11:18:35

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
knajpach
> ale jakos nie wiem jak do niej podejsc. Tak jak z bialej? Zasolic itd?

a ja znam zupełnie inną surówkę na ciepło z takiej kapuchy.
Kroi się ją w grubsze paski i gotuje do miękkości w lekko osolonej wodzie z
maciupkim dodatkiem kostki rosołowej, w trakcie gotowania bum w to duzo
rodzynek i kilka pociachanych suszonych śliwek, no i na koniec soku z
cytryny trochę, żeby zyskała pięknego kolorku. A, no i pieprzu.
Pycha do kartofelków z mięskiem.

Wkn

1. Data: 2001-10-12 22:39:16

Od: "Struś" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

DZieki wszystkim za odzew.

Pzdr.
Struś

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

Spoznione, ale bardzo, bardzo szczere!!! (tort dla Mechci)
fioletowy kalafior
Komplement dla Pana Zurki
Dynia - prośba o przepis !
charlotte russe- ratunku