Sos turecki?

1. Data: 2005-09-21 19:38:55

Temat: Re: Sos turecki?
Od: "Jolmira" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czy moglabym i ja dostać ten przepis na sos w całości?
Pozdrawiam miło życząc jeszcze udanego weekendu ;)

2. Data: 2005-09-23 13:29:08

Temat: Sos turecki?
Od: "qd" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W Krakowie, w Alefie zamowilam kugiel.Do tego podano sos turecki. Rozpoznalam
przecier pomidorowy, drobno krojona cebule i takiez korniszony a takze sporo
pieprzu. Czy ktos moze ma przepis na ten sos? Baardzo mi smakowal.
Guglowalam, ale takiego ani podobnego nie znalazlam

3. Data: 2005-09-23 14:52:19

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 23 Sep 2005 15:29:08 +0200, qd napisał(a):

> W Krakowie, w Alefie zamowilam kugiel.Do tego podano sos turecki.

Daleko szukac nie trzeba bylo, na stronie Festiwalu Kultury Zydowskiej jest
przepis, co prawda w lengłydżu, ale to chyba dokladnie to czego szukasz?

8<--------------

Turkish sauce

Ingredients:

1 cup tomato purée
100 g onion
100 g pickles
1 bunch of fresh parsley
1/2 garlic head
sugar, lemon juice, chilly pepper (to taste)

Preparation

Dice onion and pickles finely, add chopped parsley, crushed garlic, spices,
and blend together. Mix with tomato purée. Serve cold with hot *kugel*.

Maciek
"Wy mi nie mowcie co mam robic,
a ja wam nie powiem gdzie macie isc"

4. Data: 2005-09-23 16:27:47

Od: "Alko" <N...@X...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "qd" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pieprzu. Czy ktos moze ma przepis na ten sos? Baardzo mi smakowal.
> Guglowalam, ale takiego ani podobnego nie znalazlam

może chodzi o harris??

5. Data: 2005-09-23 16:51:58

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 23 Sep 2005 18:27:47 +0200, Alko napisał(a):

> może chodzi o harris??

Harrisa nie jest turecka, nie ma w niej pomidorow, cebuli, ani korniszonow.

Maciek
"Invent something idiot-proof, and they will invent a better idiot"

6. Data: 2005-09-23 17:28:31

Od: "qd" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> 8<--------------
>
> Turkish sauce
>
> Ingredients:
>
> 1 cup tomato pur+AOk-e
> 100 g onion
> 100 g pickles
> 1 bunch of fresh parsley
> +AL0- garlic head
> sugar, lemon juice, chilly pepper (to taste)
>
> Preparation
>
> Dice onion and pickles finely, add chopped parsley, crushed garlic, spices,
> and blend together. Mix with tomato pur+AOk-e. Serve cold with hot *kugel*.

Dzieki serdeczne, właśnie to!
Tylko.. co to jest AOk-e i AL0 - ??????

qd

7. Data: 2005-09-23 18:07:34

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki serdeczne, właśnie to!
> Tylko.. co to jest AOk-e i AL0 - ??????
>
> qd

po sladach podanych znalazlam w koncu... te tajemnicze znaczki to
1) francuskie e
2) jedna druga czyli pół główki czosnku

i wszystko jasne
dzieki raz jeszcze
qd

8. Data: 2005-09-23 18:36:11

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 23 Sep 2005 20:07:34 +0200, k...@p...onet.pl napisał(a):

> po sladach podanych znalazlam w koncu... te tajemnicze znaczki to
> [...]

Tak, przepraszam :) Nie zauwazylem ze sie wykrzaczyly znaczki.

9. Data: 2005-09-24 15:19:31

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 21 Sep 2005 21:38:55 +0200, Jolmira napisał(a):

> A czy moglabym i ja dostać ten przepis na sos w całości?

Jest przeciez 4 posty wyzej... ale jesli go nie widzisz, to prosze:

8<--------------

Turkish sauce

Ingredients:

1 cup tomato puree
[...]

and blend together. Mix with tomato puree. Serve cold with hot *kugel*.

10. Data: 2005-09-24 15:32:19

Od: "Alko" <N...@X...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Harrisa nie jest turecka, nie ma w niej pomidorow, cebuli, ani
korniszonow.

nie wiem swic napisałem ze znakiem zapytania

Kraków-gdzie zjeść
mrożenie kolb kukurydzy
Herbstrolle
Jaki automat do wypieku chleba?