mleko UHT

1. Data: 2005-09-22 19:07:38

Temat: mleko UHT
Od: "bebekot" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego mleko UHT nie można przechowywać dłużej niż 48 godzin? Moi znajomi
często piją takie mleko po dwóch dobach przechowywania. Twierdzą, że w smaku nic
sie nie zmienia więc jest dobre.

2. Data: 2005-09-22 21:31:37

Temat: Re: mleko UHT
Od: Chesky <c...@N...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

bebekot napisał(a):
> Dlaczego mleko UHT nie można przechowywać dłużej niż 48 godzin? Moi znajomi
> często piją takie mleko po dwóch dobach przechowywania. Twierdzą, że w smaku nic
> sie nie zmienia więc jest dobre.

u mnie stoi czasem po kilka dni ..i zyje (oczywiscie lodowka).
dla kazdego produktu trza wymierzyc termin waznosci, a raczej granice formalna.
praktycznie zawsze czas ten jest zanizany by zwiekszyc bezpieczenstwo,
i tak tez czas 48h dla mleka uht jest najbardziej bezpieczny... dla producenta.

-

3. Data: 2005-09-23 04:37:45

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bebekot" <b...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
znajomi
> często piją takie mleko po dwóch dobach przechowywania. Twierdzą, że w

Stoi zawsze na stole w pracy. W pomieszczeniu z reguły 18 - 20 stopni.
Do czterech dni nadaje się do wszystkiego, piątego czasami kwaśnieje,
czasami gnije. 96 godzin stoi spokojnie :)

Pzdr
Paweł

4. Data: 2005-09-24 06:36:21

Od: "bebekot" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Do czterech dni nadaje się do wszystkiego, piątego czasami kwaśnieje,
> czasami gnije. 96 godzin stoi spokojnie :)

A czy nie zachodzą tam jakies procesy niebezpieczne dla zdrowia, które są
niewyczuwalne w smaku i zapachu?

5. Data: 2005-09-24 06:51:38

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy nie zachodzą tam jakies procesy niebezpieczne dla zdrowia, które

> niewyczuwalne w smaku i zapachu?

Dobiegam czterdziestki i jeszcze żyję. Zresztą, skoro śmietanę można
trzymać ponad miesiąc, by nabrała twardości do sosów - i żyję - to chyba
wszystko w porządku. Zresztą, co Cię nie zabije, to Cię wzmocni :o)

Pzdr
Paweł

6. Data: 2005-09-24 11:12:24

Od: "@nn" <ann@post> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> znajomi
> często piją takie mleko po dwóch dobach przechowywania. Twierdzą, że

Kupuję mleko w opakowaniu 2-litrowym, więc rzadko się zdarza żebym
zużyła cale w ciągu 48 h - u mnie stoi w lodówce, czasami
tydzień/półtora tygodnia i żyjemy.
Ania
--
~*~*~* Moje dziecki: http://tinyurl.com/bdgxw *~*~*~
*~* Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *~*

7. Data: 2005-09-25 10:02:09

Od: "Przemodar" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"@nn" <ann@post> zachwala UHT
> u mnie stoi w lodówce, czasami tydzień/półtora tygodnia i żyjemy.

Znajomy opowiadał, że mieszkał trochę w USA, na Florydzie. Pojechał na
tygodniowy urlop i zostawił przez zapomnienie otwarty jogurt owocowy na
stole w kuchni. Po powrocie jogurt nawet nie spleśniał, a raczej wysechł i
nadal pachniał "naturalnymi" truskawkami. Słowem - żyjesz, ale co to za
życie :-)

Akurat UHT jest wyrobem mlekopodobnym, lekarze alarmują, że nie nadaje się
zbytnio dla dzieci, słynna w Polsce akcja "Pij mleko, będziesz wielki"
była od początku oszustwem, a wielu aktorów z reklamówek było mocno
zdegustowanych, gdy poznało prawdę o tym szwindlu.

"Powiedziałem i ukoiłem sumienie..."

8. Data: 2005-09-25 12:06:25

Od: "@nn" <ann@post> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemodar" <p...@o...pl> napisał w
wiadomości news:dh5sk8$10uq$1@main.viknet.pl...

> [...]
> będziesz wielki" była od początku oszustwem, a wielu aktorów z
> reklamówek było mocno zdegustowanych, gdy poznało prawdę o tym

Ja kupuję mleko UHT-te dlatego, że mi smakuje a nie pod wpływem reklamy
w telewizji. Kupuję 2 -litrowe, bo nie chce mi się po nie latać co
drugi dzień -czasami stoi tydzień a czasami nie, kiedyś w jeden wieczór
sama opakowanie wypiłam :))
Co do alarmów lekarzy, wiesz na cos trzeba umrzeć :) - kiedyś masło
było niezdrowe, teraz margaryna, kiedyś mówili że od jajek cholesterol
rośnie - teraz mówią, że spada :))
Jakbym chciała się tak tym wszystkim przejmować, to z głodu bym
umarła - np. wczoraj przeczytałam gdzieś, że frytki i chipsy są
rakotwórcze ...
Ania

9. Data: 2005-09-26 06:59:38

Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <ann@post> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Przemodar" <p...@o...pl> napisał w
> wiadomości news:dh5sk8$10uq$1@main.viknet.pl...

http://www.resmedica.pl/zdart79910.html

A powaznie mowiac

ostatnio slyszalem ze (tak popularne przy przeziebieniach) duze dawki
witaminy C sa ..................... szkodliwe (wiem wiekm NTG ale tak mi sie
skojarzylo z lekarzami i zmieniajacymi sie opiniami)

A co do mleka......................... nie pijam ..
A juz szczytem wszystkiego jest (mleko) UHT 0,00 % tluszczu
A czy szanowne gremium wie ze .. wapn jest przyswajalny jedynie "wspolnie" z
witamina D3 ? ktora zawiera sie glownie w tluszczu ?? (tym w mleku .. i tym
w rybach .. ale . sprobujcie sobie wedzona rybe .. TLUSTA .. popic mlekiem
.. Powodzenia hehehe)
Tak to wyglada ..
Jedynym rodzajem mleka ktore pijam jest ... 3,8 % (chyba tylko hey je robi)
lub tez .. "wiejskie" prosto od krowy :)
Takie nieodtluszczone .. z pianka na wierchu .. swiezutkie ... Mniam ..
(biegunka przez pierwsze 2-3 dni a potem .. juz wszystko normalnie hehehe)
Pozdrawiam
Kondziorek

10. Data: 2005-09-26 09:54:41

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 26 Sep 2005 08:59:38 +0200, Waćpanna lub waćpan Kondziorek, w
wiadomości <news:dh868k$v0j$1@polsl.gliwice.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> w rybach .. ale . sprobujcie sobie wedzona rybe .. TLUSTA .. popic mlekiem

Niektórych wali wapń, mleko 0% kupują, zeby kawa biała była ;>
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

Re: kwas chlebowy - gdzie kupic
jogurt Miodzio Bacha/Campina
Pierś z indyka
Kulinarny.Net Newsletter