Spaghetti - jakies propozycje?:)

1. Data: 2004-09-12 10:49:08

Temat: Spaghetti - jakies propozycje?:)
Od: "Przemek Z" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Jako nowy na grupie (czytajacy od 2 miesiecy) serdecznie wszystkich witam.

Z pewnoscia fachowcy tworzenia wszelakich wspaniałych potraw spedzaja teraz
czas w kuchni przy przygotowywaniu niedzielnego obiadku, ale moze akurat
ktos cos doradzi. Znajoma bedac we Wloszech przywiozla mi (i mojej lubej)
makaronik spaghetti. Jako milosnicy kuchni wloskiej zawsze przyrzadzamy
spaghetti a la Carbonara lub bolonese. :) Jednak ze wzgledu na slabosc do
pikantnej kuchni poszukuje jakiegos pikantnego przepisu na Spaghetti :) Czy
ktos z szanownych grupowiczow cos poleci?:)

Serdecznie pozdrawiamy

(Aga - siedzi obok) i Przemek :)

1. Data: 2004-09-12 11:16:31

Temat: Re: Spaghetti - jakies propozycje?:)
Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Przemek Z" <z...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> Czy
> ktos z szanownych grupowiczow cos poleci?:)

Moim ulubionym sposobem na wszelakie makarony jest: Podsmazyc kawalek drobiu
pokrojonego w kawalki na oleju z oliwek, dodac pokrojona papryke, cebule,
cukinie, brokuly, szpinak, pomidor (co akurat w kuchni sie znajdzie),
pokrojony lub zgnieciony czosnek, doprawic ziolami np. bazylia, oregano,
pietruszka lub od razu pesto, doprawic sola. pieprzem i papryka (jesli
akurat mam to laduje tam tez sucha papryczka chilli). Dolac wina czerwonego
lub octu balsamicznego. Makaron ugotowac jak zwykle, ruocic na to mieso z
warzywami i posypac parmezanem.

Ostatnio zrobilam tez cos takiego: Cukinie pokroilam w plastry i posolone,
popieprzone, popaprykowanie i posypane ziolami podsmazylam w oleju z oliwek
(smakuja tez super na zimno na chlebie). Sos byl serowy: cebulka z czosnikem
na olej, pozniej smietana wzgl. mleko i serek topiony, doprawic ziolam i
przprawami (jak wyzej), aha i mozna dodac pokrojona gotowana szynke i wino
biale, jesli sie ma. Cukinie mi. w celach optycznych, ulozylam na brzegu
talerza dookola, na srodek polozylam kepke rukolli, na to makaron, dalej sos
i parmezan.

Nie wiem jak wyglada Wasz bolognese. Ja czesto zamiast mielonego dadaje
tunczyka z puszki i kapary.

Co tez jest dobre i akurat jeszcze na czasie to makaron z kurkami. Jesli
jest zainteresowanie to zameldujcie sie, to podam przepis

Monika

U mnie dzis nalesniki zapiekane z pieczarkami i serem

1. Data: 2004-09-12 11:35:57

Od: "Przemek Z" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Monika
>
> U mnie dzis nalesniki zapiekane z pieczarkami i serem

Sliczne dzieki za moment wszystko zostanie rozwazone:) Nalesniki u nas
czesto z pieczarkami serem i szpinakiem :) i jajeczkiem. Przepyszne
zapieczone w piekarniku po popsypaniu serem.

Pozdrawiam

Aga i Przemek :)

1. Data: 2004-09-12 15:51:31

Od: "Igor" <i...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemek Z" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
Czy
> ktos z szanownych grupowiczow cos poleci?:)

Witam.
Jako osoba - podobnie jak Wy - lubiąca pikantne potrawy też swojego czasu
szukałem przepisu na typowe spaghetti z ostrą nutą...
...im znalazłem doskonały przepis: Spaghetti putanesca. Putanesca znaczy
kurtyzana i tak jak ona kiedyś, dziś to spaghetti dostarcza mocnych wrażeń:)
A zatem - niezbędne będą następujące składniki:
Puszka pomidorów pelatti (ale inne też mogą być i to nawet już pokrojone, ja
użyłem zwykłych z dawtony na 1,6zł:), 1 większa cebula, garść czarnych
oliwek, łyżka kaparów, 1 lub 2 papryczki czuszki w zależności od upodobań, 2
ząbki czosnku oraz kilka filecików anchois oraz parmezan i oliwa.
Na oliwie przesmażam cebulę aż się zeszkli dodaję pokrojone anchois, oliwki,
kapary, czuszkę, smażę chwilę, następnie dorzucam czosnek i ponownie chwilę
przesmażam. Następnie dodaję pomidory i dusze to wszystko na małym ogniu
10 - 15 minut, po czym wrzucam zahartowany makaron do sosu i mieszam aż
osiągnie odpowiednią temperaturę. Na koniec posypuję parmezanem.
GOTOWE!!
Smacznego
Pozdrawiam
Igor

1. Data: 2004-09-12 19:43:54

Od: "Hupu" <m...@f...ppolbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja dzisiaj zrobiłam na zimno z czarnymi oliwkami, pomidorami i fetą. do tego
sos z oliwy, czosnku i bazylii. pychota!!
Hupu

1. Data: 2004-09-13 02:25:37

Temat: Re: Spaghetti - jakies propozycje?:) Nieco OT
Od: "eM eL" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Igor <i...@1...pl> napisał(a):

> ....im znalazłem doskonały przepis: Spaghetti putanesca. Putanesca znaczy
> kurtyzana i tak jak ona kiedyś, dziś to spaghetti dostarcza mocnych
wrażeń:)

Musze Cie nieco rozczarowac... Robie to niechetnie, bo tez przedkladam
romantyczne historyjki "o pochodzeniu roznosci" nad szara, ponura, zaganiana
codziennosc :-)))

Z mocnym wrazeniami to nie dyskutuje - niektorym nawet chleb ze smalcem
takich dostarcza - ale powszechnie uwaza sie, ze nazwa tego dania wziela sie
nie od sily "wrazen" ale od szybkosci z jaka, ehem, panienki obsluguja
klientow... Spaghetti alla Puttanesca jest rownie szybkie w przyrzadzaniu
:-))) Pamietaj, ze duzo wloskich, szczegolnie "czerwonych", sosow do
spaghetti gotuje sie calymi godzinami a tu 20 minut, szast-prast i po
ptakach :-)))

Druga teoria jest taka, ze jakkolwiek katoliccy Wlosi rodzaju (zwykle)
meskiego nie gardzili, ehem, "panienkami" i uslugami przez nie swiadczonymi,
to nie przeszkadzalo im to w przesladownaiu tychze samych "panienek" gdzie
popadnie - np. nie obslugiwano ich w sklepach kiedy byli tam "porzadni"
klienci i biedaczki musialy robic zakupy tuz przed zamknieciem, gdy polki
swiecily pustkami i stad wlasnie owe dziwaczne skladniki w tym daniu. A
oryginalnie (ponoc, nie bede sie spieral...) to spaghetti ala puttanesca
zawieralo cebule, czosnek, paste z anchois, paste pomidorowa, , ocet lub
wino, ostry pieprz i oregano. Pozniej dodano oliwki, grzyby (pieczarki),
kapary i takie tam, oraz zastapiono paste z anchois samymi anchois oraz
dolozono suszone (na sloncu) pomidory (albo i normalne.) Nie mowiac juz o
tym, ze przepisow (i to tych "oryginalnych", wloskich) na to danie jest
ogrom i zawieraja one wszystko, od sosu z malzy po pietruszke i
sos "marinara."

Sa jeszcze inne teorie w tej materii :-)))

Tak czy inaczej, sos jest znakomity, ja lubie z dodatkiem krewetek (takich
maciupcich, najtanszych...)

1. Data: 2004-09-13 07:25:44

Od: "Igor" <i...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie od sily "wrazen" ale od szybkosci z jaka, ehem, panienki obsluguja
> klientow... Spaghetti alla Puttanesca jest rownie szybkie w przyrzadzaniu

Hehe, ale ja tak naprawdę tą historyjkę wymyśliłem na poczekaniu. Po prostu
skojarzyło mi się ostrość potrawy z obsługą dawnej kurtyzany:)
Swoją drogą bardzo ciekawa geneza nazwy tej potrawy.
Co do krewetek to dzięki za podpowiedź - uwielbiam owoce morza i napewno
spróbuję tej kombinacji.
Igor

1. Data: 2004-09-13 13:05:16

Od: "Mariolkka" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

A moze cos takiego?

Bucatini picante
400 g makaronu bucatini (nieco grubszy od spaghetti),
150 g wędzonego boczku,
2 czerwone papryki,
1 żółta papryka,
2 pomidory,
1 średnia cebula,
1 papryczka chilli,
3 ząbki czosnku,
po łyżce masła i oleju,
4 łyżki utartego parmezanu,
pieprz, sól.

Obrać i posiekać cebulę, boczek pokroić w kostkę. Z pomidorów zdjąć skórkę,
rozgnieść widelcem. Paprykę pokroić w paski. Rozgrzać w rondlu masło i
oliwę. Wrzucić boczek i cebulę, smażyć przez 3 minuty. Dodać paprykę, smażyć
przez 3 minuty. Włożyć pomidory, pokrojoną drobno papryczkę chilli (można
użyć sproszkowanej), doprawić solą. zmiażdżonym czosnkiem i pieprzem.
Przykryć, smażyć na małym ogniu przez 10 minut. W tym czasie zagotować wodę
z solą, włożyć makaron i ugotować go al dente. Odcedzić, wymieszać z gorącym
sosem, obficie posypać serem i natychmiast podawać).

Mariolkka

1. Data: 2004-09-13 13:14:01

Od: "Mariolkka" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Spaghetti Diablo

Składniki: 50 dkg kiełbasy, 2 cebule, groszek konserwowy, duża czerwona
papryka, 2 ostre papryki konserwowe, 10 dag pieczarek, 3 ogórki konserwowe,
1 duży por, przecier pomidorowy, makaron (nitki), oliwa. Przyprawy: curry,
łyżka cukru, sól, pieprz, papryka, mielny imbir.

Warzywa pokrajać w drobną kosteczkę, kiełbasę w talarki. Na głębokiej
patelni rozgrzać oliwę i ciągle mieszając, wsypać przyprawy oraz kiełbaskę.
Przesmażyć na bardzo małym ogniu. Następnie wrzucić pokrajane warzywa,
podlać wodą i dusić ok. 15 minut. Przełożyć do dużego garnka. Uzupełnić
wodą. Dusić do miękkości. Pod koniec gotowania jeszcze raz doprawić i
zagęścić mąką. Ugotować makaron, wyłożyć go na talerze formując niewielkie
kopczyki i polać je przygotowanym sosem.

Mariolkka

Biała Pieczeń w sosie własnym
Ajvar- co z baklazanowym srodkiem?
nalewka "44"