Re: Spalinowy rozdrabniacz do gałęzi (shredder)

From: Tadeusz Smal <s...@s...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Spalinowy rozdrabniacz do gałęzi (shredder)
Date: Sat, 03 Jan 2015 00:31:11 +0100

W dniu 2015-01-02 o 23:23, Pszemol pisze:> "Tadeusz Smal"
<s...@s...pl> wrote in message

> A gdzie i za ile diengów go kupiłeś?
> Czy to polska produkcja czy Made in Chińczykowo?
:)
Kupiłem na Allegro gdzieś w drugim końcu Polski
i dopiero po zakupie z naklejki na nim dowiedziałem się,
że sprowadza je do Polski Krysiak http://www.krysiak.pl/,
do którego mam dwadzieścia parę kilometrów i zapewne kupiłbym u niego
nieco taniej.
Montowany jest chyba w Chinach ale ma typowy silnik
i wszystkie części zamienne dostępne są u Krysiaka:
Parę dni temu gdy zmroziło to wziałem się za rozdrabnianie gałęzi
i przeciągając go z miejsca na miejsce po zamarzniętych grudach
przewrócił mi się na ziemię.
W rezultacie uderzenia, połamała plastykowa osłona filtra powietrza
oraz owiewki gaźnika. W sumie 4 całkiem spore elementy i jak sądziłem
zanim zadzwoniłem do serwisu Krysiaka,że naprawa będzie kosztowała ze
2-3 stówki ale cały element wraz z nowym filtrem do powietrza kosztował
tylko 68zł.
:)))

> Rozumiem...
> No ale widziałem film z jego udziałem na youtube i było całkiem OK.
> Może trzeba te drobne wrzucać jakoś razem, całe naręcza tam upychać? :-)
> Czy jest wyposażony w taką laskę/upycharkę z uchwytem?
:)
JAk obejrzałem sobie ten filmik
https://www.youtube.com/watch?v=JZ6kqIlLGjY ( nakręcony u Krysiaka przed
wejściem do firmy)
to wydaje mi się teraz,że to moja wina ze nie tnie on tych drobnych
gałązek bo zdemontowałem osłonę noży na wylocie i gałązki sypane górą
przelatują pomiędzy wirującymi nożami bijakowymi.
Tę osłonę natomiast zdjąłem zaraz po pierwszym odpaleniu
gdy próbowałem co maszyna potrafi i zamiast jak na filmie dawkować jemu
ten drobiazg garstkami ja wrzuciłem do kosza całkiem spore naręcza
i zanim noże rozdrobniły pierwszy rzut, ja załadowałem kolejny.
W rezultacie zapchałem całą komorę, zablokował się wał i silnik się
wyłączył. Przestraszyłem się,że zatarłem silnik po kilku minutach pracy
ale gdy odkręciłem osłonę wały z nożami i usunąłem blokadę
to silnik odpalił.
Sita osłony już nie zakładałem ale po obejrzeniu filmiku na Youtube
chyba je założę bo wiem teraz,że trzeba te gałązki wrzucać mniejszymi
porcjami.
Obie wlotki są zabezpieczone gumami na szczelnie. W otworze dla grubych
gałęzi gałąź się wpycha ale jak dojdzie ona do noży, to dalej one same
ją ciągną.
W koszu tez trzeba te gałązki przepchnąć przez gumę deska czy jakaś
gałęzią. Jestem zadowolony z tej maszynki ale dość ciężko ją się
przemieszcza i dlatego mi sie ona przewróciła bo gdy szarpnąłem to nie
utrzymałem na uchwycie tego ciężaru. Mogłem coprawdą zablokować albo
zamortyzować choć upadek ale wolałem nie chwytać gołymi rękoma za
rozgrzany silnik
--
z pozdrowieniami i uśmiechami
smal