Sposoby smazenia karpia

1. Data: 2003-12-19 20:54:08

Temat: Sposoby smazenia karpia
Od: "Cahir aep Ceallach" <c...@w...plUSUNTO> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam taka sprawe, otoz w moim domu rodzinnym na Wigile zawsze byl karp
smazony tak - krojony na dzwonka szerkowosci 4-5 cm, po czym usuwany jest
kregoslup, przez co powstaja z kazdego dzwonka 2 kotleciki o wymiarach okolo
4x8 cm. Taki kotlecik smazony jest na MASLE po obtoczeniu w mace, jajku i
tartej bulce. Niebo w gebie. Natomiast moi tesciowie od zawsze kroja karpia
na dzwonka o szerokosci 1 cm i takie juz smaza - ale uwaga uwaga, obtoczone
tylko w mace i to na oliwie (!). Nie chodzi mi o to ktory sposob jest
lepszy - bo to ja wiem doskonale ;-P, ale raczej chcialbym sie rozeznac
ktora forma jest wsrod grupowiczow bardziej popularna.

cac

1. Data: 2003-12-19 21:27:53

Temat: Re: Sposoby smazenia karpia
Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Obtaczanie ryb w makach, jajkach, bulkach tartych osobiscie uwazam za
przestepstwo, ale kazdy jak lubi. U moich rodzicow karp jest w calosci
faszerowany warzywami i do tego sos pomidorowo - czarno porzeczkowy (bez
maki!) i taki mi najlepiej smakuje.

Monika

1. Data: 2003-12-19 21:33:58

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le vendredi 19 décembre 2003 ŕ 21:54:08, vous écriviez :

> [...]

> lepszy - bo to ja wiem doskonale ;-P, ale raczej chcialbym sie rozeznac
> ktora forma jest wsrod grupowiczow bardziej popularna.

Najlepszy jest, oczywiscie, karp gotowany

Ewcia

ps. polany maslem z posiekanym jajkiem

--
Niesz !

1. Data: 2003-12-19 23:09:04

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lepszy - bo to ja wiem doskonale ;-P, ale raczej chcialbym sie rozeznac
> ktora forma jest wsrod grupowiczow bardziej popularna.

Witam!
U mnie w domu karpia oprawia zawsze mężczyzna/ upolował to niech go oprawi/,
kroję na dzwonka, okładam cebulą /niech poleży/ , solę. Potem wyjmuję z cebuli
i obtaczam tylko w mące. Smażę na oleju, tak żeby skórka była chrupiąca . pzdr.

1. Data: 2003-12-20 06:53:11

Od: maciejza <w...@f...org> szukaj wiadomości tego autora

Cahir aep Ceallach wrote:

> ktora forma jest wsrod grupowiczow bardziej popularna.

smaruje chwasta od srodka i na zewnatrz masłem, dodaje jakies ziółko,
zawijam w folie aluminiowa i wrzucam do nagrzanego piekarnika na jakies
45 minut.

--
zbieram mamony na cremony
... na volvo tez ...

1. Data: 2003-12-20 19:30:18

Od: "Victoria" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cahir aep Ceallach" <c...@w...plUSUNTO> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> mam taka sprawe, otoz w moim domu rodzinnym na Wigile zawsze byl karp
> smazony tak - krojony na dzwonka szerkowosci 4-5 cm,

Robię podobnie jak Ty, obtoczony w tartej bułce z mąką, smażę na
oliwie, po czym przekładam do brytwannny z sitem, gdzie na dnie jest zalewa
z liściem laurowym, maggi i jakimś ziółkiem, nagrzewam, aby przeszedł parą.
Jest pulchny i mało nasączony tłuszczem.

Victoria

Sola
Makowiec na kruchym spodzie
Pomóżcie prosz