Spotkało się dwóch idiotów.

51. Data: 2016-06-20 13:17:58

Temat: Re: Spotkało się dwóch idiotów.
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 20 czerwca 2016 13:09:27 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> brutalnie zmieciona? całe szczęście że ta szatańska "kultura" została
> wreszcie zmieciona

Czytaj uważnie. Nie była szatańska tylko niedojrzała, gdyż ze względu na
warunki materialne zbyt późno zaczęła się rozwijać.

Poczytaj sobie jeszcze raz, kim był Nezahualcoyotl.

52. Data: 2016-06-20 13:22:33

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.06.2016 o 13:17, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Czytaj uważnie. Nie była szatańska tylko niedojrzała, gdyż ze względu na
> warunki materialne zbyt późno zaczęła się rozwijać.
>
> Poczytaj sobie jeszcze raz, kim był Nezahualcoyotl.

Pewnie, tak samo jak niedojrzała była kultura Czerwonych Khmerów, która
powstała pod koniec 20 wieku. Nie pozwolono jej się rozwijać i została
brutalnie zmieciona przez Wietnamczyków, a przecież wystarczyło dać temu
eksperymentowi tysiąc a może 10 tysięcy lat.

53. Data: 2016-06-20 13:33:39

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 20 czerwca 2016 13:22:20 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> [...]
> brutalnie zmieciona przez Wietnamczyków, a przecież wystarczyło dać temu
> eksperymentowi tysiąc a może 10 tysięcy lat.

Tylko że Czerwoni Khmerowie nie byli w naturalnych warunkach materialnej
izolacji od innych kultur, oni je stworzyli w środku Starego Świata.

Natomiast kontakty prekolumbijskie Mezoameryki ze Starym Światem, jeżeli
jakieś nawet były - to należały do rzadkości. Skąd mieli Aztecy nabywać
wzorce? Nie mówiąc, iż warunki materialne w Ameryce Środkowej przed
Kolumbem były ciężkie - mówi się, że kanibalizm był spowodowany
panującym tam wyjątkowym niedoborem białka zwierzęcego. Więc przyczyny
zapóźnienia tam były jak najbardziej prozaiczne, nie trzeba się odwoływać
do jakiegoś metafizycznego zła pod tym względem.

54. Data: 2016-06-20 13:36:17

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.06.2016 o 13:33, Jakub A. Krzewicki pisze:
> [...]
> zapóźnienia tam były jak najbardziej prozaiczne, nie trzeba się odwoływać
> do jakiegoś metafizycznego zła pod tym względem.

Wystarczą plemiona, które otaczały Azteków i które Aztecy składali w
ofierze, te plemiona były znacznie lepsze i od nich Aztecy powinni wziąć
wzór. A poza tym każdy normalny człowiek sam z siebie powinien wiedzieć
co dobre a co złe.

55. Data: 2016-06-20 13:37:21

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 20 czerwca 2016 13:16:37 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> japońska kultura jest porąbana, wystarczy obejrzeć animę czy mangę

Jest bardzo podobna do nie-rzymskiego substratu naszej kultury
słowiańskiej, o czym pisałem. W obydwu przypadkach źródła są u podnóża gór Uralu i
Ałtaju.

Jedyny kraj, który doszedł do wysoko rozwiniętego statusu opierając się
skutecznie jahwizacji.

56. Data: 2016-06-20 13:40:28

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.06.2016 o 13:37, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Jest bardzo podobna do nie-rzymskiego substratu naszej kultury
> słowiańskiej, o czym pisałem. W obydwu przypadkach źródła są u podnóża gór Uralu i
Ałtaju.

Nieprawda, Słowianie to "dzieci bogów"
https://www.youtube.com/watch?v=8zxGJHgIaJw
Słowianie są dobroduszni, łagodni i gościnni,
a na przykład Żydzi i Japończycy drapieżni

> Jedyny kraj, który doszedł do wysoko rozwiniętego statusu opierając się
> skutecznie jahwizacji.

Stary Testament jest żydowski a ducha, ale Jezus bardziej przypominał
Idealnego Słowianina.

57. Data: 2016-06-20 13:59:30

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 20 czerwca 2016 13:36:04 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> [...]
> ofierze, te plemiona były znacznie lepsze i od nich Aztecy powinni wziąć
> wzór. A poza tym każdy normalny człowiek sam z siebie powinien wiedzieć

Nie były. Wydawały się znacznie lepsze, bo nie były przy korycie
i nie mogły wiele dokazać. Tak samo Polacy tylko wydają się znacznie
lepsi od Tuska i Kaczyńskiego.

Weźmy taki starożytny Rzym. Dopóki władzę mieli tam politeiści, tacy
chrześcijanie wydawali się znacznie lepsi. Przyszła zmiana wraz
z Konstantynem i chześcijanie przy władzy nie dość, że okazali się takimi
samymi okrutnikami jak to byli wobec nich politeiści (i jakimi
rozpustnikami!), to jeszcze mieli mierną wiedzę i kompetencje zbyt słabe,
żeby móc skutecznie kontrolować imperium, które zawaliło się pod naporem
barbarzynców. Tak jak pisał Augustyn - nie każdy poganin należy do państwa
Szatana i nie każdy chrześcijanin należy do państwa Boga. Jeszcze sytuację
próbował ratować przed chrześcijanami ostatni hellenista Julian Wielki,
ale było już po ptokach.

"Dajcie mi władzę, a ja was usadzę" - stale aktualne.

58. Data: 2016-06-20 14:03:23

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.06.2016 o 13:59, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Weźmy taki starożytny Rzym. Dopóki władzę mieli tam politeiści, tacy
> chrześcijanie wydawali się znacznie lepsi. Przyszła zmiana wraz

Starożytny Rzym - jeszcze republika był w porządku, zaczął się
degenerować w cesarstwie. Więc nie prawda że trzeba czasu by dojrzeć,
odwrotnie, można się zdegenerować. Republika rzymska była wspaniała,
piekielnik Juliusz Cezar to popsuł.

59. Data: 2016-06-20 14:04:35

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 20 czerwca 2016 13:40:16 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> Stary Testament jest żydowski a ducha, ale Jezus bardziej przypominał
> Idealnego Słowianina.

Według niektórych legend Japończyków Jezus żył w Japonii ;)
https://en.wikipedia.org/wiki/Shing%C5%8D,_Aomori

60. Data: 2016-06-20 14:06:35

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.06.2016 o 14:04, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Według niektórych legend Japończyków Jezus żył w Japonii ;)
> https://en.wikipedia.org/wiki/Shing%C5%8D,_Aomori

Jakiś inny Jezus, w tamtych czasach to było popularne imię

:-)
Kim jest ta niemka?
Korwin osiągnął dno
Afera