Spotkało się dwóch idiotów.

61. Data: 2016-06-20 14:08:53

Temat: Re: Spotkało się dwóch idiotów.
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 20 czerwca 2016 14:03:10 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> Starożytny Rzym - jeszcze republika był w porządku, zaczął się
> degenerować w cesarstwie. Więc nie prawda że trzeba czasu by dojrzeć,
> odwrotnie, można się zdegenerować. Republika rzymska była wspaniała,
> piekielnik Juliusz Cezar to popsuł.

Republika rzymska była skorumpowana, a przyczyną tego była jej ekspansja
terytorialna. Prawdziwie silne państwa biorą się z federacji, podboje
tylko korumpują.

62. Data: 2016-06-20 14:10:33

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.06.2016 o 14:08, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Republika rzymska była skorumpowana, a przyczyną tego była jej ekspansja
> terytorialna. Prawdziwie silne państwa biorą się z federacji, podboje
> tylko korumpują.

Panowało tam dobre prawo, w odróżnieniu od dziczy na zewnątrz, przez
podboje wyświadczali usługę innym

63. Data: 2016-06-20 14:14:37

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.06.2016 o 14:10, pinokio pisze:
> Panowało tam dobre prawo, w odróżnieniu od dziczy na zewnątrz, przez
> podboje wyświadczali usługę innym

przysługę

64. Data: 2016-06-20 14:21:34

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 20 czerwca 2016 14:10:21 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> Panowało tam dobre prawo, w odróżnieniu od dziczy na zewnątrz, przez
> podboje wyświadczali usługę innym

O tym dobrym prawie to powiem tylko, że oprócz niewolników i cudzoziemców
było mnóstwo nierównych klas obywateli. Zostać obywatelem rzymskim to było
nie wszystko, tylko nieliczni byli tak naprawdę sui juris czyli dostąpili
możliwości bycia ojcami rodziny (pater familiae) na własnym prawie.
Wiesz, co to są capitis diminutio minima, media et maxima? Ile było
klas Latynów, kto miał ius conubii (prawo wchodzenia w związki małżeńskie
w ogóle - i z kim), prawo dziedziczenia, przyjmowania i dawania darowizn,
nabywania nieruchomości, a jaki obywatel tych praw nie miał i wiecznie
musiał być klientem? Odechciałoby się Tobie być tzw. wolnym rzymianinem,
wolność nie była tam większa niż w socjalistycznym prawie radzieckim,
które zresztą czerpało całymi garściami z rzymskiego.

65. Data: 2016-06-20 14:26:55

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

wolność nie była tam większa niż w socjalistycznym prawie radzieckim,
które zresztą czerpało całymi garściami z rzymskiego.

PS. Jeszcze sobie przypomniałem skąd się wywodzi instytucja adwokata.
Otóż powstał ten zawód ze względu na to, że niektóre upośledzone klasy
obywateli rzymskich miały ograniczone prawa procesowe, więc w ich sprawach
musiał się stawiać kto inny za nich przed sądem, za wynagrodzeniem.

66. Data: 2016-06-20 14:28:50

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.06.2016 o 14:21, Jakub A. Krzewicki pisze:
> musiał być klientem? Odechciałoby się Tobie być tzw. wolnym rzymianinem,
> wolność nie była tam większa niż w socjalistycznym prawie radzieckim,
> które zresztą czerpało całymi garściami z rzymskiego.

Porównaj to z dziczą barbarzyńców. Choćby z Kartaginą gdzie palono dzieci.

67. Data: 2016-06-20 14:34:15

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-06-20 13:40, obywatel pinokio uprzejmie donosi:

> Nieprawda, Słowianie to "dzieci bogów"
> https://www.youtube.com/watch?v=8zxGJHgIaJw
> Słowianie są dobroduszni, łagodni i gościnni,

A to z jakiej baśni?

> a na przykład Żydzi i Japończycy drapieżni

W Internecie nie ma miejsca na prawdę. [H.J. Wolowitz]

68. Data: 2016-06-20 14:37:00

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.06.2016 o 14:34, Qrczak pisze:
> Dnia 2016-06-20 13:40, obywatel pinokio uprzejmie donosi:

> A to z jakiej baśni?

Wiesz co to Słowiańska Dusza?

69. Data: 2016-06-20 14:39:01

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-06-20 13:36, obywatel pinokio uprzejmie donosi:

> Wystarczą plemiona, które otaczały Azteków i które Aztecy składali w
> ofierze, te plemiona były znacznie lepsze i od nich Aztecy powinni wziąć
> wzór. A poza tym każdy normalny człowiek sam z siebie powinien wiedzieć
> co dobre a co złe.

Jakie plemiona i w czym były lepsze?

W Internecie nie ma miejsca na prawdę. [H.J. Wolowitz]

70. Data: 2016-06-20 14:39:15

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 20 czerwca 2016 14:28:38 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> Porównaj to z dziczą barbarzyńców. Choćby z Kartaginą gdzie palono dzieci.

Hu hu hu! Zapomniałeś wymienić biblijny Izrael, który co prawda miał
zakaz składania ofiar z dzieci własnych, ale nie z gojów. Wręcz był
obowiązek złożenia ofiary z goja, który popadł od klątwę cherem.
,,Żaden człowiek, który jest poświęcony dla Pana jako ,,cherem", nie może być
wykupiony. Musi on zostać zabity" Leviticus XXXVII 29.
Z tego punktu widzenia trudno mówić o zwyrodnieniu Azteków, którzy
postępowali jota w jotę tak samo z jeńcami wojennymi. Po prostu
byli na identycznym poziomie rozwoju.

:-)
Kim jest ta niemka?
Korwin osiągnął dno