Data: 2013-12-26 15:20:20
Temat: Re: Spowiedź
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>
Pokaż wszystkie nagłówki
Stokrotka wrote:
>
>> Kultura jest to nie tylko posługiwanie się narzędziami
>> i układem sygnałów,
>> ale posiadanie własnych tradycji chociażby w prostej postaci pieśni i
>> legend.
> Niejeden gatunek ma dziwne zahowania i sygnały pawie pokazują ogon, psy
> obwąhują dżewka, dlaczego nie uznajesz tego za kulturę i tradycję?
> Dżewko - pieski słup ogłoszeniowy trwa dłużej niż jedno pokolenie psa,
> jest więc tradycją, a ilość legend na nim niezliczona.
Ale to jest sygnał prosty - tu byłem. A człowiek przekazuje detale
informacji --- kto, co, kiedy, dlaczego. Chodzi o drugi sdystem sygnałów.
>> Może zarówno spowalniać, jak i kumulować, ....
> Pszykłady poproszę na tę kumulację w rozumieniu postępowości tradycji.
> Mi się wydaje, że tradycja to spowalnianie rozwoju by ewentualne błędy
> postęu były mniej niebezpieczne.
Kultura to nie tylko tradycja ale i awangarda. Która coś bierze z tradycji,
coś neguje, coś sama dodaje.
>> Godzenie się na problemy zaczęło się na dobre u humanistów
>> gdzieś tak w początku XX w. wraz z totalitaryzmami.
> Całkowite bzdury, sam piszesz, że to typowe dla średniowiecza.
Znowu manipulujesz.
Humaniści zaczęli się w renesansie, w średniowieczu nie było humanizmu tylko
teocentryzm --- trivium i quadrivium, a filozofia służebnicą teologii.
W Renesansie filozofia wyzwoliła się i powstało wolnomyślicielstwo i
humanizm.
>> One go nie rozwiązują, to instynkt je rozwiązuje.
> Instynkt nie jest częścią osoby? Pierwszy raz słyszę.
Instynkt jest zbiorowy. Nigdy nie słyszałaś hasła "owczy pęd".
>> My też możemy trenować instynkt,
>> ale uczymy się na bazie wyników, w którą stronę najefektywniej.
>> Tu jest potężny skok jakościowy,
>> bo potrafimy to nadzorować z detalami w skali gatunku.
> Bzdury , pyha w czystym wydaniu, jak by tak było nie było by wojen.
Nie mówię że doskonale.
>> To jest odpowiedź na pytanie, jak zdolności czysto umysłowe
>> i poznawcze wpływają na organizację pozostałych zdolności.
> NIe było odpowiedzi, było pytanie a twojej strony.
Nie tyle pytanie, co zaprzeczenie twojej tezy przeciwstawiającej rozwój
umysłowy fizycznemu. Nie jest tak, że jeśli tutaj czegoś więcej, to tam
czegoś mniej.
--
????
???
??????
|