Stacja pogodowa jaka ?

11. Data: 2015-08-12 07:56:20

Temat: Re: Stacja pogodowa jaka ?
Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 12 sierpnia 2015 07:51:43 UTC+2 użytkownik Kris napisał: zl
> A jakich danych od stacji pogody potrzebujesz?
> Ja od ładnych kilku lat używam urządzenia zakupionego za ok. 30 zł w Biedronce.
Działa ok, baterie raz na pół roku w czujniku zewn. wymieniam
> http://produkty-z-bdr.blogspot.com/2015/01/stacja-po
godowa-z-biedronki.html

Błędny link.
Taką mam
http://tech.wp.pl/kat,1009783,title,Kolorowa-stacja-
pogodowa-Hama-EWS-120,wid,13891644,wiadomosc.html

12. Data: 2015-08-13 09:32:35

Od: PeJot <P...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-08-12 o 07:51, Kris pisze:

> A jakich danych od stacji pogody potrzebujesz?
> Ja od ładnych kilku lat używam urządzenia zakupionego za ok. 30 zł w Biedronce.
Działa ok, baterie raz na pół roku w czujniku zewn. wymieniam

Mam jakąś stację z Lidla. Czujnik zewn. działał na baterii CR2025 i
podobnie co pół roku wymagał wymiany baterii. To jest wspólna cecha
taniej elektroniki: prądożerność. Można to obejść stosując zamiast
baterii litowych o małej pojemności zewnętrzne zasilanie w postaci 2xAA.
Taki zmodyfikowany czujnik u mnie działa ok. 3 lat bez wymiany baterii.

Co do dokładności, to w sumie i tak wszystko rozbija się o miejsce i
sposób zainstalowania czujnika. Różnica temperatury po nasłonecznionej i
nienasłonecznionej stronie budynku może być i 10 stopni.

--
P.Jankisz

13. Data: 2015-09-01 14:46:20

Od: Xaltuton <a...@p...z.tym.rowniez.xaltuton.com> szukaj wiadomości tego autora

<k...@g...com> wrote:

>Ja od ładnych kilku lat używam urządzenia zakupionego za ok. 30 zł w Biedronce.
Działa ok, baterie raz na pół roku w czujniku zewn. wymieniam
> [...]

Mam stacje za 3 stowy, oryginalne baterie (2xAA) napedzaja zewnetrzny czujnik juz 4
lata i nie byly
wymieniane, pomimo, ze zdarzaly sie przez ten czas mrozy pod - 25, a latem odbite
slonce codziennie
podgrzewa czujnik przez godzine do ponad 40stopni. Baterie jakies noname, dolaczone
do stacji :)

--
hominis est errare, insipientis in errore perseverare

14. Data: 2015-09-01 17:50:39

Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Taka za trzy stowy to powinno dawac sie sterowac pogoda.

15. Data: 2015-09-03 20:27:42

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-01 o 14:46, Xaltuton pisze:

> [...]
slonce codziennie
> podgrzewa czujnik przez godzine do ponad 40stopni. Baterie jakies noname, dolaczone

Wątpię, aby były noname, znajomy budował czujniki do uli, to mi
opowiadał o bateriach jakie zastosował, teraz nie pamiętam jakie to
były, ale zwykła bateria kosztuje kilka zł, tamta około 30 zł. Jak się
dowiem, co to za baterie, to dam znać.

16. Data: 2015-09-20 00:23:36

Od: dsw <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 10 sierpnia 2015 10:33:27 UTC+2 użytkownik mirko napisał:
> Jaka polecacie stacje pogodową bezprzewodową? chodzi mi o dokładne dane
> i żeby zakres temp był od -40 do + 50

Ja kiedyś ojcu kupiłem taką stację z wiatromierzem (coś podobnego do tego:
http://www.nagrzewanie.pl/742,pl-radiowa-stacja-pogo
dowa-te831x.html) jakiejś niemieckiej firmy nazwy nie pamiętam (zdaje się, że
3-literowa).
Bateria na wiatromierzu trzyma 1,5-2 lata (i co tyle czasu trzeba wdrapać się na dach
w celu wymiany). Baterie jakieś takie zwykłe-lepsze. Najczęściej wymieniana jest
bateria w czujniku na ścianie - wytrzymuje mniej niż rok. No i w samym
urządzeniu/wyświetlaczu, też roku nie wytrzyma). A, czujnik deszczu... wymieniana
chyba była raz, czyli wytrzymuje jakieś 3-4 lata, mimo, że jest w znacznej odległości
od domu.

No, ale to nie mieści się w podanym budżecie.

pozdr

17. Data: 2015-09-25 22:16:55

Od: Tomasz Dąbrowski <a...@s...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja od dwóch lat używam stacji Netatmo. Jest moduł wewnętrzny i zewnętrzny.
Nowa wprawdzie trochę droższa, ale można kupić używaną.
Są na Allegro. Żadnych problemów. Dostęp przez Wi-Fi z komputera jak i z
telefonu.

Pozdrawiam,
Tomasz Dąbrowski

Użytkownik "mirko" napisał w wiadomości grup
.pl...

18. Data: 2015-09-25 22:26:41

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 25 września 2015 22:18:40 UTC+2 użytkownik Tomasz Dąbrowski napisał:
> [...]
> Nowa wprawdzie trochę droższa, ale można kupić używaną.
> Są na Allegro. Żadnych problemów. Dostęp przez Wi-Fi z komputera jak i z
A do czego przydaje się dostęp przez wifi do stacji pogodowej?

19. Data: 2015-09-25 23:31:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 25 Sep 2015 13:26:41 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

> A do czego przydaje się dostęp przez wifi do stacji pogodowej?

Ja się pytam, do czego komu stacja pogodowa, skoro już ma się ten komputer
czy telefon...

20. Data: 2015-09-27 17:48:33

Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-25 o 23:31, Ikselka pisze:

> Ja się pytam, do czego komu stacja pogodowa, skoro już ma się ten komputer
> czy telefon...

Czujniki do komputera czy telefonu są droższe od kompletnej stacji. I w
zakupie i potem w eksploatacji.

--
Irokez

ufff jak gorąco odkurzacz nie chce się załączyć od rana
Skraplacz klimy wisi na scianie u sasiada
Mycie auta - płyn nabłyszczający do zmywarki :-)
Mycie auta - płyn nabłyszczający do zmywarki :-)
Brama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl