Stały aparat ortodontyczny

1. Data: 2003-09-14 21:31:22

Temat: Stały aparat ortodontyczny
Od: "Grz Grabowski" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Od 24 H mam stały aparat. Taki przezroczysty, ale nie zupełnie ( 3400 mnie
kosztowało ).

Mam taki problem, otóz nie mogę do końca zagryżć zębów ... przednia jedynka
jest trochę "wygięta" do wewnątrz i zahacza mi o zamek u dołu. Przez to nie
moge do końca zamknąć szczeki ( to jest jedyny punkt, w którym górna szczeka
dotyka dolnej ... )

Czy to jest ok ? Bardzo mi to utrudnia jedzenie, bo nie moge do końca niczego
ugryzć ...

Ortodonntka powiedzaiła mi, że to tak ma być, ale nie jestem pewien .. co o
tym sądzicie ?

Pozatym słyszałem opinie, że pierwsze dni, to strasznie boli, a mnie tylko
trochę ... jedynie przy jedzeniu, takto nie czuję bólu ... Czy to jest ok ?

W jaki sposób najlepiej czyścić taki aparat ? Czy elektryczne szczotki są
lepsze ?

Pzdr,

zmt

1. Data: 2003-09-14 21:43:20

Temat: Re: Stały aparat ortodontyczny
Od: "Blancanieves" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grz Grabowski" <z...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bk2mna$3vf$1@inews.gazeta.pl...
| Od 24 H mam stały aparat. Taki przezroczysty, ale nie zupełnie (
3400 mnie
| kosztowało ).

No to współczuje ;))))

> [...]
niczego
| ugryzć ...| Ortodonntka powiedzaiła mi, że to tak ma być, ale nie

Jeżeli powiedziła, ze tak ma być, to znaczy, że tak ma być.

| Pozatym słyszałem opinie, że pierwsze dni, to strasznie boli, a mnie
tylko
| trochę ... jedynie przy jedzeniu, takto nie czuję bólu ... Czy to
jest ok ?

Poczekaj jeszcze trochę...Ból przyjdzie na 100%. Minie po kilku
dniach. A potem będzie bolało po każdej wizycie, też przez kilka dni.
Zaopatrz się w środki przeciwbólowe.

| W jaki sposób najlepiej czyścić taki aparat ? Czy elektryczne
szczotki są
| lepsze ?

W żadnym przypadku nie wolno czyścić aparatu szczoteczką elektryczną -
jest na to zbyt delikatny.
Ortodontka nie dała Ci specjalnej szczoteczki (takiej malutkiej) do
czyszczenia? Czyścić trzeba bardzo delikatnie, miękką szczoteczką,
żeby nie uszkodzić zamków itp.

Poza tym zacznij już dziś odkładać pieniądze na dentystkę - po zdjęciu
aparatu często w zębach jest "sito".

Ale mimo wszystkich niedogoności, to w sumie warto się przemęczyć dwa
lata...:)

Pozdrawiam serdecznie i życzę wytrwałości,
Kasia

1. Data: 2003-09-14 22:18:51

Od: "Grz Grabowski" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Blancanieves <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> Użytkownik "Grz Grabowski" <z...@N...gazeta.pl> napisał w
> wiadomości news:bk2mna$3vf$1@inews.gazeta.pl...
> 3400 mnie
>
> No to współczuje ;))))

Tzn ze dużo ?

> Czy to jest ok ? Bardzo mi to utrudnia jedzenie, bo nie moge do końca
> niczego
> jestem pewien .. co o
>
> Jeżeli powiedziła, ze tak ma być, to znaczy, że tak ma być.

O, chciałem sie tylko upewnic :)

> [...]
>
> Poczekaj jeszcze trochę...Ból przyjdzie na 100%. Minie po kilku
> dniach. A potem będzie bolało po każdej wizycie, też przez kilka dni.

U mnie nie ma takiej tragedii, zebym musial brac jakies srodki. da si
eprzezyc.

> [...]
> Ortodontka nie dała Ci specjalnej szczoteczki (takiej malutkiej) do
> czyszczenia? Czyścić trzeba bardzo delikatnie, miękką szczoteczką,

Dala, dala. I plyn do plukania, ale tak si epytam, czy sa jeszcze inne
sposoby :)

> Poza tym zacznij już dziś odkładać pieniądze na dentystkę - po zdjęciu
> aparatu często w zębach jest "sito".

Tzn prochnica ?

A co jest pozniej z miesjcami na ktorych sa "zamki" ? Nie zostawia to chyba
zadnych sladow ? Czy sa pozniej akies komplikacje z tymi miejscami ?

> Ale mimo wszystkich niedogoności, to w sumie warto się przemęczyć dwa
> lata...:)

Ja tylko 10 miesiecy, mam mala wade, ale uznalem, ze warto. Zawsze, jednak
lepiej wygaldaja czyste, biale zeby. A beda biale, bo jak narazie, to myje
kilka razy dziennie zeby :)

> Pozdrawiam serdecznie i życzę wytrwałości,
> Kasia

Dzieki :)

zmt

1. Data: 2003-09-14 22:36:43

Od: "Grz Grabowski" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Blancanieves <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]

to dużo ?

> Czy to jest ok ? Bardzo mi to utrudnia jedzenie, bo nie moge do końca
> niczego
> jestem pewien .. co o
>
> Jeżeli powiedziła, ze tak ma być, to znaczy, że tak ma być.

Ok, tak chciałem sie upewnić :)

> [...]
>
> Poczekaj jeszcze trochę...Ból przyjdzie na 100%. Minie po kilku
> dniach. A potem będzie bolało po każdej wizycie, też przez kilka dni.

Aż takiej tragedii nie ma, da sie wytrzymac bez :)

> [...]
> Ortodontka nie dała Ci specjalnej szczoteczki (takiej malutkiej) do
> czyszczenia? Czyścić trzeba bardzo delikatnie, miękką szczoteczką,

Dała, dała, tylko ciekaw byłem, czy sa jakies inne sposoby tez ...

> Poza tym zacznij już dziś odkładać pieniądze na dentystkę - po zdjęciu
> aparatu często w zębach jest "sito".

Tzn próchnica ? A co jest z miejscami po "zamkach" czy po nimi może się coś
zrobic ? zostają jakies slady ?

> Ale mimo wszystkich niedogoności, to w sumie warto się przemęczyć dwa
> lata...:)

U mnie 10 miesięcy :) mam mala wade, ale uznalem, ze chce miec proste
zupelnie :)

> Pozdrawiam serdecznie i życzę wytrwałości,
> Kasia

Dzieki :)

Pzdr,

zetemte

1. Data: 2003-09-14 22:59:48

Od: "Blancanieves" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grz Grabowski" <z...@N...gazeta.pl> napisał:
| Tzn ze dużo ? (3400)

IMO troche duzo - ale ja pamietam ceny sprzed kilku lat - wtedy było
coś około 2000 (góra+dół)

| U mnie nie ma takiej tragedii, zebym musial brac jakies srodki. da
si
| eprzezyc.

Masz ten aparat dopiero od 24 h - jak sam napisałeś...Prawdziwy ból
pownien dopiero nadejść ;)))

| Tzn prochnica ?

Dokładnie tak. Zależy oczywiście od tego czy masz zęby podatne na
próchnicę czy nie, ale generalnie dziury są.
| A co jest pozniej z miesjcami na ktorych sa "zamki" ? Nie zostawia
to chyba
| zadnych sladow ? Czy sa pozniej akies komplikacje z tymi miejscami ?

Możesz mieć odbarwienia, ale niewielkie. Da się spokojnie zlikwidować
pastą wybielającą.

| Ja tylko 10 miesiecy, mam mala wade, ale uznalem, ze warto.

Tu nie chcę Cię martwić, ale ten okres potrafi się wydłużyć
nieco...-czego Ci oczywiście nie życzę.

Zawsze, jednak
| lepiej wygaldaja czyste, biale zeby. A beda biale, bo jak narazie,
to myje
| kilka razy dziennie zeby :)

I bardzo słusznie. Trzeba je myć po każdym posiłku. :)))

Pozdrawiam serdecznie,
Kasia

1. Data: 2003-09-15 06:38:53

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grz Grabowski" <z...@N...gazeta.pl> napisał

> Od 24 H mam stały aparat. Taki przezroczysty, ale nie zupełnie ( 3400 mnie
> kosztowało ).

no to gratuluje ja za 2 miesiace swój sciągam ,bede za nim tesknić :)

> [...]
nie
> moge do końca zamknąć szczeki ( to jest jedyny punkt, w którym górna

witam w klubie ,mialam podobny problem ,po kilku dniach przywyczaisz się i
bedzie ok a za kilka miesiecy wszytsko sie wyprostuje i bedzie ok

> Czy to jest ok ? Bardzo mi to utrudnia jedzenie, bo nie moge do końca
niczego
> ugryzć ...

wiem,kwestie przywyczajenia,trzeba miec system na gryzienie ,
> Ortodonntka powiedzaiła mi, że to tak ma być, ale nie jestem pewien .. co
> tym sądzicie ?

to ona jest szefem ,i lepiej wie ,to dla twojego dobra

> Pozatym słyszałem opinie, że pierwsze dni, to strasznie boli, a mnie tylko
> trochę ... jedynie przy jedzeniu, takto nie czuję bólu ... Czy to jest ok
?

boli po kazdej wizycie przy której lekarz reguluje aparat kilka dni
jogurtowa dieta i po sprawie

> W jaki sposób najlepiej czyścić taki aparat ? Czy elektryczne szczotki są
> lepsze ?

elekrtyczne są nie najlepsze do aparatu,sa za słabe i szybko sie niszczą
polecam Oral B do aparatów w aptekach,oprócz tego kup sobie wyciorki do
szczelin międzyzębowych oraz szczoteczkę z takim kłębkiem włosków na końcu.
obowiązkowe mycie zebów po każdym posiłku.i nie żucie gumy :)

pozdr.
p.

http://www.gazeta.pl/usenet/

1. Data: 2003-09-15 11:08:45

Od: "Grz Grabowski" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> coś około 2000 (góra+dół)

> si
>
> Masz ten aparat dopiero od 24 h - jak sam napisałeś...Prawdziwy ból

Już 48 H i nadal nie ma tragedii :) Moze jest za luźno naciągięty ? Ida jutro
na wizyte, bo mi się jedna gumka odkleiła ...

> Dokładnie tak. Zależy oczywiście od tego czy masz zęby podatne na
> próchnicę czy nie, ale generalnie dziury są.

No tak średnio, ale chyba raczej tak ...

> to chyba
>
> Możesz mieć odbarwienia, ale niewielkie. Da się spokojnie zlikwidować
> pastą wybielającą.

Aha, no to dobrze, bo to mnie troche martwiło :)

> Tu nie chcę Cię martwić, ale ten okres potrafi się wydłużyć
> nieco...-czego Ci oczywiście nie życzę.

Mam nadzieję, ze sie nei wydłuży ... bo jak narazie, to po 2 dniach mam juz
go dosyc, a jak mysle o 10 miesiacach .. ehhh wole nawet o tym nie myslec ;)

1. Data: 2003-09-15 11:12:32

Od: "Grz Grabowski" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

pamana <p...@w...pl> napisał(a):

> [...]
>
> witam w klubie ,mialam podobny problem ,po kilku dniach przywyczaisz się i
> bedzie ok a za kilka miesiecy wszytsko sie wyprostuje i bedzie ok

Tak własnie mi mówiła ortodontka :)

> niczego
> >

> wiem,kwestie przywyczajenia,trzeba miec system na gryzienie ,

Dam rade, narazie to jest jeszcz jeden problem, bo boli, jak gryze :)

> to ona jest szefem ,i lepiej wie ,to dla twojego dobra

:)

> ?
>
> boli po kazdej wizycie przy której lekarz reguluje aparat kilka dni
> jogurtowa dieta i po sprawie

no własnie, ja w sumie jogourty, babany, serek jem :) To mnie wkurza
niesamowicie ... bo jak cos twardszego, to po prostu za bardzo boli, zeby to
pogryzc .... ale to mowisz, ze kilak dni i powinno byc ok ?

> [...]
> szczelin międzyzębowych oraz szczoteczkę z takim kłębkiem włosków na końcu.
> obowiązkowe mycie zebów po każdym posiłku.i nie żucie gumy :)

Zaraz ide do apteki i to wszystko zakupie :)

1. Data: 2003-09-15 11:13:25

Od: "nefre" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie. Zastanawiam sie nad stalym aparatem, ale moja wada nie jest
zbyt duza. Jedynie gorna jedynka rosnie troche ukosem. Dol jest ok. Moje
pytanie dotyczy tego po pierwsze : czy zawsze usowane sa osemki (tylko dwie
moje kolezanki milay aparat i obu je wyrwano), po drugie czy mozna zalozyc
tylko na gorne zeby, a po trzecie jaki jest koszt??

Pozdrawiam
nefre

1. Data: 2003-09-15 11:29:30

Od: "nefre" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora