Stany lękowe u 6-latka

1. Data: 2003-10-28 07:34:52

Temat: Stany lękowe u 6-latka
Od: "Ania \(Foxy\)" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bry.
Mój synek od jakiegos czasu ma silne stany lekowe w nocy.Objawia się to
tym, że budzi się ok 23. Płacze, nie mozna go uspokoić, cały się trzęsie.
Rozmawia "w miare logicznie".Pytany wie jak sie nazywa.Oczywiscie szuka mamy
i mnie woła.Tule go, kołyszę, opowiadam jakies przyjemne historie..i po
jakimś czasie ok 10 minut....usypia.Na ogół śpi spokojnie do rana.Mało
pamięta z tego co działo się w nocy. Kiedy ma atak leku, woła mnie , że nie
wie co się z nim dzieje, że nie umie sie uspokoić i przestać bać. NIe wie
dlaczego sie boi.Czasem mówi, że wydaje mu się że mu "ręce puchną"...tobył
też mój lęk gdy byłam dzieckiem.ale niegdy mu o tym nie mówiłam.Rozmawiam z
nim, tłumaczę, ale chyba bez wizyty u psychologa sie nie obedzie..Czy
ktosmoże mi polecic jakiegos dobrego fachowca z Poznania? A może
spotkaliście sie z podobnymi przypadkami. W ciągu dniia Maciek jest wesołym
bardzo ruchliwym chłopcem.
Avf
gg1304522

1. Data: 2003-10-28 07:51:09

Temat: Re: Stany lękowe u 6-latka
Od: "Tweek" <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Ania (Foxy) [z adresu e-mail f...@p...onet.pl] napisał(a):

: Czy ktosmoże mi polecic jakiegos dobrego
: fachowca z Poznania?

P. Jagoda Majewicz
602657199
sprawdzona, przez wiele osob, ma bardzo dobre podejscie, do dzieci
zwlaszcza... :)

--
_____ pozdro, _ :: head player in charge
|_ _|_ __ _____ ___| |__ :: +48 691 580 241 :: #lzm
|_| \_/\_/\___\___|_\_\ :: gra: Winamp stopped

1. Data: 2003-10-28 10:51:04

Od: "Greg" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ania (Foxy)" w wiadomości news:bnl67n$20n$1@atlantis.news.tpi.pl
napisal(a):

> Bry.

Oj bry... a bedzie jeszcze bardziej brrrrry jak sie zima zacznie ;-)

> Mój synek od jakiegos czasu ma silne stany lekowe w nocy.

Gdy bylem mniej wiecej w jego wieku to starszy brat zabral mnie ze soba do
swojego kolegi na film... To byl horror chyba z serii Noc zywych trupow. Po
jakims nieudanym eksperymencie ludzie martwi ozywali i zaczynali zjadac
tych jeszcze zywych. Przy straszniejszych scenach brat zaslanial mi oczy,
ale czasem cos tam w szparze miedzy palcami dojrzalem. No i w nocy
obudzilem sie z krzykiem. On zapytal co sie stalo - ida po mnie zmarli -
odpowiedzialem mniej wiecej w tym sensie. On na to krotko i pewnie:
- Nie boj sie, oni nie przyjda.
Po tym odwrocil sie na drugi bok i zasnal. Ja zrobilem to samo i na dlugie
lata nie mialem problemu z koszmarami ;-) Chociaz znaczenie ma pewnie tez
to, ze unikalem horrorow.

> Tule go, kołyszę, opowiadam jakies przyjemne historie..

I moze o to chodzi? Odwrocenie uwagi sprawia, ze sie uspokaja, ale problem
pozostaje nierozwiazany. Jesli szarzuje na mnie wsciekly nosorozec to
odwrocenie sie do niego tylkiem nie sprawi, ze on zniknie ;-) Moze sprobuj
uderzyc bezposrednio w ten lek? Byc moze tez nie zawsze dobrym rozwiazaniem
jest powazna rozmowa? Moj brat wyrazil sie krotko. Zauwaz, ze chociaz
minelo kilkanascie lat ja nadal to pamietam. Gdyby on zaczal mi wtedy
tlumaczyc bardziej rozwlekle, to tych informacji byloby zbyt duzo, a co za
tym idzie sam komunikat az tak bardzo by mi sie nie utrwalil.

> NIe wie dlaczego sie boi.

Kto się boi, nie wiedząc właściwie czego, podwójnie się boi. /Ivo Andric/

> Czasem mówi, że wydaje mu się że mu "ręce puchną"...tobył
> też mój lęk gdy byłam dzieckiem.

Moze nie, ze rece puchnely, ale zmiana proporcji ciala - to znam z
autopsji. Mialem wrazenie jakby gigantycznej glowy i naprawde niewielkiego
cialka. Jest wiec nas juz troje, a skoro tak to moze uzasadnionym jest
przypuszczenie, ze w tym nie ma nic az tak niezwyklego? Chociaz wiem, ze
swiadomosc tego w tej sytuacji na wiele sie nie zda.

Greg
Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/
Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl/
Z psychologia jedyne co mam wspolnego to to, ze jestem czlowiekiem.

1. Data: 2003-10-28 12:22:29

Od: "Ania \(Foxy\)" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki greg..troche mi lepiej.....oby wiecej takich gregów po swiecie
chodziło.Nie głupio napisałeś, moze wpadnij i pogadaj z Maciusiem, moze mu
potrzebna taka konkretna pomoc;-)
Avf

1. Data: 2003-10-28 12:58:01

Od: "Greg" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ania (Foxy)" w wiadomości news:bnln4s$9si$1@nemesis.news.tpi.pl
napisal(a):

> moze wpadnij i pogadaj z Maciusiem, moze mu
> potrzebna taka konkretna pomoc;-)

Sama dasz sobie rade. Masz dodatkowy atut - Ciebie zna i Tobie ufa :-)

1. Data: 2003-10-28 15:11:57

Od: "Ania \(Foxy\)" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Greg" <> napisał w wiadomości
> Sama dasz sobie rade. Masz dodatkowy atut - Ciebie zna i Tobie ufa :-)

ok szefie..spróbuję.po raz setny....
Avf

1. Data: 2003-10-28 15:25:43

Od: "Adi" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc.
sadze ze waznym elementem dla malego dziecka jest poczucie bezpieczenstwa.
moze kup mu malego kubusia puchaatka i opowiadaj mu o jego przygodach. niech
sie zapoznaja wowczas w nocy bedzie mogl o nim troche pomarzyc. niech ma w
nocy zapalone siwatlo by wiedzial ze ktos jest w poblizu.
pozdrawiam ewa

1. Data: 2003-10-28 16:03:28

Od: "Ania \(Foxy\)" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On zasypia z zapalonym światłem, dosłownie przy drzwiach jest komputer, przy
którym ktos siedzi, ma codzienną porcję bajek czytanych. W nocy pędze na
każde jego stęknięcie..tulenia ma na pewno pod dostatkiem......już po prostu
nie wiem co robić..może to chwilowe załamanie z racji pojawienia się 5 m-cy
temu siostry......
aVF

1. Data: 2003-10-28 21:08:40

Od: "Joannka" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

:)

witaj w klubie "wrażliwych 6-latków"
Nocne wołanie o ratunek to u nas norma. Ale myślę,że to nie jest groźne.
Strach w szafie czy pukające istoty za oknem nachodzą nas czasami :).
Przytulanie i tłumaczenie jest tu najlepszym lekarstwem i wydaje mi sie, że
psycholog nic wiecej nie doradzi. Powolutku i cierpliwie trzeba przez to
przejść i wydaje mi się, że jest coraz lepiej.
Dzis przed snem było : " Mama jak zasne to chyba będę nieżywy!"

pozdrawiami i życzę spokojnych akcji ratunkowych
j.

1. Data: 2003-10-29 06:04:27

Od: "Ania \(Foxy\)" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joannka" <> napisał w wiadomości
> witaj w klubie "wrażliwych 6-latków"
(ciach)

Wczoraj wrażliwiec pojechał do dziadków,w więc ja jestem wyspana...on ponoć
też.jakoś u dziadków czuje sie lepiej....może dlatego że tam cisza, a my to
takie "włoskie tempertamnty".W każdym razie dzięki JOanko za słowa otuchy.
pozdr
Avf

Level UP - empatia a "Faceci" - dlugie
Psychologia na UJ