Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Hermiona" <b...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Straciłam dziewictwo z kolegą ojca
Date: Sat, 18 Feb 2006 14:14:48 +0100
Organization: Onet.pl
Lines: 48
Message-ID: <dt76kc$hpm$1@news.onet.pl>
References: <dstmos$ah3$1@inews.gazeta.pl> <dstocd$gdo$1@inews.gazeta.pl>
<dsuqtq$3kp$1@nemesis.news.tpi.pl> <dsur4q$ul$1@inews.gazeta.pl>
<dsusm7$8cf$1@atlantis.news.tpi.pl> <dsutb9$enk$1@inews.gazeta.pl>
<dsvca1$gtv$1@atlantis.news.tpi.pl>
Reply-To: "Hermiona" <b...@p...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 87.207.248.74
X-Trace: news.onet.pl 1140268492 18230 87.207.248.74 (18 Feb 2006 13:14:52 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 18 Feb 2006 13:14:52 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
X-Sender: 5DQXqylpyq4Jk98Bo6/wDE1Pi8u7x1xt86crv3uPfbo=
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:11317
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Adam Moczulski" <a...@d...pl> napisał w
wiadomości news:dsvca1$gtv$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Że kontrola to też sposób wpajania wartości.
>
OK. ale widzisz, jak mogę przegladać codziennie zeszty pierwszoklasisty,
aby sprawdzić jak robi zadania i jak pracuje na lekcji, tak w przupadku
gimnazjalisty jast na to już zdziebko późno. Bo taki nie zanotuje,że cos
jest na zadanie i po zajrzeniu nic zadanego nie zobaczę. Tu juz jest pora na
nieco oględniejszą kontrolę (wywiadówki, pytanie dziecka o problemy) i na
nadzieję, że zdążyło się już wpoic zarówno poczucie odpowiedzialności za
swoje czyny (typu odrabianie zadań i przygotowywanie sie do klasowek).
Trzeba wtedy mieć do dziecka trochę kontrolowanego zaufania. Tzn. nie będę
córce grzebała po plecaku i czytała pamiętnika do momentu gdy nie zacznie
sie zachowywac i wygladac dziwnie (tzn. nie zacznę mieć podejrzeń, że np.
bierze narkotyki). Za to od najwczesniejszych lat nie pozostawiałam żadnych
pytań jej bez odpowiedzi i spokojnie rozmawiałam na wszystkie tematy na
jakie chciała ( i do jakich udało mi sie ja zachęcić). Myslę, że w przypadku
literatury również należy stosowac ta metodę - mówić co lepsze, wspomagać
uzywanie tego (np. to co uwazam za sensowne ja finansuję), SPOKOJNIE I
RZECZOWO dyskutować, krytykować to co sie za kompletne dno uważa, ale na tym
mniej więcej mozliwości się kończą. Wydaje mi się, że więcej stracę
wychowawczo wygłupiając się przed dzieckiem z przegladanie mu plecaka, czy
nie ma w nim "Bravo" niz mam szanse w ten sposób uzyskać, bo tylko logicznie
mysląc (a dzieci tez myśla logicznnie) to ona spokojnie przeczyta to w
szkole na przerwie i do domu nie przyniesie. Raczej wtedy stracę autorytet
niz go zyskam. To lepiej przyjąc do wiadomości, że taka czy inną rewelację
dziecko przyniosło i powiedzieć, dlaczego sie jakieś zachowania uważa za
głupie, niemadre, szkodliwe....itd
Pozdrawiam
Kasia
begin 666 p.gif
M1TE&.#EAH0`1`( ````3S/___R'Y! $```$`+ ````"A`!$```+_C(^IR^T/
MHYRTVHNSWKS[#X9B!I0.D*"(JJBL]"[ES,54;#_Y>>P!GF*X*C[
#JSA:!9._
M)>UGZCFC-%34>+4VH;9CTY6%8J7;K_BL-&)96JYZ+0VWR$ E^TU];Z_ENCJ/
M!X:G9R581M@WEC@4. AW=\@UT[:'Z+0D,VE9:<EHMHD("4E'ZABG&0DDNHG:
MQ:=')NFYNAC;M=>Z`DC+&3>7YNO(Z_D;:UM,>S=Z2PP;/'R<F!J
4S&CHYQ?=
MFQPLC0G]UVG\!*?H#,:FQ6?2[(8Y+B>=SJX-['[X-%_/Q-_OCS$
IH,"!! L:
:/(@PH<*%#!LJ_ <QHL2)%"M:O(@Q8X8"`#L`
`
end
|