Studnia i energia sloneczna.

21. Data: 2011-03-07 10:29:40

Temat: Re: Studnia i energia sloneczna.
Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.03.2011 11:45, Andrzej S. pisze:
> Dzien dobry budowlancy i ogrodnicy,
>
> Chcialbym zrobic sobie mikrostrumyk zasilajacy stawik.
> Do piekna obrazu brakuje mi wody...
>
> Mam studnie, woda jest na 4-6 metrach i rozgladam sie
> za czerpaniem "bezkosztowym" typu energia sloneczna
> czy wiatrowa (niechetnie) dzialajacym na okraglo.

Pytanie (może już padło): dlaczego nie pomyślisz o rozwiązaniu
"normalnym", tj. z obiegiem zamkniętym?

Prostsze i tańsze.

22. Data: 2011-03-07 11:18:32

Od: "Andrzej S." <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-07 11:29, Andrzej Ława pisze:

> Pytanie (może już padło): dlaczego nie pomyślisz o rozwiązaniu
> "normalnym", tj. z obiegiem zamkniętym?
>
> Prostsze i tańsze.

hmmm. Bo mam zródlo wody, zwane studnia. Musi byc prawdziwy strumyk...
--
A S

23. Data: 2011-03-07 11:31:10

Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.03.2011 12:18, Andrzej S. pisze:

> hmmm. Bo mam zródlo wody, zwane studnia.

I przy korzystaniu z niego masz dodatkowe problemy technologiczne.

Plus gdzieś ta woda, cały czas doprowadzana, musi odpływać. Jeśli np. do
sąsiada, on może nie być z tego powodu zadowolony.

No i de facto marnujesz wodę oraz energię.

> Musi byc prawdziwy strumyk...

Żona kazała?

24. Data: 2011-03-07 12:54:28

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej S. wrote:

> hmmm. Bo mam zródlo wody, zwane studnia. Musi byc prawdziwy strumyk...

to musisz zmusić studnię aby dawała sama wodę na powierzchni, bo z pompa nie
bezie prawdziwego strumyka.

25. Data: 2011-03-07 13:35:17

Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.03.2011 08:11, Andrzej S. pisze:

> Bardzo chetnie, ale jak to zrobic? Studnia ma fi=15 cm, nie widze
> mozliwosci w rodzaju czerpania kubelkami biegajacymi z góry na dól.
> Znów pompka malej mocy.

No to daj zwykłą pompę do abisynki, (lub proponowane wcześniej pompy
zęzowe - sprawdź czy one mogą zasysać z takiej głębokości) ruch obrotowy
z wiatraka zamieniasz na posuwisto-zwrotny i jazzzda, a jaki piękny
mechanizm wychodzi..

26. Data: 2011-03-07 15:16:48

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Albercik" <n...@g...pl> wrote in message

> [...]
> zęzowe - sprawdź czy one mogą zasysać z takiej głębokości) ruch obrotowy z
> wiatraka zamieniasz na posuwisto-zwrotny i jazzzda, a jaki piękny

Może zastosować pompę żerdziową - wykonać ją w jakimś warsztacie, nawet o
średnicy 50 mm i napędzaną wiatrakiem, jak na dzikim zachodzie.

27. Data: 2011-03-07 15:35:42

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

> "Albercik" <n...@g...pl> wrote in message

> Może zastosować pompę żerdziową - wykonać ją w jakimś warsztacie, nawet o
> średnicy 50 mm i napędzaną wiatrakiem, jak na dzikim zachodzie.

Gotowe cylindry do takiej pompy, tutaj w pompie ręcznej ale zrobienie korby
napędzanej przez wiatrak to małe piwo:
http://www.pompy.aqua-shop.pl/lustro-wody-c-59_183_2
1_27_29.html

28. Data: 2011-03-07 19:30:38

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej S." <A...@g...com> napisał w wiadomości

> Albo membranowa - czyli zamknieta elastyczna komora + 2 przeciwstawne
> zaworki (jak w sercu). Ale nie widze na rynku ...

Zebatych jest na tony za piwo, kwestia mechaniki silnika.

Pozdro.. TK

29. Data: 2011-03-08 03:33:24

Od: "nacocito" <n...@c...to> szukaj wiadomości tego autora

> to musisz zmusić studnię aby dawała sama wodę na powierzchni, bo z pompa
> nie bezie prawdziwego strumyka.

Można jeszcze podłączyć wąż do kranu, taki około 3/4" a drugi koniec
wepchnąć do studni ale koniecznie poniżej poziomu wody, najlepiej na samo
dno.
Odkręcamy wąż a płynącą woda podniesie nam poziom wody w studni. Musimy
tylko uważać aby jej nie przelać za bardzo, więc musimy ostrożnie operować
zaworem.
W przypadku gwałtownego przelania, woda z węża i studni zaczną się nam
mieszać i w strumyku bedzie woda pomieszana a nie czysta ze studni.

Rozwiązanie to jest bardzo tanie i nie zużywa naszej energii elektrycznej.
Warunek jeden i podstawowy -musimy mieć wodę z sieci wodociągowej. W takim
przypadku nie musimy też kupować pomp, robić przyłączy itp. co dalej bardzo
podnosi atrakcyjność finansową tego projektu.

Energię słoneczną wykorzystujemy natomiast do opalania się i chłonięcia
energii cieplnej wewnątrz organizmu na długie zimowe wieczory. Kombinując
natomiast z pompami, przepływami, rurami tracimy wiele tak cennej energii co
jest bardzo, ale to bardzo nie ekonomiczne.

Co do sprawy, jak zagospodarować wodę ze strumyka to sądzę że problem można
rozwiązać regulując długość strumyka i wielkością przepływu wody.
Metodą prób i błędów należy tak dobrać te dwie wielkości aby woda w czasie
przepływu przez nasz strumyk miała możliwość pełnego odparowania do
atmosfery.

W czasie deszczu nie należy się strumykiem przejmować bo i tak jest mokro.

Pozdrawiam

nacocito ;)

30. Data: 2011-03-08 20:43:27

Od: "SJS" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej S." <A...@g...com> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:4d7365c1$...@n...home.net.pl...
> [...]
> za czerpaniem "bezkosztowym" typu energia sloneczna
> czy wiatrowa (niechetnie) dzialajacym na okraglo.
> Zdaje sobie sprawe, ze pewnie bedzie drozej niz wlaczyc
> pompe (mam pompe), ale za to o ile piekniej.
>
> Pytanie: szukam pompy malej mocy (do 100 W ?),
> ale wysokosprawnej. Badalem pompki akwariowe i stawikowe
> i to jest jeden szajs, zdolny podniesc wode na jakis metr.
>
> Chodzi mi o "mikrorozwiazanie" dzialajace na okraglo.
> Studnia jest wiercona, sa w niej rury i pompa, wiec zadne
> konstrukcje typu przepompownie, półki nie zmieszcza sie w dziurze.

W całym twoim rozumowaniu jest kilka błedów:
1. przypuśćmy, że strumyk ma mieć jedynie przepływ około 500 l na godzinę,
to przez 12 godzin masz 6000 litrów wody do wylania gdzieś, przez dziesięć
dni to już jest 60 tys litrów, masz 100% GWARANCJĘ kłopotów z tą wodą,
Wniosek - tylko obieg zamknięty wchodzi w rachubę
Zyski - odpadają kłopoty co zrobić z wodą, dwa - zdecydowanie mniejsza moc
pompy da większy przepływ wody
cd jeśli uznasz, że mam rację
SJS

co wybrać na wąski żywopłot