Re: Subtelność gogla

Data: 2008-11-25 11:57:15
Temat: Re: Subtelność gogla
Od: "Don Gavreone" <s...@l...po>

medea<e...@p...fm>
news:gggo65$1mk$1@nemesis.news.neostrada.pl

> To dam odpowiedź 2 w 1:
>
> Kaczyński jakoś tę sytuację polityczną chyba widział, skoro pojechał w
> ciemną noc, bez odpowiedniej ochrony na teren (delikatnie mówiąc)
> newralgiczny, bez uprzedzenia, bez sensu i celu.
> Zakładając, że to w ogóle nie było to sfingowane.

To może ja odpowiem na drugie pytanie XL:

- wewnętrzna sytuacja Polski:

Zgodnie z Konstytucją RP marszałek Sejmu (Komorowski) zastępuje prezydenta i
w ciągu 14 dni rozpisuje nowe wybory prezydenckie, które muszą się odbyć w
ciągu 60 dni od daty ogłoszenia.
Prasa uderza w ekstremalne tony, od biadania nad głupotą prezydenta po
święte oburzenie rosyjskimi działaniami.
Cała władza przechodzi w ręce PO, spory na temat kryzysu, pomostówek itp.
schodzą na plan dalszy. W wyborach na prezydenta kandyduje Jarosław
Kaczyński, ale wygrywa je Tusk (a może Cimoszewicz, w zależności od poziomu
strachu w społeczeństwie).

- zewnętrzna sytuacja Polski:

UE i USA są oburzone i trąbią o solidarności z Polską, stosunki z Rosją
ulegają dalszemu ochłodzeniu (może koniec z Gazociągiem Północnym i
rozmowami o partnerstwie tudzież wstępowaniem Rosji do WTO), ale o wojnie za
Kaczyńskiego nie ma mowy, powołana zostaje Wysoka Komisja UE do zbadania
sprawy, jednak Rosja uniemożliwia prace Komisji i nic jej nie można zrobić.
Polska zrywa stosunki dyplomatyczne z Rosją, kraje bałtyckie i Czechy też.
Jeżeli USA podejmą decyzję o dozbrojeniu polskiej armii i/lub stacjonowaniu
amerykańskich wojsk w Polsce, sytuacja się zaogni i powróci klasyczna zimna
wojna, która jednak nie przerodzi się w wojnę gorącą ze względu na
odstraszającą moc broni atomowej. Kraje Kaukazu i Ukraina stają przed
koniecznością wyboru bloku.

Don