Sumamed

11. Data: 2001-04-24 03:14:03

Temat: Re: Sumamed
Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski ma problem z ponizszym postingiem :

> Opakowanie zawiera TRZY kapsulki po 500 mg.
>
> Jak wy to chcecie brac przez PIEC dni, to ja sobie nie umiem
> wyobrazic.

Nie ma problemu.
Otoz w krajach takich jak USA/Kanada sprzedaje sie tyle pastylek/drazetek etc.
ile zapisze lekarz. Do dozowania/odliczania sluzy takie fajne dowcipne
urzadzenie.
Bo ten sam lek moze byc potrzebny jeden dzien ( na przyklad wspomniana
azythromycyna w dawce 1 grama na zakazenie chlamydia ) , albo na "upper
respiratory tract infection" na 7 dni ( w lacznej dawce 2 gramow). Podobnie
jest z innymi antybiotykami , srodkami na nadcisnienie , blokerami kanalu
sodowego.

Proste ?

Pozdrawiam

dradam

http://polscy-lekarze.net
http://polscy-lekarze.com

12. Data: 2001-04-24 10:16:31

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

<x...@p...onet.pl> writes:

> Nie ma problemu.
> Otoz w krajach takich jak USA/Kanada sprzedaje sie tyle
> pastylek/drazetek etc. ile zapisze lekarz.

A w Polsce sprzedaje sie lekarstwa na pelne - fabrycznie zamkniete!!!
- pudelka. Nie chcialbym, zeby ktos grzebal przy pojedynczych
pigulkach z otwartego sloja...

I w ogole wydaje mi sie, ze tej grupie dyskutujemy o polskich
realiach.

MJ

13. Data: 2001-04-24 14:27:33

Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pigulkach z otwartego sloja...
>
> I w ogole wydaje mi sie, ze tej grupie dyskutujemy o polskich

Nie jestem pewien, czy wszyscy maja ochote na dyskusje wylacznie o polskich
realiach.

Radbym poczytac co inni na ten temat sadza.

A wracajac do problemu kapsulek sunamedu - jedno opakowanie moze byc za duzo do
leczenia chlamydii i lek sie zmarnuje. Dwa opakowania ( kapsulki po 500 mg - co
jest samo w sobie nonsensem) bedzie za duzo do laczenia zakazenia gornych drog
oddechowych.

Po to farmaceuta ma dyplom uniwersytecki ( wyzszej uczelni) , aby sie umial
obsluzyc opakowaniem zbiorczym , wydzielajac tyle ile potrzeba.

Robi sie to szybko, flakonik do ktore lek wedruje zawiera nazwe apteki,
nazwisko lekarza przepisujacego, dawkowanie . Wszystko na wydrukowanej przez
drukarke etykietce. Flakonik moze byc zamkniety w aptece przez farmaceute.

Niektore leki sprzedaje sie na opakowania ( blisters). Dla ludzi starych,
niedowidzacych lub z ZZSK - lek jest wydawany w opakowaniu,ktore zawiera
tabletki (pre-pack) juz pogrupowane na ranna, poludniowa i wieczorna dawke. Te
same osoby otrzymuja z apteki juz napelnione strzykawki z insulina. Bo jak ktos
ma slabe oczy to nie przygotuje sobie sam mieszanki insulin. To robi za niego
farmaceuta. Albo (jezeli jest to mozliwe) pielegniarka ktora przychodzi do
domu.

Niektore leki sa pakowane w opakowanie,ktore co rano (wieczor) piszczy ( "wez
tabletke") - to dla zapominalskich.

Mnie sie wydaje, ze jest to oczywiste... !

Przypuszczam, ze bedziesz udowadnial, ze polskie zwyczaje sa w tym zakresie
lepsze. Chetnie poczytam.

Pozdrawiam

dradam

http://polscy-lekarze.net
http://polscy-lekarze.com

14. Data: 2001-04-24 20:40:11

Od: "Blade Runner" <B...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tu akurat nie ma problemu
W przypadku przepisywania antybiotykow w Polsce obowiazuje podanie liczby
tabletek, dokladnego dawkowania i dlugosci terapii. Znane mi antybiotyki
sprzedawane sa w listkach a nie w butelkach, wiec potrzebne sa tylko
nozyczki. Wszystko zalezy od lekarza piszacego recepte.
Pozdrawiam
BR

15. Data: 2001-04-24 20:40:54

Od: "OBAŚ" <o...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Opakowanie zawiera TRZY kapsulki po 500 mg.
>
> Jak wy to chcecie brac przez PIEC dni, to ja sobie nie umiem
> wyobrazic.
>
> MJ

Ale jest też w zawiesinie.Można wtedy brać 5 dni bez problemu :-)))
Jola

16. Data: 2001-04-25 12:48:05

Od: "krys" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisal (a) ...
> <x...@p...onet.pl> writes:

> A w Polsce sprzedaje sie lekarstwa na pelne - fabrycznie zamkniete!!!
> - pudelka. Nie chcialbym, zeby ktos grzebal przy pojedynczych
> pigulkach z otwartego sloja...

No, ale jakby tak odciac te dwie, czy trzy tabletki z listka, to juz
chyba nie filozofia? Potem zostaje taka reszta po leczeniu jednego
pacjenta (oczywiscie slono zaplacona), to: "aaa, zostalo mi po leczeniu
dziecka, wezme, bo cos mnie bierze". To sie zdarza!

> I w ogole wydaje mi sie, ze tej grupie dyskutujemy o polskich
> realiach.

Ja nie mam nic przeciwko dowiedzeniu sie, jak jest gdzie indziej.

Justyna

17. Data: 2001-04-27 21:38:07

Od: Wladyslaw Gawel <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

x...@p...onet.pl wrote:

> Nie jestem pewien, czy wszyscy maja ochote na dyskusje wylacznie o polskich
> realiach.
>
> Radbym poczytac co inni na ten temat sadza.

Poczytaj projekt nowelizacji ustawy o receptach ( zobaczysz jak mozna
skomplikowac proste sprawy)
:
http://www.csioz.gov.pl/START/Recepty/recepty.html

> [...]
> jest samo w sobie nonsensem) bedzie za duzo do laczenia zakazenia gornych drog
Dostepne jest w POlsce opak. zawierajace 2 tabl a 500 mg - wlasnie
doleczenia zak. Chlamydia.

Pozdro,
W.Gawel

18. Data: 2001-04-28 07:12:51

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 27 Apr 2001, Wladyslaw Gawel wrote:

> http://www.csioz.gov.pl/START/Recepty/recepty.html

proponuje takze polemike i konstruktywna krytyke tejze
na http://polscy-lekarze.net/recepty

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>