Re: Syndrom ateusza

From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
Subject: Re: Syndrom ateusza
Date: Wed, 5 Mar 2008 07:38:35 -0600

"Duch" <n...@n...com> wrote in message news:fqlpji$40u$1@news.dialog.net.pl...

> Ale po co te nerwy?

Po co drugi raz wmawiasz mi jakies nerwy ???
Probujesz mnie wkurzyc? :-))

Siedze sobie przed komputerem, sacze poranna kawke w mleczkiem
i nie ma we mnie zadnych nerwow - czy mozesz to przyjac do wiadomosci?

> Zauwaz ze wcale nie bujam w oblokach - poruszylismy ciekawe zagadnienie
> wolnej woli - powiedziales ze jej nie ma. To kolejny ciekawy aspekt zycia.
>
> Wcale nie chce Cie zmieniac, tylko rozwazanie ateizm-wiara ma ciekawe aspekty,
> zauwaz ze dla ateisty nie powinno to stanowic problemu... a jednak stanowi.

"to"? to znaczy co? Popracuj troche nad stylem swojej wypowiedzi.

> A wiesz czemu? Mozna to latwo psychologicznie wytlumaczyc -
> sprawa wiary to sprawa ktora dotyczy kazdego z nas, to pewna subtelna
> gra sumienia, bardzo trudna gra.
> Jedna z mozliwosci podejscia do tej "gry" jest ucieczka od pewnych
> pytan i watpliwosci, pytan ktore sa uniwersalne, dla ateisy czy nie
> - ta ucieczka (wcale nie krytykuje za ta ucieczke,
> ciezko jest stana z tym twarza w twarz), ta ucieczka moze
> przybrac tez forme ateizmu, specyficznego, takiego "nerwowego".

Ateista nie ucieka od tych pytan. Odpowiada na nie bez wymyslania bajeczek
ktore mialyby lagodzic czyjs strach przed samotnoscia czy smiercia...
Jesli ktos ucieka to byc moze agnostyk, ale nie ateista.

Poza tym - ciagle wmawiasz mi jakies nerwy, to sa jakies urojenia
z Twojej strony. Jestem spokojny i jedyne co mnie moze wkurzyc to
jak ktos mi po raz ktorys zarzuca jakies nerwy :-)

> Znam taki ateizm bo tez przez to przechodzilem, stad moje pewne sugestie,
> co moze stac za tym ateizmem. I zupelnie rozumiem zdenerwowanie.
> Bo poruszam te uniwersalne dylamaty.

Jakie zdenerwowanie znowu??? Czemu mi wmawiasz zdenerwowanie?

> Ale nie chce kłotni - znajde czas to opisze podstawowe dylematy na styku
> wiary i ateizmu - to sa dylematy ktore trwaja od setek lat i sa bardzo ciekawe,
> niezaleznie od tego po ktorej stronie sie jest (wiara czy ateizm).
> Znajde czas - to opisze to w nowym watku. Sprawa jest bardzo ciekawa.

A gdzie reakcja na pozostala czesc mojego postu ktora wyciales?