Szczypiorek

1. Data: 2006-04-23 18:39:37

Temat: Szczypiorek
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Hi

Jezeli ktos cierpi na nadmiar szczypiorku to sluze wlasnie
wyprobowanym przepisem na tarte ze szczypiorkiem. Taki wyszedl warty
grzechu :)

Ewcia

--
Niesz

2. Data: 2006-04-23 18:53:21

Temat: Re: Szczypiorek
Od: Asia Kopiczyn'ska <asia.kopiczynska@USUN_TOinteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czes'c',
> Jezeli ktos cierpi na nadmiar szczypiorku to sluze wlasnie
> wyprobowanym przepisem na tarte ze szczypiorkiem. Taki wyszedl warty
> grzechu :

Ja cierpie; na nadmiar szczypiorku i od dawna planuje; zrobic' tarta;.
Niestety póki co na planach sie; kon'czy. Poprosze; zatem o przepis.

Pozdrawiam
Asia

3. Data: 2006-04-23 19:07:58

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 23 avril 2006 ? 20:53:21, dans <e2ghmn$ath$1@news.interia.pl> vous
écriviez :

> Czes'c',

> Ja cierpie; na nadmiar szczypiorku i od dawna planuje; zrobic' tarta;.
> Niestety póki co na planach sie; kon'czy. Poprosze; zatem o przepis.

No u mnie tysz tak bywalo :)

Na dosc pokazna tarte (circa 4 osoby) potrzebne jest

- pol litra drobno posiekanego szczypiorku (ja najpierw pokroilam
wzduz, bo grube lodygi byly), jezeli jest posiekany tylko "w poprzek"
to pewnie wiecej niz pol litra
- jedno gotowe kruche ciasto (200 g)
- 200 - 250 g szynki konserwowej)
- 3 jajka
- 1 kubek smietany (200 ml), ja uzylam 33% ale pewnie 18% tez sie nada
- sol, pieprz i galka

Posiekany szczypiorek wymieszac ze smietana, wbic jajka po jednym,
dodac drobno pokrojona szynke, galke, pieprz. Posolic ostroznie (w
szynce jest juz troche soli).

Wszystko porzadnie wymieszac i wylac na kruche ciasto (ciasto
oczywiscie juz w formie do tarty). Piec 20 min : wtedy wlasciwie jest
juz gotowe. Ja po 20 min. wyjelam, posypalam parmezanem i wlozylam
jeszcze na kilka minut, zeby parmezan mogl sie stopic i troche
przypiec. Ale ten parmezan wlasciwie nie jest konieczny, mysle tez ze
mozna uzyc jakiegos lagodnego sera tez.

Wyszlo znakomicie, szczypiorek daja bardzo fajny smak,
wiosenno-cebulowy. No i zachowal prawie calkowicie kolor, wiec i
ladnie ta tarta wygladala :)

Ewcia

--
Niesz

4. Data: 2006-04-28 07:21:28

Od: Asia Kopiczyn'ska <asia.kopiczynska@USUN_TOinteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. napisa?(a):
> [...]
>
> Wyszlo znakomicie, szczypiorek daja bardzo fajny smak,
> wiosenno-cebulowy. No i zachowal prawie calkowicie kolor, wiec i

Czy tarte zapieka?as' wczes'niej?
Jakiej firmy kupowa?as' tarte?

Pozdrawiam
Asia

5. Data: 2006-04-28 08:03:33

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le vendredi 28 avril 2006 ŕ 09:21:28, dans <e2sf0v$81j$1@news.interia.pl> vous
écriviez :

> Czy tarte zapieka?as' wczes'niej?

Nie.

> Jakiej firmy kupowa?as' tarte?

Monoprix (watpie aby byla w Polsce). Jezeli nie masz zaufania to zrob
kruche ciasto sama (250 g maki, 125 g masla, sol, troche wody :
wzystko zasiekac, szybko wyrobic i schlodzic w lodowce przez 30 min.)

Ewcia

--
Niesz

6. Data: 2006-04-30 16:05:34

Od: "kasia maruda" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości

> [...]
> kruche ciasto sama (250 g maki, 125 g masla, sol, troche wody :
> wzystko zasiekac, szybko wyrobic i schlodzic w lodowce przez 30 min.)

Monoprix? I dobra była?

7. Data: 2006-04-30 16:30:25

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 30 avril 2006 ? 18:05:34, dans <e32n65$6m$1@nemesis.news.tpi.pl> vous