kotlet schabowy - totalna porazka

1. Data: 2006-04-23 16:54:17

Temat: kotlet schabowy - totalna porazka
Od: "maf" <m...@n...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Juz kiedys pisalem o kotletach. Po prostu nie udaja mi sie.
Wczoraj zrobilem probe, jeden schabowy panierowany.
Przyprawilem, rozbilem, zamoczylem w rozbeltanym jajku, pozniej w tartej
bulce.
Wrzucilem na goracy smalec, pierwsza strona sie ladnie usmazyla,
przewrocilem na druga strone, - odkleila sie panierka.
Dzisiaj 4 schabowe - przyprawione opanierowane jak wczoraj, ale po
przewroceniu, zeby sie nie przykleily poruszylem je widelcem. Nie przykleily
sie, lataly na tluszczu - wyszly gorzej, brzegi przypalone, bo obserwowalem
czy sie zarumienily.
Kurde moze maja sie przykleic po przewroceniu i po przysmazeniu same odejda?
Przez to ze sie nieprzykleily to sie wygiely do gory?
Zrobilem fotki, osoby wrazliwe prosze o nie klikanie na linka :)
http://www.optymal-btw.aktis.i.p.pl/kotlet.html
Normalnie to wszystko mi sie udaje w kuchni, poza kotletem schabowym
panierowanym.
Moze zmienic patelnie?, to jest zepter, mieszcza sie na niej 4 kotlety lekko
rozbite po 200g.
Pozdr
maf

2. Data: 2006-04-23 16:55:10

Temat: Re: kotlet schabowy - totalna porazka
Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

maf napsal(a):
> Wczoraj zrobilem probe, jeden schabowy panierowany.
> Przyprawilem, rozbilem, zamoczylem w rozbeltanym jajku, pozniej w tartej
> bulce.

A ja najpierw w *mace*, a dopiero potem w jajku i bulce tartej. Ale nie
wiem,czy maka moze miec taki wplyw... Poza tym ja i tak raczej otaczam
tylko w mace i rzucam na patelnie (bez jajka, bez bulki tartej).

Ludek

3. Data: 2006-04-23 17:00:33

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"maf" <m...@n...alpha.pl> wrote in message
> [...]
> panierowanym.
> Moze zmienic patelnie?, to jest zepter, mieszcza sie na niej 4 kotlety

Po pierwsze kupuję parę dni wcześniej, okładam przyprawami i na dno
chłodziarki (lub zamrażarki - na długie przechowanie), schłodzone wyjmuję
przed obiadem, z zamrażarki na półkę chłodziarki dzień wcześniej i z
chłodziarki rano, aby się rozmroziły.
Zbijam lekko na 1cm grubości, odszedłem od totalnego rozbijania, obecne
schaby nie są smaczne (bo unijne), (1) obtoczone w mące, (2) później w jajku
i (3) bułce i na patelnię na (4) wolny ogien, mają się przecież usmażyć do
gotowego mięsa, a nie poprzypalać...
Dzięki temu są soczyste, czuje się mięso, a nie panierkę...

4. Data: 2006-04-23 17:01:56

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 23 avril 2006 ? 18:54:17, dans <e2gb5o$cng$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> Przyprawilem, rozbilem, zamoczylem w rozbeltanym jajku, pozniej w tartej
> bulce.

Albo maka > jajko > bulka
(bo jezeli nie dasz maki to ryzyko jest wlasnie ze sie bulka odklei)
albo bulka sama

> [...]
> Przez to ze sie nieprzykleily to sie wygiely do gory?
> Zrobilem fotki, osoby wrazliwe prosze o nie klikanie na linka :)

Twoje kotlety so poprawne na pierwszym zdjeciu, natomiast ne drugim
widac ze nie zmniejszyles teperatury przed obroceniem kotletow. Dlatego
sa z brzegow (kontakt z patelnia) spalone, a tam gdzie sie mieso nie
stykalo z patelnia - biale.
Posumowujac : po obroceniu gaz za duzy (brzegowe spalenie) i ze
krotkie smazenie (stad czesci "biale")

Ewcia

--
Niesz

5. Data: 2006-04-23 17:12:50

Od: "maf" <m...@n...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki temu są soczyste, czuje się mięso, a nie panierkę...

Te sa soczyste i smaczne, ale wyglad? panierki jest tylko troszke, z 2 mm?
Wczorajszy, co sie odkleila panierka, najpierw lekko przesypalem maka.
Sadzilem, ze dzieki temu panierka sie nie odklei.
Pozdr
maf

6. Data: 2006-04-23 17:21:00

Od: "Barto" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze zmienic patelnie?, to jest zepter, mieszcza sie na niej 4 kotlety
> lekko
> rozbite po 200g.
> Pozdr
> maf

Nie ma potrzeby aby zmieniać patelnię. Mięsko na kotlety należy obtoczyć
najpierw w mące, potem w jajku, a następnie w tartej bułce i do smażenia.
Pozdrawiam. B.

7. Data: 2006-04-23 17:22:20

Od: "maf" <m...@n...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości

> [...]
> stykalo z patelnia - biale.
> Posumowujac : po obroceniu gaz za duzy (brzegowe spalenie) i ze
I tutaj jest chyba ten chwyt. Musi byc inna patelnia, do zmniejszenia
temperatury, zepter na to nie pozwoli- chyba zebym calkowicie wylaczyl gaz.
Bo jak np po przewroceniu kotleta dorzucam pieczarki, i robie tzw duszenie
/pod przykrywka/, to nie przypala sie. Dzieki, nastepnym razem potrenuje na
roznych patelniach.
Pozdr
maf

8. Data: 2006-04-23 17:23:40

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 23 avril 2006 ? 19:22:20, dans <e2gcqb$g31$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> [...]
> /pod przykrywka/, to nie przypala sie. Dzieki, nastepnym razem potrenuje na

Nie wiem czym sie rozni zepter od innych patelni, ale to ze po
wrzuceniu pieczarek do podduszania nic ci sie nie przypala to akurat
normalne. Pieczarki wydzielaja pare wodna ktora obniza i uniformizuje
temperature pod pokrywka...

Ewcia

--
Niesz

9. Data: 2006-04-23 17:23:43

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie maf napisał(a):

> Te sa soczyste i smaczne, ale wyglad? panierki jest tylko troszke, z 2 mm?
> Wczorajszy, co sie odkleila panierka, najpierw lekko przesypalem maka.
> Sadzilem, ze dzieki temu panierka sie nie odklei.

Nie kumam Waszych problemów ze schabowym :) nigdy mi się nic nie
odkleja. Panierka bez żadnej mąki, jajko (z dodatkiem wody lub mleka) i
bułka tarta, nie ważne czy smażenie jest na rumiano czy, tak jak dla
siebie robię, po minucie na każdej stronie. Nie mam też problemów z
podwójnie panierowanymi: jajko- bułka- jajko- bułka.

Pozdrawiam.
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*
http://foto.sztrandek.int.pl jid:panta_rei(at)jabber.org

10. Data: 2006-04-23 17:35:17

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 23 avril 2006 ŕ 19:23:43, dans
<s...@c...znajdzie> vous écriviez :

> [...]
> bułka tarta, nie ważne czy smażenie jest na rumiano czy, tak jak dla
> siebie robię, po minucie na każdej stronie.

To znaczy najpierw panierka, potem jajko, a potem bulka tarta ? :p

--
Niesz

mrożone czerwone i czarne porzeczki
Kalmary