Szok, nie chcą rodzić, buntownicy.

441. Data: 2012-02-16 21:43:03

Temat: Re: Szok, nie chcą rodzić, buntownicy.
Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-16 20:49, Ikselka pisze:

> Mówimy o tym, czy w Polsce jest BEZROBOCIE, czy go nie ma.
czyli jednak nie trzymamy wątku ...

442. Data: 2012-02-16 21:49:26

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
iedziec/podatki_od_sprzedazy_mieszkan_w_2010_r

> Zwykłych ludzi z pieniędzmi na kupno nieruchomosci w Polsce już dawno nie
> ma - gdyby byli, nie byłoby przecież tyle tych kredytów :-(

a w ogole jest gdzies takie panstwo na swiecie gdzie wiekszosc obywateli
zarabia
na tyle duzo, zeby za gotowke kupowac nieruchomosc???

i.

443. Data: 2012-02-16 22:59:55

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> sporo opuścić- więc wział za nie tylko 480000 zł. No ale skarbówka naliczy

A jeśli w ciągu dwóch lat od sprzedaży przeznaczy się _wszystkie_ środki
uzyskane ze sprzedaży również na cele mieszkaniowe (nieruchomosci, remonty
etc), to co? :)
W ciągu ostatnich 6ciu lat dwa razy sprzedawaliśmy i kupowaliśmy
mieszkanie, i nas nie 'oskubali'...

Pozdrawiam,
M.

444. Data: 2012-02-16 23:08:52

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Polsce. To tragedia- naprawdę teraz można kupić wyjątkowo tanio
> nieruchomość- tylko trza mieć za co...:-(

Otóż to...
Nic, tylko kupować.... A my nie mamy możliwosci ruchu, bo chętni na nasze
mieszkanie kredytu nie dostali... A znowu tak wielu chętnych nie ma...

Pozdrawiam,
M.

445. Data: 2012-02-16 23:25:34

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 16 Feb 2012 17:49:57 +0100, Ikselka napisał(a):

> Nie sądzę, aby rodzina z małym dzieckiem wprowadzała się do kupionego na
> kredyt mieszkania, szykowała je pieczołowicie pod własne potrzeby, po czym
> po roku-dwóch je sprzedawała.

'Jest spora grupa ludzi' :) Ja napisałam tylko o tym, co wiem z racji
zainteresowania tematem od wielu lat i obgadania go w tę i z powrotem z
wieloma warszawskimi agentami nieruchomości, sąsiadami, znajomymi.
Oczywiscie jedni sprzedają, bo muszą, ale inni, bo chcą (bo np. tak sobie
zaplanowali, lub coś im nie pasuje w danym mieszkaniu/lokalizacji, lub
zmieniły się ich plany na przyszłość etc).
Biorąc jednak pod uwagę dzisiejsze niskie ceny nieruchomosci, to teraz
chyba większość sprzedających to ci, którzy muszą z jakichś powodów (np.
kredyt) sprzedać.

Pozdrawiam,
M.

446. Data: 2012-02-16 23:38:38

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 16 Feb 2012 18:24:33 +0100, zażółcony napisał(a):

> Otóż i właśnie, podobnie pisałem :)
> Jest też dobry czas, jeśli ktoś chce powiększyć mieszkanie, zły, jeśli
> ktoś chce zmniejszyć, a różnice zainwestować w coś innego.

Dokałdnie tak :)

> Fragile, jak sądzisz, tendencja spadkowa na rynku nieruchomości będzie
> jeszcze jakiś czas się utrzymywać ? Teraz najsłabsze miesiące w roku
> jeśli chodzi o obroty, ale czy na wiosnę należy się spodziewać dużego
> ożywienia, czy raczej ze wzgl. np. na nowe obostrzenia dot. liczenia
> zdolności kredytowej (nie można już zakładać bardzo długich okresów
> spłaty, maks 25 lat o ile się orientuję) dalej będzie jeszcze kicha ?

Dużego ożywienia się niestety nie spodziewam. Chcemy sprzedać mieszkanie,
duże, i już jesteśmy w kilku agencjach od ok. 10 mies., ruch prawie żaden.
Agenci nas pocieszają, że być może coś się ruszy wiosną. Latem znowu jest
przestój, bo wakacje. A z tymi kredytami już jest ostrzej. Mielismy
chętnych klientów, którzy nie dostali kredytu :(
A my teraz chcemy kupić domek, teraz, teraz! Bo taniej. No, ale jak nie
sprzedamy mieszkania, to nie kupimy. Kredytu nie chcemy brać...

> Chcę właśnie teraz sprzedać mieszkanie, żeby może coś większego chwycić,
> ale nie wiem, czy jesteśmy już w samym dołku, tuż przed, czy może już na
> ostrym wyjściu. Wiesz coś na ten temat, ociepla się, obroty rosną ?

Póki co podobno nie rosną. Tak ćwierkają agenci. No i klientów nadal
brak :(

Pozdrawiam,
M.

447. Data: 2012-02-17 07:00:30

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> etc), to co? :)
> W ciągu ostatnich 6ciu lat dwa razy sprzedawaliśmy i kupowaliśmy

No i bardzo dobrze:-). Wiesz- mnie już nie powinno dziwić, ale jednak-
gdzie, w jakim kraju żyję? Kiedy kupowałem mieszkanie następnego dnia po
zakupie poszliśmy do skarbówki, bo notariusz nas ostrzegł, że mimo, iż on
przyjął od nas pieniądze na podatek od kupna mieszkania, skarbówka zapewne i
tak tę kwotę powiększy- a mamy 3 tygodnie (o ile dobrze pamiętam) na
zapłatę. No dobra- idziemy. Sympatyczna pani, jak zobaczyła, z czym
przyszliśmy, oświadczyła nam, że...ma polecenie od naczelnika, że jak ktoś
przyjdzie po zakupie mieszkania w ciągu 3 dni, to żeby się go nie czepiać.
No ale jak potraktuje urząd niepoważnie, i przyjdzie pod koniec terminu- to
należy policzyć go z maksymalnej stawki. To jak jesteśmy traktowani?!

serdecznie pozdrawiam

Chiron

448. Data: 2012-02-17 07:05:17

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

iedziec/podatki_od_sprzedazy_mieszkan_w_2010_r

> a w ogole jest gdzies takie panstwo na swiecie gdzie wiekszosc obywateli
> zarabia
> na tyle duzo, zeby za gotowke kupowac nieruchomosc???

Iwonko- gdyby nie mieli innych kredytów- to przeciętny amerykanin mógłby ze
swojej pensji odłożyć na domek czy nie? W ciągu ilu lat? Załóżmy, że wchodzi
w życie, zarabia 50000 rocznie- to ile musi oszczędzać?

serdecznie pozdrawiam

Chiron

449. Data: 2012-02-17 07:42:37

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę zażółcony wylazło do ludzi i marudzi:

> czyli jednak nie trzymamy wątku ...

No ale w sumie... Jest bezrobocie, to nie chcą rodzić.

Qra, wracając do tematu

450. Data: 2012-02-17 08:24:06

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę Chiron wylazło do ludzi i marudzi:

> Przejdź się po Piotrkowie- chyba chodzisz co dzień? Mało tam tego?

Nie chodzę.
Ale rzeczywiście, zaciekawiona zajrzałam na strony agencji. Ojoj, poprzednią
razą, kiedy zaglądałam, nawet najgorsze ruiny miały ceny z kosmosu.
Teraz rozumiem, jakim cudem ktoś kupił tę norę pode mną i mi teraz urządza
borowania od bladego świtu.

> Pytałas, po ile...ciekawe z punktu widzenia psychologii: lata temu, jak
> byłem w Niemczech- widziałem różne ogłoszenia na autach, na domach typu:
> "sprzedam"- i zawsze była podana cena. W Polsce jest to
> niezmierna rzadkość. Ciekawe, ne spa?

Może się boją szpicli z UKS w cywilkach krążących po mieście.

Qra

Mikrofala piknęła, a ja zgubiłem wątek ...
Ta Pani wygrała experyment.
Wszystkim już odbija.
Obłuda USA
Anita i Jacek E24