Szpinak

1. Data: 2003-03-06 22:23:29

Temat: Szpinak
Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem juz ze ten temat sie przewijal jednak nie przekonuja mnie nalesniki
ze szpinakiem. Nie chce tez robic duszonego z cebulka i czosnkiem i z
jajem.
Mam szpinak nie hortexu, grubo pokrojony - to znaczy nie mam kupy konia
zamrozonej tylko takie 2-3 cm kawalki pocietych lisci. Jest bardzo
smaczny i chce cos z Nim zrobic. Mysle moze o omlecie choc nie wiem czy
to bedzie dobre, moze o makaronie z sosem szpinakowo-smietanowym albo
sama nie wiem juz co. Ma ktos jakis ciekawy pomysl?

walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl
http://walkie.cegla.art.pl
Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-03-07 00:01:19

Temat: Re: Szpinak
Od: "Quefear" <Q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

walkie! wrote:

> [...]
> wiem czy to bedzie dobre, moze o makaronie z sosem szpinakowo-
> smietanowym albo sama nie wiem juz co. Ma ktos jakis ciekawy pomysl?

makaron to dobry pomysł zwłaszcza z serem feta (koniecznie penne!)
Ale można też zrobić roladki cielęce duszone w białym winie (szpinak jako
nadzienie)

pozdrawiam

Quef
--
Q...@i...bezkupy.pl
www.quefear.neostrada.pl

1. Data: 2003-03-07 08:50:59

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik walkie! napisał:
> [...]
> to bedzie dobre, moze o makaronie z sosem szpinakowo-smietanowym albo
> sama nie wiem juz co. Ma ktos jakis ciekawy pomysl?

Jeszcze jeden pomysl - ryba w sosie smietanowo-szpinakowym.
Napiszcie cos bo znow mi ten szpinak zalegnie.

walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl
http://walkie.cegla.art.pl
Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-03-07 08:55:18

Od: anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Quefear wrote:

> makaron to dobry pomysł zwłaszcza z serem feta (koniecznie penne!)
> Ale można też zrobić roladki cielęce duszone w białym winie (szpinak jako
> nadzienie)

kiedys ktos podawal przepis na canelloni ze szpinakowym nadzieniem. tez
powinno byc mniam

--
anna
http://mitica.w.interia.pl

1. Data: 2003-03-07 09:50:15

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"walkie!" wrote:
(...)

> Mysle moze o omlecie

Omlet ze szpinakiem jest bardzo dobry :-)

> choc nie wiem czy
> to bedzie dobre, moze o makaronie z sosem szpinakowo-smietanowym albo
> sama nie wiem juz co. Ma ktos jakis ciekawy pomysl?

Jak chcesz poswiecic troche czasu, to kuleczki szpinakowe.

Krycha

1. Data: 2003-03-07 10:11:27

Temat: Re: Szpinak [P]
Od: "Ewa Dacko" <e...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

walkie! wrote:

> [...]
> wiem czy to bedzie dobre, moze o makaronie z sosem szpinakowo-
> smietanowym albo sama nie wiem juz co. Ma ktos jakis ciekawy pomysl?

Może penne z sosem szpinakowym? Przepis pochodzi z
http://bloga-kuchnia.blog.pl/archiwum/index.php?nid=
1628850

<cytuję>

potrzebujemy:
opakowanie malych penne;
opakowanie mrozonego szpinaku;
pomidory w puszce bez skorki;
opakowanie serka tartare czosnkowego;
sol, pieprz, oliwa z oliwek i cebulka oraz czosnek o ile sie jest
maniakiem czosnku jak ja :)

wykonanie:
pokrojona cebulke zezlocic na oliwie, do tego dodac szpinak pomidory
i tartare, wymieszac i popyrkac na srednim ogniu a nastepnie dosmaczyc
(dosmaczenie u mnie polegalo rowniez na dodaniu wiekszej ilosci czosnku),
nastepnie wymieszac w misce z ugotowanym makaronem i podawac :)))

<koniec cytatu>

Pyszne.

Pozdrawiam,

Evva

1. Data: 2003-03-07 10:17:49

Od: "Morg'an" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <w...@w...net.pl> napisał w wiadomości
> Wiem juz ze ten temat sie przewijal jednak nie przekonuja mnie nalesniki
> ze szpinakiem. Nie chce tez robic duszonego z cebulka i czosnkiem i z
> jajem.

Witam,

Zrob z niego lasagne (przepis na sos ze szpinaku znajdziesz w poscie wyzej o
beszamelu).
Ja jednak polecilbym Ci nalesniki. Sa naprawde bardzo smaczne i mozna
wykazac sie wlasnymi warjacjami na ich temat.

Ciasto:
20 dkg maki, sol,
1/2 litra wody
4 jajka
oliwa do smazenia

nadzienie:
1 kg. szpinaku (ew zmniejsz proporcje)
1 duza cebula
1 lyzka masla
sol i pieprz, galka muszkatolowa
pol szkalnki mleka
1 jajko
10 dkg startego sera

Sos "tzatziki":
1 ogorek swiezy
3-4 zabki czosnku
opakowanie smietanki 12 - 18%

Z casta nalesnikowego powinnno Ci wyjsc okolo 12 plackow.

Szpinak grubo posiekac, cebule drobno pokroic, maslo rozgrzac w glbokim
rondlu.
Podsmazasz cebule na owym masle, dodajesz szpinak i mieszajac od czasu do
czasu tak dlugo duisz, asz szpinak zmieknie i zzielenieje jak sie nalezy.
Przyprawiasz do smaku (ja wole taki bardziej ostrzejszy). Teraz wywalasz
szpinak z garnka na sito i odsaczas sok do naczynia.

Placki nalesnikowe smarujesz szpinakiem, zawijasz je i ukladasz w naczyniu
zaroodpornym. Piekarnik rozgrzewasz do 220C.

Sok ze szpinaku mieszasz z jajkiem i mlekiem, przyprawiasz sola, pieprzem i
galka i polewasz nim nalesniki. Posypujesz wszystko serem. Pieczesz 20
minut.

Ogorka miksujesz ze smietana, czosnkiem i odrobina soli. Mozesz ewentualnie
dodac natke pietruszki. Nalesniki podajesz cieple, polane zimnym sosem.

Smacznego,

Morg'an

1. Data: 2003-03-07 11:31:47

Od: "Bask" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"walkie!" <w...@w...net.pl> wrote in message
> [...]
> to bedzie dobre, moze o makaronie z sosem szpinakowo-smietanowym albo
> sama nie wiem juz co. Ma ktos jakis ciekawy pomysl?

Proponuje przepis z grupy z roku 2000 podawany przez Zolze
1 opakowanie ciasta francuskiego mrozonego
1 paczka szpinaku mrozonego
1 jajko
5 dkg sera roquefort (ew. innego sera tego typu tzn. blue cheese -
ostatecznie rokpol lub lazur
40 dkg poltlustego bialego twarogu
3-4 zabki czosnku
1/4 lyzeczki ziol prowansalskich
Ciasto i szpinak nalezy wczesniej rozmrozic. Piekarnik nagrzac do 200 stopni
( moze byc Celsjusza )
Polowa ciasta wykladamy boki i dno formy do tarty lub plytkiej tortownicy.
Boki maja wystawac troche do gory. Szpinak odciskamy na sitku z gestymi
oczkami. W misce rozgniatamy widelcem sery, troche grudek moze zostac,
wkladamy w to szpinak, jajko, zmiazdzony czosnek, ziola. Ewentualnie po
sprobowaniu doprawiamy czyms jeszcze do smaku. Wykladamy mase na ciasto,
przykrywamy reszta ciasta, sklejamy boki - mozna posmarowac boki bialkiem
albo je zwilzyc zeby sie lepiej zlepily.
Pieczemy ok 30-40 minut az sie ladnie wierzch zrumieni.
To byl cytat z postu z dn. 24.07.2000
Robilem i bylo bardzo smaczne
Pozdrowienia
Bask

1. Data: 2003-03-07 12:13:24

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestescie kochani :))))
Poczytalam i wymyslilam cos wlasnego :-) na podstawie wszystkich przepisow.
Chce zrobic cos a la omlet szpinakowy i a la zapiekanka. Ma sie to
skladac z ziemniaka ugotowanego w mundurku pokrojonego na plasterki. Na
to podduszona na masle cebulka. Na to szpinak z czosnkiem i przyprawami.
I na to jajka. I teraz nie wiem gdzie to przygotowac. Czy zapiec
wszystko w mikrofali lub piekarniku czy na patelni.
Do tego wymyslilam sos pomidorowo paprykowy. W sensie : cebulke i
czosnek podsmaze, dodam papryke, przykryje troche woda. Jak papryka
zmieknie dodam cos pomidorowego. Nie wiem czy sok, czy przecier i
doprawie na ostro. Co myslicie o tym??
Jakies sugestie? :)

walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl
http://walkie.cegla.art.pl
Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-03-07 13:56:27

Od: "Bask" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czosnek podsmaze, dodam papryke, przykryje troche woda. Jak papryka
> zmieknie dodam cos pomidorowego. Nie wiem czy sok, czy przecier i

De gustibus non disputandum est, ale polaczenie szpinaku z sosem
paprykowo-pomidorowym to nie moje smaki. Mysle, ze w przypadku tej
zapiekanki sos nie jest konieczny a jezeli juz to raczej sos na bazie sera
blue lub plesniowego ewentualnie jakas wariacja z beszamelem ( a wtedy duzo
galki muszkatolowej ). Ale to oczywiscie tylko moje sugestie.
Pozdrowienia
Bask

Smaczne dodatki
[OT] zmiana nicka