Tablice wartości odzywczych instytutu żywnosci i zywienia gdzie znalezc?

1. Data: 2007-10-15 14:14:30

Temat: Tablice wartości odzywczych instytutu żywnosci i zywienia gdzie znalezc?
Od: "artman" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
czy ktos moze mi powiedziec gdzie mozna znalezc tablice wartości
odżywczych dla roznych produktów ?

takie tabele sporzadzal instytut żywności i zywienia ale nie wiem czy są
dostępne

Z góry dziekuje

2. Data: 2007-10-15 18:51:39

Od: "Janusz Kornaga" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 15-10-2007 o 16:14:30 artman <a...@o...pl> napisał(a):

> Witam
> czy ktos moze mi powiedziec gdzie mozna znalezc tablice warto?ci
> od?ywczych dla roznych produktów ?
>
> takie tabele sporzadzal instytut ?ywno?ci i zywienia ale nie wiem czy s?
> dost?pne

Chyba można kupić:
http://www.izz.waw.pl/izz/wydawnictwa.html
A co chcesz wiedzieć? w swojej biblioteczce odnalazlem trzy książki o
tytułach:
1. Skład i wartośc odżywcza produktów spożywczych
2. Skład i wartosc odżywcza produktow spożywczych. Wydanie popularne.
3. Popularne tabele wartości odżywczych żywności.
zdaje mi sie, że gdzieś jest też czwarta o podobnym tytule, ale w tej
chwili nie potrafię odnaleźć.
Co Cię konkretnie interesuje?, pytaj, postaram sie odpowiedzieć. :)

--
Pozdrawiam. Janusz.

3. Data: 2007-10-16 05:10:04

Od: "artman" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Kornaga" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> chwili nie potrafię odnaleźć.
> Co Cię konkretnie interesuje?, pytaj, postaram sie odpowiedzieć. :)

kapusta kiszona
mnie konkretnie interesuje

4. Data: 2007-10-16 05:17:52

Od: "Rafal" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomosci: op.tz85cd1vai0wrd@marta,
Janusz Kornaga <k...@w...pl> napisal(a):

> Co Cię konkretnie interesuje?, pytaj, postaram sie odpowiedzieć. :)

Podepne sie :)
Interesuja mnie grzyby, gatunku niestety nie potrafie okreslic.
Napewno jednak jadalne i nie pieczarki i kurki ani maslaki.
W internecie wczoraj nic konkretnego nie znalazlem.

Rafal

5. Data: 2007-10-16 06:54:18

Od: "slawek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "artman" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> kapusta kiszona
> mnie konkretnie interesuje

http://www.optymalni.info/kalkulator.php?szukaj=kapu
sta&submit=sprawd%BC

--
"Ja lecze dotykiem i potrafie lewitowac oraz przebywac w kilku
miejscach rownoczesnie. Pokaz mi inna osobe, ktora to potrafi." Marcin

6. Data: 2007-10-16 12:55:07

Od: "piotrek" <p...@p...priotr.piotr> szukaj wiadomości tego autora

http://www.jedzdobrze.pl/tabele/

7. Data: 2007-10-16 12:55:16

Od: "piotrek" <p...@p...priotr.piotr> szukaj wiadomości tego autora

http://www.jedzdobrze.pl/tabele/

8. Data: 2007-10-17 15:59:14

Od: "Janusz Kornaga" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 16-10-2007 o 07:10:04 artman <a...@o...pl> napisał(a):

> kapusta kiszona
> mnie konkretnie interesuje

Nie miałem czasu wcześniej.

Kapusta kiszona, zawartosć w 100 g części jadalnych:
kalorie: 20 kcal
woda: 93,2 g
białka: 1,1 g
tłuszcze: 0,2 g
weglowodany ogolem: 3,4 g, w tym blonnik pokarmowy 2,1 g
popiół: 2,1 g
Ca: 36 mg
P: 18 mg
Fe: 0,5 mg
Mg: 7 mg
karoten: 18 mcg
tiamina: 0,030 mg
ryboflawina: 0,060 mg
niacyna: 0,10 mg
wit. C: 16 mg

--
Pozdrawiam. Janusz.

9. Data: 2007-10-17 16:08:01

Od: "Janusz Kornaga" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 16-10-2007 o 07:17:52 Rafal <r...@p...onet.pl> napisał(a):

> Interesuja mnie grzyby, gatunku niestety nie potrafie okreslic.

No, najlepiej jednak wypadaja borowiki szlachetne. Wiecej białka niż inne
gatunki.
Skład 100 g części jadalnych:
kalorie: 49 kcal
woda: 87,2 g
białka: 3,6 g
tłuszcze: 0,5
węglowodany ogółem: 5,8 g, w tym błonnik pokarmowy 3,8 g
popiół: 1,1 g
Ca: 3 mg
P: 84 mg
Fe: 1,4 mg
Mg: 15 mg
tiamina: 0,033 mg
ryboflawina: 0,370 mg
niacyna: 4,90 mg
wit. C - (tak jest w tabeli, kreska)

--
Pozdrawiam. Janusz.

10. Data: 2007-10-17 16:12:37

Od: "Janusz Kornaga" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 17-10-2007 o 18:08:01 Janusz Kornaga <k...@w...pl> napisał(a):

> wit. C - (tak jest w tabeli, kreska)

Co ciekawe, przy innych gatunkach grzybów jest w tym miejscu wartosć od 8
do 14 mg/100g

--
Pozdrawiam. Janusz.

SLIM BALL
Re: dieta cud
aruś zdrowy weguś
Ile benzoesanu sodu można zjeść w ciągu miesiąca?
dieta cud