Tatuaże

21. Data: 2017-06-02 22:12:17

Temat: Re: Tatuaże
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pinokio <p...@n...adres.pl> wrote:
> Jakie jest wasze zdanie? Dla mnie to wielka głupota

Wg mnie to kalectwo emocjonalne.

22. Data: 2017-06-02 22:26:44

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 2 czerwca 2017 17:22:31 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> A buddyści się tatuują?

Nie jest to generalnie elementem praktyk. Nie ma jakiegoś generalnego zakazu,
ale mogą być przeszkodą w uzyskaniu statusu mnicha, kiedy są to tatuaże
wykonywane w środowisku kryminalnym albo w ramach kary napiętnowania.
Czytałem i owszem o jakimś lamie, który używał środków o charakterze leczniczym
jako pigmentów do sporządzenia tatuażu leczącego bodajże gruźlicę.

Oczywiście w krajach wyznających buddyzm istnieją tatuaże wykonywane z innych
powodów niż quasi-religijne czy lecznicze np. słynne irezumi u kryminalistów
japońskich, ale to wszystko są raczej wyjątki. Ludzie z irezumi nie są
wpuszczani do niektórych łaźni japońskich, więc i tam tatuaż wzbudza pewne
kontrowersje.

23. Data: 2017-06-02 22:33:32

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> napisał w
wiadomości news:71d19317-12f6-44a2-9df1-b2a82e4c8431@googlegrou
ps.com...

> [...]

japońskich, ale to wszystko są raczej wyjątki. Ludzie z irezumi nie są
wpuszczani do niektórych łaźni japońskich, więc i tam tatuaż wzbudza pewne
=========
Pinokio pisał o buddystach. W Japonii nie ma ich zbyt wielu. Tatuowanie w
Japonii było uznane za coś złego. W końcu zakazano- a zakaz zdjęli dopiero
jankesi.

--
Chiron

24. Data: 2017-06-02 22:33:38

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 2 czerwca 2017 22:26:46 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

> [...]
> japońskich, ale to wszystko są raczej wyjątki. Ludzie z irezumi nie są
> wpuszczani do niektórych łaźni japońskich, więc i tam tatuaż wzbudza pewne

PS. Tak w buddyzmie północnym - trochę szerzej są stosowane w buddyzmie
południowym, np. tu jest zdjęcie młodego mnicha wytatuowanego wersetami z pism
buddyjskich:
https://www.quora.com/What-is-buddhisms-stance-on-ta
ttoos
Zakazane jest tam tatuowanie obrazów Buddy oraz tatuaże pism na dolnej połowie
ciała.

Czyli zależy to od szkoły. Mahayana generalnie odradza, Theravada dopuszcza.

25. Data: 2017-06-02 22:34:30

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ghost" <n...@d...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Chiron" napisał w wiadomości grup
>

> Użytkownik "Ghost" <n...@d...pl> napisał w wiadomości

> Kontrując twoje niewypowiedziane magie.
Ważne, że odpowiedziałeś.W sposób zgodny z netykietą.
--
Chiron

26. Data: 2017-06-02 22:42:50

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 2 czerwca 2017 22:33:39 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

> [...]
> ciała.
>
> Czyli zależy to od szkoły. Mahayana generalnie odradza, Theravada dopuszcza.

PS. Spotkałem się też ze zdaniem, że tatuaże są niedopuszczalne z powodu iż
w trakcie śmierci tworzą "dziurę" w ciele eterycznym, przez które świadomość
opuszczając ciało może trafić do niższych światów (zwierząt, głodnych duchów,
piekieł). Co szkoła, to zdanie ;)

27. Data: 2017-06-02 23:55:33

Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

użytkownik Chiron napisał:
> Użytkownik "pinokio" <p...@n...adres.pl> napisał w wiadomości
>
> Ks.Kapłańska 19:28

Cofnij o kilka wersetów, przeczytaj i odpowiedz czy stosujesz?

28. Data: 2017-06-03 04:38:03

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.06.2017 o 23:55, Bytomir Kwasigroch pisze:

> Cofnij o kilka wersetów, przeczytaj i odpowiedz czy stosujesz?
Witaj Nowy, całkiem rozsądnie piszesz

29. Data: 2017-06-03 08:19:41

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bytomir Kwasigroch" <b...@g...com> napisał w
wiadomości news:5469ea89-b58a-43aa-8abc-ab9ccb89480a@googlegrou
ps.com...
użytkownik Chiron napisał:
> Użytkownik "pinokio" <p...@n...adres.pl> napisał w wiadomości
>
> Ks.Kapłańska 19:28

Cofnij o kilka wersetów, przeczytaj i odpowiedz czy stosujesz?
======

Które? Nie wszystkie przecież są nadal aktualne. Nie uprawiam czarów, ale
golę baki.

--
Chiron

30. Data: 2017-06-03 08:29:49

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-02 o 22:26, Jakub A. Krzewicki pisze:

> Czytałem i owszem o jakimś lamie, który używał środków o charakterze leczniczym
> jako pigmentów do sporządzenia tatuażu leczącego bodajże gruźlicę.

Debile są wszędzie.

"lekarz dyplomowany, związany niegdyś z radykalną grupą religijną
"Gorejący krzew". Mecozzi odradzał antybiotyki w zamian stosował
homeopatię, modlitwę i nakładanie rąk."

https://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/wlochy-rodz
ice-wybrali-homeopatie-chlopiec-zmarl,745558.html

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Misiewicze
Nacjonalizm? - Tak!