Re: Tatuaże

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Fri, 2 Jun 2017 13:33:38 -0700 (PDT)
Subject: Re: Tatuaże
From: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu piątek, 2 czerwca 2017 22:26:46 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

> Nie jest to generalnie elementem praktyk. Nie ma jakiegoś generalnego zakazu,
> ale mogą być przeszkodą w uzyskaniu statusu mnicha, kiedy są to tatuaże
> wykonywane w środowisku kryminalnym albo w ramach kary napiętnowania.
> Czytałem i owszem o jakimś lamie, który używał środków o charakterze leczniczym
> jako pigmentów do sporządzenia tatuażu leczącego bodajże gruźlicę.
>
> Oczywiście w krajach wyznających buddyzm istnieją tatuaże wykonywane z innych
> powodów niż quasi-religijne czy lecznicze np. słynne irezumi u kryminalistów
> [...]

PS. Tak w buddyzmie północnym - trochę szerzej są stosowane w buddyzmie
południowym, np. tu jest zdjęcie młodego mnicha wytatuowanego wersetami z pism
buddyjskich:
https://www.quora.com/What-is-buddhisms-stance-on-ta
ttoos
Zakazane jest tam tatuowanie obrazów Buddy oraz tatuaże pism na dolnej połowie
ciała.

Czyli zależy to od szkoły. Mahayana generalnie odradza, Theravada dopuszcza.