Data: 2003-08-20 08:28:52
Temat: Re: 'Technika informacyjna' na poziomie liceum profilowanego / technikum
Od: Sławomir Żaboklicki <z...@k...chip.pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
>
> Ponawiam pytanie: Co zadowoli uczniow??? Jezeli nie wszystkich to
> przynajmniej te 99%.
>
Zupełnie inny sposób uczenia. Nie omawianie tematu po temacie a:
0. Uczenie samodzielności w rozwiązywaniu typowych problemów.
1. Krótkie wprowadzenie, tak show mający zainteresować uczniów,
pokazać im, jak ciekawy jest dany temat, program.
2. Rozdanie kilkudziesięciu zadań do samodzielnego wykonania.
Od spraw najprostszych po bardziej złożone. Ci słabsi robią
zadania proste ("wpisz swoje imie i nazwisko"), te orły latają
nad zadaniem typu "przygotuj reklamę środka na porost dywanów".
3. Gdy uczniowie rozwiązuja zadania, chodzisz po klasie, pomagasz
słabszym, chwalisz i podbijasz bębenka lepszym. Masz BARDZO
DUŻO czasu, możesz obserwować uczniów, pracować z nimi
indywidualnie.
4. Zadania są nie na jedną lekcję, a na blok.
Nazywa się toto nauczanie czynnościowe (lub problemowe) i
w warunkach pracowni informatycznej i dużego zróżnicowania
poziomu uczniów wydaje się być jedynym rozsądnym rozwiązaniem.
Tematy ogólnokształcące załatwiamy poprzez referaty i prezentacje
uczniów.
Warunkiem powodzenia jest dysponowanie zestawem ciekawych i
z życia wziętych zadań. Muszą być przekonujące, z ciekawą legendą
Tylko dla tych najlepszych szykujemy zadania z haczykiem, np.:
Za pomocą arkusza kalkulacyjnego narysuj kółko,
Wygeneruj tabliczkę mnożenia do 10000 kopiując jeden wzór.
--
Pozdrawiam
SZ
|