Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!
news.bnet.pl!not-for-mail
From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Tendencyjne pytania
Date: Sat, 11 Dec 2004 10:04:10 +0100
Organization: Organizacja Przeciwko Zdrowym Zmysłom
Lines: 65
Message-ID: <cped6c$4p1$1@serwus.bnet.pl>
References: <cp83ag$duh$1@serwus.bnet.pl> <41b8d5dc$1@news.vogel.pl>
NNTP-Posting-Host: s3.zabrze.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8Bit
X-Trace: serwus.bnet.pl 1102755852 4897 213.227.67.131 (11 Dec 2004 09:04:12 GMT)
X-Complaints-To: u...@b...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 11 Dec 2004 09:04:12 +0000 (UTC)
User-Agent: KNode/0.7.6
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:21578
Ukryj nagłówki
W odpowiedzi na pismo z dnia czw 9. grudnia 2004 23:49 opublikowane na
pl.soc.edukacja podpisane Sławomir Żaboklicki:
>> Jak Wy radzicie sobie z utrzymaniem dyscypliny? Bo mi już momentami
>> bokiem wychodzi ich olewanie mnie i zacząłem od wprowadzenia kartkówek z
>> teorii praktycznie co lekcję oraz stawiania minusów za przeszkadzanie,
>> ale to nie pomaga w niektórych przypadkach. Zwłaszcza że przedmioty
>> komputerowe postrzegane są jako ,,phi-informatyka...''.
>
> To się nazywa eskalacja i kończy się smutno dla nauczyciela. W najmniej
> odpowiednim momencie wylewa się morze żalów, pretensji, pomówień,
> zniekształceń itp.
> Unikaj komentowania, wartościowania, staraj się być do bólu obiektywny.
Sławek, nie po raz pierwszy w życiu blank Cię nie rozumiem. :(
> Wykonujesz nie misję, a zawód. Powstał impas i to Ty go musisz przełamać.
> Wykombinuj jakiś ciekawy, wciągający problem do rozwiązania, najlepiej
> mocno osadzony w świadomości potrzeb ucznia
Kurcze, Ty tak zawsze ładnie piszesz, jestem naprawdę ciekawy jak Tobie to
wychodzi w praktyce. Bo ja mam wrażenie, że to wszystko zależy od materiału
z jakim się pracuje. W LO z założenia są w większości wymoczki, które
niczym się nie interesują. Na przykład w LP mam całkiem inną sytuację. Tam
mam duże zróżnicowanie w klasie. Od totalnych leserów, którzy z dowolnego
przedmiotu mają wszystko gdzieś, przez osoby, które poszły tam bo nazwa
ładnie brzmiała i nie wiedziały co będzie w programie, po osoby
autentycznie zainteresowane tematem.
Będziesz przerażony, ale wczoraj dwóch pezetów przyszło do mnie zamiast na
j. polski i z podziwem w oczach patrzyło na knopiksa, php, kazało sobie
przegrać dwa knopiksy, jednego mandraka i kilka podstaw w PHP oraz
poprosiło o to, żebym na następny raz przygotował więcej (bo z racji mojej
znikomej znajomości PHP nie umiałem od razu na wszystko odpowiedzieć).
U Ciebie owi dwaj panowie nudzili by się jak mopsy. A ja nie musiałem robić
nic, sami się zainteresowali tematyką. To wszystko bowiem zależy z kim się
pracuje i mam ludzi, których nic nie zainteresuje poza Soldatem.
> (napisz co przerabiasz, to może coś podrzucę).
To zależy na jakim przedmiocie. Na TI systemy operacyjne, na programowaniu
calkowwite podstawy C/C++. Jeśli chodzi o TI to generalnie uczniowie mają
problemy typu ,,lenistwo'' natomiast na programowaniu problemem
jest ,,lenistwo'' połączone z ciężkością tematu.
http://edukacja.tristan.b7.pl/PDF/lo_inf_c_zadania_0
1.pdf
http://edukacja.tristan.b7.pl/PDF/lo_inf_c_zadania_0
2.pdf
> Nie wdawaj się w dyskusje (światopoglądowe, merytoryczne i jakiekolwiek
> inne).
A kto mówi, że się wdaję?
> Nie przerabiaj tematów na siłę. Jak widzisz, że nie trafiłeś do
> uczniów, to skróć i wróć do tematu, gdy przeanalizujesz przyczyny i
> znajdziesz metodę.
Brzmi ładnie, ale nie rozumiem :)
--
Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)
Uwaga! nie jestem w stanie korespondować z posiadaczami konta na serwerze
gazeta.pl. Jeśli chcesz do mnie pisać, użyj innego konta.
|