Tomografia - na czym to polega

1. Data: 2004-11-29 07:35:22

Temat: Tomografia - na czym to polega
Od: "PT" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Mam skierowanie na tomografię komputerową jamt brzusznej i miednicy mniejszej.
Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić na czym polega takie badanie, czy musze się jakoś
do niego przygotować?

2. Data: 2004-11-29 07:54:31

Temat: Re: Tomografia - na czym to polega
Od: "Iwona" <i...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

proszę zajrzeć na stronę Przychodni Internetowej

http://www.przychodnia.pl/diagnostyka/index12.php3?s
=3&d=18&t=12

Iwona

3. Data: 2004-11-29 11:02:22

Temat: Odp: Tomografia - na czym to polega
Od: "Looca" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

tomografia komp. polega na tym ze:tak jak w twoim przypadku zostanie
przswietlona jama brzuszna i miednica, tylko nie w standardowy sposób w
całości. Promienie x bedą przechodziły co kilka centymetrównp co 1,5 czy co
2 cm przez twoje ciało (tak jak by kroiło je na plasterki) a pożniej na
zdjeciu uzyskany zostanie całkowity obraz twoich takanek w jamie brzusznej i
miednicy.
Przed lub w trakcie badania moze zostac Ci podany tzw."kontrast"-->to taki
płyn dzieki któremu na zdjeciach bedzie widac lepiej obszary słabiej
widoczne.Badanie całkowicie bezbolesne, a moze wiele wniesc w sprawie
ewentualnej diagnozy.

--
Pozdrawiam i życze zdrowia:)
Looca

4. Data: 2004-12-04 09:37:06

Od: k...@p...fm szukaj wiadomości tego autora

Dzięki Looca, było bezboleśnie i od czasu do czasu ciepełko (podano mi
kontrast o którym pisałaś)

alkohol i pramolan
Żołądek
długotrwały kaszel u 2-latki