Tortilla

1. Data: 2007-03-01 05:55:47

Temat: Tortilla
Od: "kasia_miśkowa" <w...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Zrobienie wsadu do Taco jest rzeczą dość prostą a i poimprowizować w
stylu Mexico można, ale jak zrobić ten placek? Ostatnio próbowałam w
naleśniku , ale to nie to samo...:), a te gotowce w sklepach są
strasznie drogie...;)
Pozdrawiam
Kasia

2. Data: 2007-03-01 10:25:33

Temat: Re: Tortilla
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 1 Mar, 06:55, "kasia_miśkowa" <w...@b...pl> wrote:
> [...]
> stylu Mexico można, ale jak zrobić ten placek? Ostatnio próbowałam w
> naleśniku , ale to nie to samo...:), a te gotowce w sklepach są

Cześć
Mi zawsze sprawdza się taki przepis:

Skladniki:
- 1,5 kubka mąki
- 1 kubek maki kukurydzianej
- 1 kubek cieplej wody

Make polaczyc w misce, po środku zrobić dołek i powoli wlewać ciepłą
wodę. Wymieszać aż
ciasto będzie ścisłe. Zagniatać na opruszonej mąką stolnicy, aż ciasto
będzie gładkie.

Podzielić na wymaganą liczbę porcji, uformować kulki. Z tej ilości
można według przepisu otrzymac:
srednica 20cm - 16 sztuk
srednica 15cm - 20 sztuk
srednica 10cm - 40 sztuk

Kazdą z kulek rozwałkować bardzo mocno, az będzie bardzo cienkie
ciasto - prawie jak papier.
Rozgrzac patelnię z grubym dnem (ja zawsze robie na teflonowej). Na
suchą patelnie polozyc ciasto. Kiedy krawedzie zaczna sie zawijac
lekko przewrocic na druga strone. Smazyc krótko (kilka sekund), bo
inaczej sie spala i beda twarde i czarnawe. To ze powstaja bable, to
chyba naturalne, nie udalo mi sie bez babli zrobic.

Zeby tortille byly naprawde miekkie, ciasto musi byc bardzo cienkie.

Jesli chcesz tylko z maki pszennej, to zastap kukurydziana dodatkowa
iloscia pszennej.

I to tyle.

Pozdrawiam
Marcin

3. Data: 2007-03-01 13:59:07

Od: "Antek Laczkowski" <a...@p...wyrzuc.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 01-03-2007 o 11:25:33 <s...@g...com> napisał(a):

> Zeby tortille byly naprawde miekkie, ciasto musi byc bardzo cienkie.

Dodawałem do ciasta (przed wyrabianiem) łyżkę oleju, pomagało.
Przed podaniem warto placek podgrzać na parze, też go uelastycznia.

Antek

4. Data: 2007-04-16 05:57:00

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

Antek Laczkowski schrieb:

> Dodawałem do ciasta (przed wyrabianiem) łyżkę oleju, pomagało.
> Przed podaniem warto placek podgrzać na parze, też go uelastycznia.

w oryginalnych przepisach meksykańskich do ciasta dodaje się smalec,
smaży się na metalowej płycie (można zastąpić płytką patelnią), dobrze
rozgrzanej. Teflonowej bym osobiście nie brał.

Waldek

DO XL...
Pojemnik na przyprawy...?
ZJAZD GRUPY