ludzie naprawdę wierzą w piekło, sąd i szatana...

331. Data: 2007-10-02 14:22:13

Temat: Re: ludzie naprawde wierz? w piek3o, s?d i szatana...
Od: Marek Krużel <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 02 Oct 2007 14:13:49 +0200, Vicky napisze:

> 80 kilka km to nie aż tak daleko :->

skoro niedaleko to czemu nie widzisz? :)

332. Data: 2007-10-02 14:31:33

Od: "Vicky" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Krużel" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

> skoro niedaleko to czemu nie widzisz? :)

Boś schował... :]

Pozdrawiam
Vicky

333. Data: 2007-10-02 14:35:24

Temat: Re: Trening umysłu
Od: Marek Krużel <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 02 Oct 2007 16:10:33 +0200, Sky napisze:

> ...co niniejszym czynisz ;)

aha, niczego nie sugerujesz, a jedynie abstrahujesz?
zauważyłem, stąd ta bezosobowa forma ;)

> Nie jesteś zbytnio chętnym intuicjonistą Rozumem swe przeczucia
> skutecznie głuszysz

tu pisałem o pewności, bez niej czasem można się obejść

334. Data: 2007-10-02 14:40:18

Od: Marek Krużel <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 02 Oct 2007 16:31:33 +0200, Vicky napisze:

> Boś schował... :]

tylko że ja nie wiem kiedy widzisz a kiedy nie widzisz :)

335. Data: 2007-10-02 14:45:58

Od: "Kasia " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky <s...@o...pl> napisał(a):

> "Karać" kogos za samą wypowiedź
> na twój temat to odbierać sobie
> szansę na weryfikację
> konfrontację
> z czyimś ewentualnie
> lepszym obrazem ciebie
> niż własny aktualnie posiadany...

Kurczę, niezłe spostrzeżenie. Nigdy w ten sposób na to nie spojrzałam. :)

> W zasadzie im w nas większy opór przed tym proponowanym nam obrazem
> jaki ktoś wobec nas prezentuje tym wieksze prawdopodobieństwo że
> akurat ma rację...

To taka teoria, która nie zawsze ma zostosowanie, a jednak często służy do
ataków.

> To co nas nie dotyczy to nas nie dotyka [nie rusza-nie wzrusza]

Teoretycznie. Tyle, że nie wiadomo jakiego "nas" ma to dotyczyć.
Niektórzy w danym momencie utożsamiają się z jakąś wyobrażoną obiektywną
prawdą, nawet jesli jest dla nich niewygodna i rusza ich nawet "niesłuszna"
w ich mniemaniu pochwała.

- JaKasia

336. Data: 2007-10-02 15:26:32

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> aha, niczego nie sugerujesz, a jedynie abstrahujesz?
> zauważyłem, stąd ta bezosobowa forma ;)

Widzę że zaczynasz być ostrożny w osądach
oby dlatego że dostrzegać ci przyszło
iż zasadniczo sądzisz siebie ;)

> tu pisałem o pewności, bez niej czasem można się obejść

Nie "można" tylko "trzeba"
i nie "czasem" a "zawsze"! ;)
Ot dlaczego tak często paranoje są udziałem
przeintelektualizowanych racjonalistów...
po prostu ich zaangażowanie nie przekłada się
absolutnie na oczekiwane efekty ;P

337. Data: 2007-10-02 15:34:34

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Odpowiadam w sklonowanym przez ciebie wątku... ;)

338. Data: 2007-10-02 16:08:03

Od: Marek Krużel <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 02 Oct 2007 17:26:32 +0200, Sky napisze:

> Użytkownik "Marek Krużel" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

> Widzę że zaczynasz być ostrożny w osądach oby dlatego że dostrzegać ci
> przyszło iż zasadniczo sądzisz siebie ;)

tu sąd się odbywa nad projektowaniem na innych własnych złudzeń,
intuicja w niczym tu pomóc nie pomoże ;)

> [...]
> Ot dlaczego tak często paranoje są udziałem przeintelektualizowanych
> racjonalistów... po prostu ich zaangażowanie nie przekłada się

zastanów się, przecież to było o pewności co do niemożliwości,
nie kwestionuję tego że może na kogoś wpłynąć mając do
dyspozycji tylko intuicje, ale nigdy się nie dowiesz czy
były słuszne :)

339. Data: 2007-10-02 20:15:38

Od: "Vicky" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> tylko że ja nie wiem kiedy widzisz a kiedy nie widzisz :)

No to pokazuj cały czas ! :)

Pozdrawiam
Vicky

340. Data: 2007-10-02 21:14:46

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tu sąd się odbywa nad projektowaniem na innych własnych złudzeń,
> intuicja w niczym tu pomóc nie pomoże ;)

faktycznie: jeśli jeszcze nie podejrzewasz że jak każdy
projektujesz ile wlezie to nawet intuicja ci nie pomoże
tego skonstatować ;P

> zastanów się, przecież to było o pewności co do niemożliwości,
> nie kwestionuję tego że może na kogoś wpłynąć mając do
> dyspozycji tylko intuicje, ale nigdy się nie dowiesz czy
> były słuszne :)

o i tu się mylisz! ;)
człowiek jest wojownikiem
pewność zdobywa się bojem
a im ich więcej
tym bardziej
potwierdzają
intuicje ;)

z zasady racjonalizacja ma zastapić
bój tam gdzie nie jest on konieczny
tyle że dla zalęknionych zbyt często
jest stosowana nawet tam
gdzie bój jest konieczny
i się zapętlają w ratio

Idź na całość
idź na całość...
;)

Kradzież w pracy.
Zanik mózgu prowadzi do rasizmu, hazardu i depresji, trudności w funkcjonowaniu społecznym, depresji i problemów z hazardem
niemoc
dobry psycholog w warszawie
NA SCP