Kuchnie gazowo-elektryczne

1. Data: 2002-12-12 14:17:38

Temat: Kuchnie gazowo-elektryczne
Od: Arkadiusz 'Jo Joro' Sochala <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie kuchnie gazowo-elektrycze (wolnostojące) możecie mi polecić? Czym
kierować się przy zakupie? Może są jakieś firmy szczególnie godne polecenia
(Amica, Mastercook?).
Chciałbym się zmieścić w 1500zł. Jeśli chodzi o wymiar to może być 50 i
60cm (miejsca mam sporo)

I od razu mam kilka pytań:
Czy warto dopłacać do rożna obrotowego?
Co to jest czyszczenie kaalityczne? Opłaca się inwestować w piekarnik z
taką funkcją?
Czy opłaca się kupować kuchnię z termosondą?
Czy lepiej kupić zapalanie termoiskrowe w pokrętłach czy osobnym
przyciskiem?

Pozdrawiam
Jo Joro

1. Data: 2002-12-12 14:54:51

Temat: Re: Kuchnie gazowo-elektryczne
Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 12 Dec 2002, Arkadiusz 'Jo Joro' Sochala wrote:

> I od razu mam kilka pytań:
> Czy warto dopłacać do rożna obrotowego?

To zależy, czy będziesz go używał...

> Co to jest czyszczenie kaalityczne?

Ścianki wykonane w ten sposób, że rozgrzanie piekarnika do maksymalnej
temperatury powoduje wypalenie i odpadnięcie zanieczyszczeń.

> Opłaca się inwestować w piekarnik z
> taką funkcją?

Nie wiem. Mam tę funkcję, ale jeszcze nigdy jej nie użyłem.

> Czy opłaca się kupować kuchnię z termosondą?

Zależy od tego, jak intensywnie i "świadomie" eksploatujesz piekarnik. Ja
nie widzę zastosowania...

> Czy lepiej kupić zapalanie termoiskrowe w pokrętłach czy osobnym
> przyciskiem?

Miałem z przyciskiem, teraz mam w pokrętłach - różnica niewielka, ale
jest.

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2002-12-12 16:38:04

Od: Arkadiusz 'Jo Joro' Sochala <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule
<P...@z...mim
uw.edu.pl> Grzegorz
W. Fedorynski napisal(a):

> To zależy, czy będziesz go używał...
Taki mam zamiar :)

Co myslisz o http://amica.com.pl/prods.php?pID=L60200&cID=9
L60200 (znalazłem sklep który sprzedaje to za 1740zł).

W ofercie napisano że płyta kuchenna jest szklana, ale są 4 palniki
gazowe. Jak to wygląda? Podobnie jak w kuchniach elektrycznych z płytami
ceramicznymi? Palniki są ukryte pod płytą szklaną?

Pozdrawiam
Jo Joro

1. Data: 2002-12-12 22:21:31

Temat: [Trudny wybór] Kuchnie gazowo-elektryczne
Od: Arkadiusz 'Jo Joro' Sochala <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <s...@w...slrn.z.pl> Arkadiusz 'Jo Joro'
Sochala napisal(a):

> [...]

> gazowe. Jak to wygląda? Podobnie jak w kuchniach elektrycznych z płytami
> ceramicznymi? Palniki są ukryte pod płytą szklaną?

OK. Już wiem w czym rzecz :)

Waham się teraz między Amica K51800 i Amica L60200.
Co jest łatwiejsze w utrzymaniu w czystości stal nierdzewna + płyta
szklana czy, kuchnia kryta emalią.

I jeszcze jedna sprawa - zabezpieczenia przeciwwypływowe gazu. Słyszałem
ze ta funkcja powoduje jakieś problemy z zapalaniem palników. Czy to
prawda? Mozna wyłączyć to zabezpieczenie?

Mam nadzieję że nie ma problemów z uzywaniem tych kuchni gdy się
korzysta z gazu w butlach.

Pozdrawiam
Jo Joro

1. Data: 2002-12-13 07:36:40

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Arkadiusz 'Jo Joro' Sochala napisał(a):

> Jakie kuchnie gazowo-elektrycze (wolnostojące) możecie mi polecić? Czym
> kierować się przy zakupie? Może są jakieś firmy szczególnie godne polecenia
> (Amica, Mastercook?).

Mastercook ma nieco dłuższe tradycje, ale to mało ważne.

> Chciałbym się zmieścić w 1500zł. Jeśli chodzi o wymiar to może być 50 i
> 60cm (miejsca mam sporo)

Np. MK3469 - ja mam i jestem zadowolony.

> I od razu mam kilka pytań:
> Czy warto dopłacać do rożna obrotowego?

Jak lubiosz grilla w domu to tak. Ale - na ogół ta funkcja wymaga
otwartych drzwi piekarnika i korzystanie z niej jest dosyć
niebezpieczne, bo wszystko jest gorące.

> Czy lepiej kupić zapalanie termoiskrowe w pokrętłach czy osobnym
> przyciskiem?

Tylko w gałkach. Używałem poprzednio zapalaczy w guziku - upierdliwe to
jest, np. jak masz małe dziecko na ręku i chcesz podgrzać mu flaszkę.

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

1. Data: 2002-12-13 07:38:06

Temat: Re: [Trudny wybór] Kuchnie gazowo-elektryczne
Od: "Kasia A." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arkadiusz 'Jo Joro' Sochala" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:slrn.pl.avi2rs.2gc.jojoro@www.slrn.z.pl...

> I jeszcze jedna sprawa - zabezpieczenia przeciwwypływowe gazu. Słyszałem
> ze ta funkcja powoduje jakieś problemy z zapalaniem palników. Czy to
> prawda? Mozna wyłączyć to zabezpieczenie?

Jeśli kuchenka posiada zabezpieczenie przeciwwypływowe gazu to przy
zapalaniu palniku jeśli nie przytrzymamy odpowiednio długo pokrętła gazu
palnik gaśnie - to jest chyba ten problem. Moja mama ma taka kuchenkę i nie
od razu mi się udaje zapalić palnik - po prostu nie pamiętam o tym
przytrzymywaniu.
Jeśli chodzi o zapalacze w pokrętle jest to przewygodna rzecz - do zapalenia
palnika nie potrzeba dwóch rak :-), nigdy bym nie chciała mieć osobnych
zapalaczy.
Rożno i emalia katalityczna - moja kuchenka nie posiada żadnej z tych
funkcji ale moim zadaniem kuchenka musi posiadać je jednocześnie. Podczas
opiekania kurczaka na rożnie drobinki tłuszczu unoszą się z ciepłym
powietrzem i osiadają na ściankach piekarnika - to jest naprawdę bardzo
trudno wyczyścić. Emalia katalityczna załatwia sprawę - przynajmniej
teoretycznie, nie miałam okazji sprawdzić. Ja piekłam kurczaka w termoobiegu
i piekarnik czyściłam potem dłuuugo. Nigdy więcej!
Kasia

1. Data: 2002-12-13 07:41:00

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Arkadiusz 'Jo Joro' Sochala napisał(a):

> I jeszcze jedna sprawa - zabezpieczenia przeciwwypływowe gazu. Słyszałem
> ze ta funkcja powoduje jakieś problemy z zapalaniem palników.

Polega to na tym: zapalasz palnik trzymając wciśnięty kurek, przez jakiś
czas ( ok. 5 sek.), po czym możesz go puścić i wszystko działa. Rzecz w
tym, że czujniki płomienia zarastają sadzą i czas reakcji wydłuża się, a
po drugie że konstruktorzy nie wyposażyli urządzenia w sygnalizację (
akustyczną ), że podtrzymanie już działa i możesz puścić kurek.

> Mozna wyłączyć to zabezpieczenie?

A po co ?

1. Data: 2002-12-13 08:49:38

Od: "e2rd" <e...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Arkadiusz 'Jo Joro' Sochala" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> I jeszcze jedna sprawa - zabezpieczenia przeciwwypływowe gazu. Słyszałem
> ze ta funkcja powoduje jakieś problemy z zapalaniem palników. Czy to
> prawda?

O problemach z zapalaniem wypowiedzieli sie inni, wez pod uwage korzysci -
nie do przecenienia, MSZ powinne byc obowiazkowo montowane w kazdej
kuchence - wystarczylo, ze raz zostawilem odkrecony gaz i zabezpieczenie
zadzialalo (lekko_drzace_kolana) - nie kupie juz kuchenki bez tego.

> Mozna wyłączyć to zabezpieczenie?

Nie polecam - patrz wyzej :)

pozdr
e2rd
Darek K.

1. Data: 2002-12-13 09:33:59

Od: Arkadiusz 'Jo Joro' Sochala <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <3...@z...pl> Piotr Jankisz napisal(a):

> A po co ?

Żeby szybciej zapalać palniki. Obecnie posługuję się zapalarką. Odkręcam
kurek, pstryk-pstryk i po sekundzie wszystko płonie :)
Rodzicom pewnie będzie dość trudno przestawić się na nowy sposób
włączania gazu (nasza stara kuchnia jest starsza ode mnie (ja mam
24 lata)).

Ciekaw jestem też jak wygląda eksploatacja nowych kuchni gaz. Miałem
zamiar zainwestować w porzątne garnki ze stali nierdzewnej i na próbę
kupiłem sobie jakiś najtańsz czajnik. Po 2 tygodniach użytkowania cały
pokrył się czarno-brązowym tłustym syfem, którego doczyszczenie graniczy
z cudem. Czy nowe kuchenki mają lepsze dysze/jakieś filtry, które
chronią garnki przed podobnymi przygrymi skutkami grzania na gazie?

Może ewentualnie jest jakiś srodek do czyszczenia takich zabrudzeń?

Pozdrawiam
Jo Joro

1. Data: 2002-12-13 09:59:15

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia A. wystukała w wiadomości <atc2lc$1jq$1@info.cyf-kr.edu.pl>:

> Jeśli chodzi o zapalacze w pokrętle jest to przewygodna rzecz - do zapalenia
> palnika nie potrzeba dwóch rak :-), nigdy bym nie chciała mieć osobnych
> zapalaczy.

IIRC ktoś tu pisał, że ma to i drugą stronę medalu - jak nie ma prądu
to niektóre modele kuchenek odmawiają działania. Bo tak.

Czyli wody w czajniku elektrycznym nie zagrzejesz, bo nie ma prądu. Wody
na gazie nie zagrzejesz, bo nie ma prądu.

Obawiam się, że często i ogrzewanie gazowe nie działa bez prądu...

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

[majsterkowanie] szuflady
OT ale nie mam pojecia gdzie sie zapytac
Witam
Ogrzewanie gazowe - koszta.
Problem piec Beretta + centralne na gaz