Re: Trzask zamykanych okiennic.

Data: 2012-05-01 10:53:18
Temat: Re: Trzask zamykanych okiennic.
Od: Stalker <t...@i...pl>

W dniu 2012-05-01 12:15, malkontent pisze:

> Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
>>

> Pozwole sobie zakwestionować pojęcie obiektywności
> nawet w tak prostej sprawie jak obserwacja optyczna
> o innych nie wspominając :))))
>
> http://www.youtube.com/watch?v=xl1lLze5ZpM

Nie, no każde słowo możemy "rozwalcować" w ten sposób...

Wolałbym, żebyśmy zostali tu w kontekście takiego znaczenia
obiektywności: "Umiejętność uwzględniania faktów zarówno za jak i
przeciw połączona ze zdolnością przyjęcia wniosków nawet jeśli nie jest
nam to na rękę", albo jakoś tak :-)

> [...]
> narzucenia tego innym posiadającym inne wizje
> wywołuje u nich w samoobronie własnych systemów
> przekonań niechęć/współczucie/agresję.
> Czyli daje efekt odwrotny od zamierzonego.
> I jeśli czasem nawet ulegamy złudzeniu, że
> kogos przekonujemy racjonalnym rozumowaniem
> - to nparawdę działa na niego nie nasza argumentacja
> tylko cos innego np. nasz/grupowy autorytet.
>
> Jednak nie dla każdego jesteśmy autorytetem - no
> i wtedy pojawiają się problemy :))))
>
> <<
> Konia do wodopoju mogę doprowadzić, ale wody musi napić się sam.

Zgłaszam podobne zastrzeżenie jak w przypadku obiektywizmu :-)
Znowu wolałbym pozostać przy znaczeniu w tym kontekście:
"Wiara jako przekonanie nawet jeśli przeczy temu wiedza, że o faktach
nie wspomnę", albo jakoś tak...

Poza tym ja się zgadzam co do zależności, które opisałeś powyżej -
łącznie z tym koniem :-) Jednak IMO dyskusja koncentruje się teraz na
trochę innym aspekcie sprawy przekonań - do tego, który zaproponowałeś,
czyli "najlepsze strategie prowadzące do zmiany przekonania" nie wiem
czy będę miał siłę dojść :-)

> Ciepło dziś - więc picie jest wskazane :)))))

Proponuję drinka z ogórkiem :-)

Stalker, orzeźwiające przeżycie