Trzaskowski się naćpał?

11. Data: 2020-06-30 12:14:28

Temat: Re: Trzaskowski się naćpał?
Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

A dojarka zawsze pozostanie dojarką nawet jak nauczy się pisać na klawiaturze i
będzie cytować profesorów. Wąskie horyzonty są uwarunkowane genetycznie. Podobnie jak
homoseksualizm.

12. Data: 2020-06-30 13:02:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<z...@g...com> wrote:
> A dojarka zawsze pozostanie dojarką nawet jak nauczy się pisać na
> klawiaturze i będzie cytować profesorów. Wąskie horyzonty są uwarunkowane
> genetycznie. Podobnie jak homoseksualizm.

Dojarz. W tym przypadku konkretnym.

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

13. Data: 2020-06-30 16:06:58

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 30 czerwca 2020 12:14:29 UTC+2 użytkownik z...@g...com
napisał:
> A dojarka zawsze pozostanie dojarką nawet jak nauczy się pisać na klawiaturze i
będzie cytować profesorów.

Tak na marginesie kobiety indoeuropejskie podobno według etymologii językowej _rodzą_
_się_ dosłownie "dojarkami": tochter, daughter, d?????, dcera, duhitar, thugater,
dohtar, dukteris. To samo oznacza również u podstaw ????, dziewa... Innych zawodów
muszą się uczyć ;)

14. Data: 2020-06-30 16:27:02

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Ciekawe czy to określenie powstało przed udomowieniem bydła. Miało by wtedy dużo
głębsze znaczenie :)

15. Data: 2020-06-30 16:37:57

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 30 czerwca 2020 16:27:03 UTC+2 użytkownik z...@g...com
napisał:
> Ciekawe czy to określenie powstało przed udomowieniem bydła. Miało by wtedy dużo
głębsze znaczenie :)

Raczej _wraz_ z udomowieniem krowy, konia i pomniejszej rogaacizny na stepach Azji
Środkowej...

Tam od razu dzieciaki ssały z krowiego, kobylego czy koziego cycka w zastępstwie
matki.

Stąd te legendy greckie o rogu obfitości i wykarmieniu Zeusa przez kozę Amalteę.

Natomiast dzieci które stały się przodkami ludów turańskich (posługujących się
językami ałtajskimi) miała wykarmić dla odmiany w legendach szara wilczyca.

16. Data: 2020-06-30 16:40:40

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 30 czerwca 2020 16:37:58 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

> [...]
językami ałtajskimi) miała wykarmić dla odmiany w legendach szara wilczyca.

PS. W każdym razie w społeczeństwie, które na Zachód przybyło na rydwanach jakieś 500
lat temu były jasne role - synowie to byli wojownicy, a dziewczęta - dojarki.

17. Data: 2020-06-30 16:41:20

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 30 czerwca 2020 16:40:41 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

> [...]
500 lat temu były jasne role - synowie to byli wojownicy, a dziewczęta - dojarki.

Ooops, 5000 lat temu, zgubiłem jedno zero.

18. Data: 2020-06-30 16:50:19

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Ta fala najeźdźców przyszła ze stepów i z kulturami rolniczymi Anatolii niewiele ma
wspólnego, ale etymologia ciekawa. Ciekawy tu jest jeszcze wątek gęby na trawienie
laktozy, choć dzieci to nie dotyczy oraz wątek że w neolicie dziewczynki były gorzej
odżywiane niż chłopcy. Czyli określenie dojarka może rzeczywiście określa jedynie
funkcję społeczną

19. Data: 2020-06-30 17:13:33

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 30 czerwca 2020 16:50:20 UTC+2 użytkownik z...@g...com
napisał:
> [...]
odżywiane niż chłopcy. Czyli określenie dojarka może rzeczywiście określa jedynie

Teraz się mówi, że ona _powróciła_ do Anatolii i na Bałkany raczej niż przyszła, bo
język hetycki i inne wczesne języki luwijsko-anatolijskie mają archaiczne cechy
gramatyczne (jak dodatkowe przypadki oprócz ośmiu wspólnych wczesnym PIE) które
wydają się nie być innowacjami, tylko prawdopodobnie zanikły w językach pochodzących
ze stepów.

20. Data: 2020-06-30 17:21:27

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 30 czerwca 2020 17:13:36 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:
> [...]
wydają się nie być innowacjami, tylko prawdopodobnie zanikły w językach pochodzących

PS. Jeszcze wracając do początków mitów indoeuropejskich, to wśród Gopi
(indoeuropejskich pasterek-kowbojek pędzących stado bydła z aryjskiego stepu aż do
Indii w ślad za wojownikami) miał wychować się bohater eposu Mahabharaty Kryszna,
uznany przez wyznawców braminizmu za wcielenie boga Wisznu podczas ucieczki z
królestwa, które jego ojciec przegrał w kości z Duryodhaną.

Paweł Kozioł
Tupet
S-POKO :-)
BeastMilk made by BillyGates czyli walka z karmieniem piersiom
Stuhry i Szczurki...