Uczcie się rosyjskiego

291. Data: 2010-05-05 06:18:10

Temat: Re: Uczcie się rosyjskiego
Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:1vjg1ghwhzxch.1oqymzbb4bev7$.dlg@40tude.net...

> Ani o żaden inny. Nie mieli w ogóle zamiaru atakować Hitlera, zwłaszcza w
> obronie Polski.

Natomiast mieli zamiar w obronie Polski wypowiedzieć Hitlerowi wojnę,
co i uczynili.

292. Data: 2010-05-05 06:58:30

Od: zażółcony <z...@y...on.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> 5. Jak już wszystko zliczymy do kupy, to pozostaje najważniejsze: Po kiego
> grzyba w ogóle wchodzić do Polski? :-) Bo się nie lubi PiSu?
No w końcu doszedłeś do sedna. To wszystko rzeczywiście wygląda
nieprawdopodobnie, kosztownie itp - ale jak wziąć pod uwage, że
chodzi o zniszczenie PiSu - to Bracie - gra jest naprawdę
warta świeczki ;)

PS. I dlatego PiS najlepiej byłoby wyeksportować za granicę ... ;)
Wtedy Rosja straci motyw.

293. Data: 2010-05-05 07:14:46

Od: zażółcony <z...@y...on.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <e...@p...com> napisał w wiadomości

> Zauważ- zbijasz w bardzo jednostronny sposób pewne argumenty, do innych
> się nie odnosisz. W tym wątku odnoszę wrażenie, jakbym dyskutował z
> wojskowym wydziałem propagandy.

Wiesz co, Chiron ? mam propozycję: wciągnij się w grę typu
Plemiona (Tribal Wars), zostań członkiem Rady jakiegoś fajnego plemienia.
Ta gra to czysta wojna, ekonomia minimalna. W związku z tym, że
wojna jest tam celem - wszyscy generalnie mają dosc agresywne nastawienie.

Takie gry są świetnym sprawdzianem myślenia paranoicznego. Z jednej strony
paranoja lękowa się tam przydaje - bo rzeczywiscie trzeba być czujnym,
zawsze ktoś może się szykować na Ciebie. Ale z drugiej zaś strony świetnie
konfrontują paranoje z prawami fizyki, twardą rzeczywistością ciężkiej
pracy logistycznej a także jeszcze twardszą rzeczywistością pracy
zarządczej (managerskiej).

Sojusze, zaufanie, lojalność, szpiegostwo, strategie, małe i wielkie
kampanie,
motywacja - wszystko da się tam testować.
I kto wygrywa ?
Wygrywają silni organizacyjnie, zdyscyplinowani, mądrze układający
sojusze i lojalni wobec sojuszników. Zajmujący się realnymi zagrożeniami,
które mająkonkretne położenie geograficzne, konkretną wartość ryzyka,
zasięgu strat i kosztu przeciwdziałania. Zajmowanie się wszystkimi
potencjałami
zagrożeń prowadzi do nerwicy, nieprzemyślanych, chaotycznych ruchów,
fermentu na plemiennym forum, konfliktów wewnętrznych, działąnia na
zasadzie akcja-reakcja - nie do wygranej ;)

Zanim ktokolwiek cokolwiek u nas zrobi - najpierw nas skutecznie skłóci.
Z samymi sobą, z sąsiadami itp itd.
Wiec jak będziemy ciężko skłóceni z Niemcami i z Rosją - to wtedy
możemy się zacząć bać.

BTW. Przykłąd bieżący: Ukraina. Na talerzu Rosji.

294. Data: 2010-05-05 07:19:42

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

No tak. Masz rację. Jak zwykle.
:-)

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.
- Waldemar Łysiak

siebie
Leopold Staff

295. Data: 2010-05-05 07:56:45

Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Wiesz co, Chiron ? mam propozycję: wciągnij się w grę typu
> Plemiona (Tribal Wars), zostań członkiem Rady jakiegoś fajnego plemienia.

Wciągnij się w grę i zostań członkiem rady - to faktycznie takie proste?
Mam na myśli zostanie członkiem rady plemiennej "jakiegoś fajnego
plemienia".
Osobiście sądzę, że fajne plemiona dlatego są takie fajne, że byle kogo
do rady nie biorą. Ale ja nie znam tej gry.

> I kto wygrywa ?
> Wygrywają silni organizacyjnie, zdyscyplinowani, mądrze układający
> sojusze i lojalni wobec sojuszników.

Teoria gier i jej najsłynniejszy bodaj przykład - złodzieje sypią
się nawzajem i idą siedzieć. A gdyby sobie ufali, zostaliby
wypuszczeni. Zaufanie nie ma logicznych podstaw. Ale wygrywa.

Tylko, że nie za każdym razem.

296. Data: 2010-05-05 07:59:36

Od: zażółcony <z...@y...on.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AW" <o...@h...com> napisał w wiadomości

> Kompromitacją Polski jest zaprzeczanie a priori faktowi, że FSB i Putin
> mogli
> maczać łapy w tej katastrofie, bo po pierwsze mieli ku temu liczne
> motywy, a po
> drugie byli w stanie aby z łatwością strącić cywilny samolot, lecący
> samotnie
> nad ich terytorium, bez żadnych świadków z zewnątrz. A szczególnie już,
> wiedząc
> o tym z góry.
IMHO ja jednak nazywam to chorą megalomaniąi mesjanizmem.
Rozja ma inne problemy: Chiny. Chiny to jest smok, który od północy i
zachodu
ma wyłącznie Rosję na głowie. Rosjęz jej bogactwami naturalnymi i niedużą
gęstością zaludnienia.
Rosja jest zainteresowana przede wszystkim tym, by jak najlepiej się układać
z Zachodem
- bo to jej jedyna szansa na przyszłość - jeśliby Chiny się zaczęły
radykalizować, zamiast
liberalizować.
Natomiast Rosja ma bardzo konkretne interesy gospodarcze na Zachodzie. Żyje
z Zachodu.
Wykonała sporą pracę, by blokować integrację Polski z UE, ale na tym polu
już wyraźnie odpuszcza. Zaczynamy powolutku być tym bogatym Zachodem,
który ma dla Rosji pierwszorzędne znaczenie gospodarcze - i ich polityka
będzie siedo tej sytuacji stopniowo dostosowywać. No chyba, że się będziemy
sami podkładać, antagonizować w stosunku do Niemców - to chętnie
nam 'pomogą'. Tak, jak teraz 'pomagają' Ukrainie.

297. Data: 2010-05-05 08:11:26

Od: zażółcony <z...@y...on.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Woźniak" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Osobiście sądzę, że fajne plemiona dlatego są takie fajne, że byle kogo
> do rady nie biorą. Ale ja nie znam tej gry.

W morzu 17-stolatków każdy dorosły facet, który myśli, wie jak grać
i ma jakieś podstawy z zarządzania(porządek i struktury zgrane z szacunkiem
do indywidualności
i spontanicznych inicjatyw, praca nad tożsamością plemienną, nad
(auto)motywacją do wysiłków,
delegowanie zadań, udrażnianie przepływu informacji i eliminowanie
konfliktów, wykorzystywanie
szans itp itd) - szybko zyskuje uznanie, zaufanie i zaczyna mieć istotną
pozycję w plemieniu.

Byłem już w wielu plemionach, w każdym w którym chciałem się angażować w
ciągu kilku
tygodni zdobywałem dostęp do rady.
Jedyny problem w tej grze to ... pożeracz czasu.

> [...]
> się nawzajem i idą siedzieć. A gdyby sobie ufali, zostaliby
> wypuszczeni. Zaufanie nie ma logicznych podstaw. Ale wygrywa.

No nie za każdym ;) Co widać właśnie w grach, których świat jest bardziej
złożony od klasycznych przykładów z Teorii Gier.

298. Data: 2010-05-05 08:17:20

Od: zażółcony <z...@y...on.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> się nawzajem i idą siedzieć. A gdyby sobie ufali, zostaliby
> wypuszczeni. Zaufanie nie ma logicznych podstaw. Ale wygrywa.

BTW. W plemionach widać jak na dłoni, że wygrywają
organizacje. I jest tesz tam fucha szpiega. To fucha
bardzo trudna - bo w zasadzie nikt Ci nie ufa. Jesteś przydatny,
ale jednak cały czas w nawiasie.
Ta gra bardzo uczy rozdziału ról. Jak jesteś członkiem Rady
to nie możesz jednoczesnie kombinować szpiegostwa
- bo siejesz dezorientację w całym plemieniu. Musisz sobie
do budnej roboty szukać kogoś innego ;)

299. Data: 2010-05-05 09:10:55

Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> konfliktów, wykorzystywanie
> szans itp itd) - szybko zyskuje uznanie, zaufanie i zaczyna mieć istotną

Każdy, kto myśli, wie, jak grać, ma podstawy zarządzania i jeszcze
gotów jest poświęcić plemieniu swój czas i umiejętności za darmo?
No, to nie są małe wymagania.

A sytuację i tak masz uproszczoną. Nie ma realnych korzyści -
nie ma demagogów, karierowiczów, oportunistów, mafii ...

300. Data: 2010-05-05 18:25:59

Temat: Re: Q
Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zażółcony pisze:

> Użytkownik "Paulinka" <p...@w...pl> napisał w
> wiadomości news:hrnapc$km$5@node2.news.atman.pl...

> Dawaj, dawaj ;)
> Ciągle mam dylemat, jak na tego typu pytania odpowiadać ;)

Nic szczególnego to nie było, muszę Cię zmartwić, ot branżowe słabostki
i był zaskoczony, że powiedziałam o tym wprost:)

--

Paulinka

Wpływ tekstów piosenek na psyche (np. KaRRamBa)
ostatnie pozegnanie
wydumałam tełorie...
Napierdalski ogłosił
SENS - Poradnik Psychologiczny