Uczucia- warunkiem bycia w związku? [dosyć długie]

71. Data: 2004-06-16 11:30:20

Temat: Re: Uczucia- warunkiem bycia w zwišzku? [dosyć długie]
Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Z. wrote:

> No dobrze , ale w konkretnej opisywanej przez e-mailetkę sytuacji -
> zaangażowanie, zauroczenie inną osoba, ale świadome zerwanie z tym.

Mysle, ze kluczowa sprawa jest tutaj, czy dana osoba 'zrywa' natychmiast
po uswiadomeniu sobie tego, co robi, czy tez 'pozwala' sobie na
kontynuwanie znajomosci, przekonujac siebie sama, ze to takie niewinne,
bo nawet sie nie pocalowali.

> Czy to
> jest wg Ciebie bezwzględny powód do rozstania ?

jw.

> Bo dla mnie - zdecydowanie nie. Ja w takiej sytuacji liczyłabym raczej na
> pomoc stałego partnera, a nie na odrzucenie.

Ja nie widze powodu mieszania w to partnera. Nie widze siebie w
sytuacji, w ktorej bym oczekiwala od meza, zeby mi pomogl zerwac z
kochankiem.

Dunia
--
Why does Sea World have a seafood restaurant? I'm halfway through my
fishburger and I realize, Oh my God. I could be eating a slow learner.

72. Data: 2004-06-16 11:42:24

Temat: Re: Uczucia- warunkiem bycia w związku? [dosyć długie]
Od: "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> po uswiadomeniu sobie tego, co robi, czy tez 'pozwala' sobie na
> kontynuwanie znajomosci, przekonujac siebie sama, ze to takie niewinne,

Myślę, że kluczową sprawą jest tutaj, czy dana osoba ZROZUMIAŁA błąd i
żałuje, że skrzywdziła parntera. Nie ma znaczenia, kiedy, po czym, następuje
nawrócenie. Jeśli następuje, jeśli jest szczera wola naprawienia błędów i
wytrwania przy stałym partnerze, to moża (ale oczywiście nie jest to
obowiązkowe) SPRÓBOWAĆ dać szansę.
Nikt nie mówi, że to łatwe. Niektóre rany zadane są tak głęboko (u jednych
będzie to już przy flircie, u innych dopiero, jeśli partner będzie miał
dziecko z kimś innym), ze ich zagojenie jest wręcz niemożliwe.
Kartę rozgrywającą tę partię ma tu zdradzony partner - on decyduje, czy
podjąć walkę, czy nie.
On też może się z tej walki wycofać i nikt nie ma prawa go za to winić.
Odbudowanie siebie po zdradzie - zwłaszcza, gdy jest się stroną zdradzoną -
jest szalenie trudne.
Myślę, Dunia, że tu nie ma co gdybać i po prostu każda para musi sobie takie
rzeczy rozważać. Ale nie wygłaszałabym tak kategorycznych sądów przed
pobytem na łożu śmierci w perspektywnie zakończonym pewnym zejściem.

> Ja nie widze powodu mieszania w to partnera. Nie widze siebie w
> sytuacji, w ktorej bym oczekiwala od meza, zeby mi pomogl zerwac z
> kochankiem.

Nie - zerwać z kochankiem - a - odbudować stały związek. Odbudować związku
nie da się w pojedynkę.

Margola

73. Data: 2004-06-16 11:44:41

Od: "Basia Z." <bjz@USUN_TO.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia" :

> Poza tym - jak widac z postow e-mailetki - wcale jej ukojenia to
> zerwanie nie przynioslo.

Z tym się zgadzam, ale wydaje mi się ze praprzyczyna wszystkiego znajduje
się w jej stałym związku.

> Wg. Ciebie, jak dobrze napisalas.
> Czy mozesz przyjac do wiadomosci, ze niektorzy maja inaczej niz Ty ?

No i dokładnie vice-versa.

> 'Gorszosc' i 'lepszosc' to pojecia subiektywne.
> Ja bym wolala, zeby moj TZ poszedl do prostytutki, niz marzyl sobie pod
> moim bokiem o kolezance z pracy. No i ? Bedziesz polemizowac ?

Szczerze mówiąc bardzo nie chcialabym aby mój TŻ poszedł do prostytutki.
To już chyba wolałabym żeby marzył o koleżance z pracy.

> Taaaak. Alkoholicy tez przewaznie widza swoj blad, co nie znaczy, ze
> KAZDY ma obowiazek przyjac takiego z powrotem. Jest to dobra wola,
> partnera, nic wiecej. Podobnie w przypadku zdrady.

No oczywiscie że to jest dobra wola partnera.
Ale chodzi mi o to, że równiez a priori nie można takiego "winowajcy"
potępiać.
Każdy przypadek jest indywidualny i nalezy go pozostawić do rozwiazania tym
konkretnym dwojgu ludziom.

> Moze CHCIEC pomoc. Moze uznac, ze nie potrafi zyc z osoba, do ktorej
> zaufanie stracil. O musie i powinnosciach nie ma IMHO tu mowy.

"Powinien" a "musi" to dwa różne słowa o zupełnie różnym znaczeniu.
Ale oczywiscie ze najpierw trzeba chcieć pomóc.

> To Wy, inne pary maja inne reguly gry, i wolno im.
> Byle te reguly byly z gory znane.

Niemniej bardzo nie lubię sądów kategorycznych.
Ja osobiście w ogóle nie wiem jakbym się zachowała gdybym się dowiedziała
np. o zdradzie mojego partnera.
Po prostu nie mam pojęcia co bym zrobiła, ale na pewno czułabym się podle.

Nie wiem czy potrafiłabym wybaczyć.
Może wybaczyłabym, a może nie.

> Ja dopuszczam do siebie mysl, ze ktos mi sie poza moim TZ bardzo spodoba.
> Nie dopuszczam natomiast mozliwosci brniecia w taka znajomosc.
> Przeciwiczylam to juz kiedys i wiem, jak silne jest moje poczucie
> uczciwosci wobec aktualnego partnera.

A czy uważasz że w opisywanej sytuacji e-mailetka była nieuczciwa ?

Pozdrowienia.

Basia

74. Data: 2004-06-16 11:47:41

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Z." <b...@p...onet.pl> wrote in message

> To po prostu czysta utopia.
> Czyli ze rozstaję się z partnerką/partnerem dlatego ze śmiała pomyśleć o
> innym/innej ?
> Dlatego że kiedyś "zaiskrzyło" pomiędzy nią/nim a kim innym, chociaz do
> niczego więcej nie doszło ?
>
> Dla mnie jest to zupełnie nierealne i idealistyczne podejście.

moze dla ciebie. jestem z moim TZ juz 16 lat i jakos
dla mnie wydaje sie to realne, nawet jesli dla ciebie
jest to idealistyczne. owszem nieraz sobie mysle o innych
ludziach ;)), ale tu o jakims pojednycznym incydencie chyba
aok nie chodzilo. to jest twoja zla interpretacja. mam wrazenie,
iz byla tu mowa o psychicznym odejsciu od partnera, min
przez iskrzenie w "glowie", wbrew pozorom to odddala
od partnera, i imo swiadczy tylko o tym, iz sie jest
emocjonalnie niezaspokojanym w zwiazku.

iwon(k)a

75. Data: 2004-06-16 11:51:01

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dunia" <d...@n...o2.pl> wrote in message

> Co ? Ja zrozumialam, ze dla niego dlugotrwale zauroczenie inna osoba
> jest zdrada (=powodem do rozstania), a nie zwykle 'pomyslenie' czy
> obejrzenie sie za atrakcyjna osoba.

tez tak to odebralam. jakas incydentlana mysl, nie jest
zagrozeniem, ale uporczywe myslenie o innym/nej
juz jest oddaleniem.
iwon(k)a

76. Data: 2004-06-16 12:10:11

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Margola Sularczyk wrote:

> Kartę rozgrywającą tę partię ma tu zdradzony partner - on decyduje, czy
> podjąć walkę, czy nie.

To wlasnie mialam na mysli - ze nie ma tu mowy o powinnosciach, a
jedynie o dobrej woli.
I dlatego rozumiem, ze sa osoby, ze zdrady - chocby i psychicznej - nie
chca lub nie potrafia wybaczyc. I nie nalezy ich potepiac z tego powodu.

> On też może się z tej walki wycofać i nikt nie ma prawa go za to winić.

O, wlasnie.

Dunia

77. Data: 2004-06-16 12:13:45

Od: "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> I dlatego rozumiem, ze sa osoby, ze zdrady - chocby i psychicznej - nie
> chca lub nie potrafia wybaczyc. I nie nalezy ich potepiac z tego powodu.

Nikt ich nie potępia. Natomiast Ty, aok i Iwon(k)a potępiacie tych, co
zbłądzili. Werbalnie i wprost.

Margola

78. Data: 2004-06-16 12:17:11

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> wrote in message

> Nikt ich nie potępia. Natomiast Ty, aok i Iwon(k)a potępiacie tych, co
> zbłądzili. Werbalnie i wprost.

konkrety poprosze.

iwon(k)a

79. Data: 2004-06-16 12:18:08

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Margola Sularczyk wrote:

> Nikt ich nie potępia. Natomiast Ty, aok i Iwon(k)a potępiacie tych, co
> zbłądzili.

Ja ? Moge prosic o MIDa ?
Nie wiedzialam, ze to co pisze ma taki wydzwiek.

Dunia

80. Data: 2004-06-16 12:22:14

Od: "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> wrote in message

> konkrety poprosze.

Przeczytałam raz jeszcze, odszczekuję. Nie było nigdzie napisane "zdrajca to
świnia i należy go spalić na stosie".

Przepraszam, zagalopowałam się w interpretację.

Margola

[Spam] Forum eRodzina zaprasza
WCZASY W USTCE - wynajem
Zarobcie na wakacje (pieniadze przez internet klikajac w banery)
Najczęstszy powód małżeńskich sprzeczek
Statystyka rozwodów ;)