Re: Uczucia- warunkiem bycia w związku? [dosyć długie]

From: "Basia Z." <bjz@USUN_TO.poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: Uczucia- warunkiem bycia w związku? [dosyć długie]
Date: Wed, 16 Jun 2004 13:44:41 +0200

Użytkownik "Dunia" :

> Poza tym - jak widac z postow e-mailetki - wcale jej ukojenia to
> zerwanie nie przynioslo.

Z tym się zgadzam, ale wydaje mi się ze praprzyczyna wszystkiego znajduje
się w jej stałym związku.

> Wg. Ciebie, jak dobrze napisalas.
> Czy mozesz przyjac do wiadomosci, ze niektorzy maja inaczej niz Ty ?

No i dokładnie vice-versa.

> 'Gorszosc' i 'lepszosc' to pojecia subiektywne.
> Ja bym wolala, zeby moj TZ poszedl do prostytutki, niz marzyl sobie pod
> moim bokiem o kolezance z pracy. No i ? Bedziesz polemizowac ?

Szczerze mówiąc bardzo nie chcialabym aby mój TŻ poszedł do prostytutki.
To już chyba wolałabym żeby marzył o koleżance z pracy.

> Taaaak. Alkoholicy tez przewaznie widza swoj blad, co nie znaczy, ze
> KAZDY ma obowiazek przyjac takiego z powrotem. Jest to dobra wola,
> partnera, nic wiecej. Podobnie w przypadku zdrady.

No oczywiscie że to jest dobra wola partnera.
Ale chodzi mi o to, że równiez a priori nie można takiego "winowajcy"
potępiać.
Każdy przypadek jest indywidualny i nalezy go pozostawić do rozwiazania tym
konkretnym dwojgu ludziom.

> Moze CHCIEC pomoc. Moze uznac, ze nie potrafi zyc z osoba, do ktorej
> zaufanie stracil. O musie i powinnosciach nie ma IMHO tu mowy.

"Powinien" a "musi" to dwa różne słowa o zupełnie różnym znaczeniu.
Ale oczywiscie ze najpierw trzeba chcieć pomóc.

> To Wy, inne pary maja inne reguly gry, i wolno im.
> Byle te reguly byly z gory znane.

Niemniej bardzo nie lubię sądów kategorycznych.
Ja osobiście w ogóle nie wiem jakbym się zachowała gdybym się dowiedziała
np. o zdradzie mojego partnera.
Po prostu nie mam pojęcia co bym zrobiła, ale na pewno czułabym się podle.

Nie wiem czy potrafiłabym wybaczyć.
Może wybaczyłabym, a może nie.

> Ja dopuszczam do siebie mysl, ze ktos mi sie poza moim TZ bardzo spodoba.
> Nie dopuszczam natomiast mozliwosci brniecia w taka znajomosc.
> Przeciwiczylam to juz kiedys i wiem, jak silne jest moje poczucie
> uczciwosci wobec aktualnego partnera.

A czy uważasz że w opisywanej sytuacji e-mailetka była nieuczciwa ?

Pozdrowienia.

Basia