Re: Umowa ? Przed obejrzeniem domu ?

From: Czarek <...@...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Umowa ? Przed obejrzeniem domu ?
Date: Thu, 18 Mar 2010 14:51:55 +0100
<hnsvll$vlk$1@node2.news.atman.pl> <hnt08d$enu$1@news.task.gda.pl>
<hnt144$vuc$1@node2.news.atman.pl> <hnt18j$iku$1@news.task.gda.pl>
<hnt3jv$h6t$1@news.onet.pl> <hnt4mg$25d$1@news.task.gda.pl>
<hnt81f$vb4$2@news.onet.pl> <hnt8ct$hh1$1@news.task.gda.pl>
<hnt8m5$28g$1@news.onet.pl> <hnt924$jru$1@news.task.gda.pl>
<hnt9fe$487$2@news.onet.pl> <hnt9nv$m5q$1@news.task.gda.pl>
<hnt9ri$5qm$2@news.onet.pl>
<7...@t...googlegroups.com>

kaszpir wrote:
> Dla mnie nie jest to normalne że aby móc obejrzeć coś co wcale nie
> musi nam sie podobac i coś co zupełnie może nam nie przypaść do gustu
> podpisywać jakąś umowę.

Ludzie mają różne oczekiwania... to że Ty masz takie, to nie znaczy że
wszyscy się do nich dostosują.

> W krajach UE takiego czegoś NIKT nie podpisuje ...

Mylisz się. Polska należy do UE i w Polsce jest to powszechne. Więc
Twoje stwierdzenie jest fałszywe. cbdo

> Także nie po podpisaniu umowy nigdy nie wiesz czy nie obejrzysz tego
> samego co oglądałeś z innym pośrednikiem.

Podpisujesz oglądanie konkretnego mieszkania o konkretnym adresie.
Wcześniej też masz opis mieszkania, przybliżoną lokalizację, wielkość,
pokoje, piętro, rok budowy, zazwyczaj również zdjęcia. Jeśli to nie są
informacje wystarczające do oceny czy już widziałeś to mieszkanie czy
jeszcze nie, to jest to raczej temat dla lekarza. Problemy z pamięcią
czasami daje się leczyć.

> Co do prowizji to Pan powiedział mi że prowizja wyniesie 1,5% , ale
> nic takiego nie było wpisane ...

No więc trzeba było wpisać, w czym problem?

> Pan wcale nie był zdziwiony ani zły że nie podpisałem , sądze że wielu
> nie podpisuje ...

Myślę że po prostu przyzwyczaił się do dziwaków i malkontentów. Tak to
jest przy pracy z ludźmi.

> Ciekawy jestem czy gdyby sam dał ogłoszenie czy nie okazało by się że
> dawno dom byłby sprzedany , bo może być takich klientów dużo jak ja
> którzy nie podpiszą niczego w ciemno ...

Całkiem możliwe, ale to wolny kraj i skoro wolał przez agencję, to jego
prawo.

Pozdrawiam

Czarek