Re: Uprzedzenia

Data: 2001-12-27 02:11:56
Temat: Re: Uprzedzenia
Od: "Marsel" <i...@w...pl>

Użytkownik "bug" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
news:a021ug.1ik.4@this.message.is.dedicated.to.all.t
hat.know.what.love.is.
..
> Użytkownik "Marsel" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
>
> [...]
>
> Chodzilo mi raczej o cos takiego jak strach przed nieosiagnieciem
> pewnych wyznaczonych sobie celow, ktore inni osiagneli, strach
> przed byciem uznanym za osobe gorsza.

No, troche trafiony (drasniety). zauważyłem ze tego typu osoby uważaja w
zasadzie
wszystkich za gorszych, a i mnie nie za lepszego od tych wszystkich. wcale
mnie to nie rajcuje..
No i takie próby dogadania sie traktowane sa jako przymilanie sie -
wiadomo gorszy to sie przymila..
Ja wiem, wszyscy mamy jakies braki, ale czy mamy prawo w ten sposb je
sobie kompensowac? eh, prawo tu nie ma nic do rzeczy..

<...>

> Konfrontacja zalozen/mysli z rzeczywistoscia nie musi
> przeciez przebiegac bezbolesnie. Zalozmy, ze zakladasz,
> ze rozumiesz te osobe i ze jestes w stanie pojac dla-
> czego tak, a nie inaczej sie zachowuje. Ale to co wiesz
> o tej postaci jest tylko ulamkiem prawdy i dlatego
> wlasnie w momencie, gdy spotykasz sie z nia w rzeczy-
> wistosci, wszystkie plany pekaja jak banka mydlana, bo
> sa rzeczy, o ktorych nie wiesz lub nie potrafisz nad
> nimi zapanowac.

w sumie to troche podobnie chyba -
staram sie zrozumiec wiec wyobrazam siebie ze tak postepuje, odszukuje
pobudek, przyczyn takiego działania (u siebie na razie) i odbieram co ze
wspłczuciem
troche (do siebie na razie), no a wiadomo jak jest w rzeczywistosci... ale
ja głupi byłem ze tak myslałem!

<...>
> Czasem po prostu pewne osoby nie potrafia znalezc nici
> porozumienia.

No dobra, poprzestańmy na tym (zreszta juz na tym wczsniej stanęło na
prawdę).

> Spowodowane jest to raczej uwarunkowaniami
> psychicznymi niz samymi uprzedzeniami. Dwie osoby wcale
> nie musza sie nie lubic, by nie chciec przebywac nawza-
> jem we wlasnym towarzystwie. Moze to raczej byc kwestia
> zupelnie skrajnych osobowosci stanowiacych, tak jak na-
> pisales dwa konce kija. <...>

Pieknie to wyglada teoretycznie, ale czy mozna jakoś z tym żyć, to znaczy
jak balansować tym kijem żęby np. ktoś obok niechcy nie oberwał po żębach?
No bo
wiecie, pewnych sytuacji nie mozna uniknąć, ja nie mówie ze to jest moja
żona czy szef, ale czasem sie spotykamy, nie sam nasam (a i tak raz było i
skończyło sie bardzo obfitą i wymianą szczerości). No bo te sztuczne
uprzejmości to o d.. rozbic, po chwili nie wychadzą i nawet porozmawiac
normalnie nie mozna.

> Jak kazdy czlowiek, moge sie mylic.
> Best regards/Pozdrowienia,
> bug

to to jeszcze badz człowiekiem przez chwilke i poradz...
unikac czy przejśc z tym do porzadku dziennego?

Marsel