Uszczelnienie przewodu gazowego

1. Data: 2008-05-05 10:07:46

Temat: Uszczelnienie przewodu gazowego
Od: "Stef" <n...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.Kupilem nowa kuchenke gazową i chciałbym zamiast rurką podłaczyć ją
giętkim przewodem -widziałem takie w sprzedaży.
Czym uszczelnia sie takie połaczenie przy kuchence i przy zaworze gazowym ?
Można to zrobić jakaś taśmą silikonową ?
Czy mogę to zrobić sam czy musi koniecznie gosc z uprawieniami ?

2. Data: 2008-05-05 10:16:44

Temat: Re: Uszczelnienie przewodu gazowego
Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Coś mi się wydaje, że nie jesteś zbyt biegły w technice. Nie rydzykuj więc i
weź fachowca. Gaz to nie woda.
Jacek

3. Data: 2008-05-05 11:59:43

Od: "glizda" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stef" <n...@h...pl> napisał
> [...]
> giętkim przewodem -widziałem takie w sprzedaży.
> Czym uszczelnia sie takie połaczenie przy kuchence i przy zaworze gazowym

Widywałem uszczelnienie konopiami lub taśmą silikonową

> Można to zrobić jakaś taśmą silikonową ?

Można, są specjalne do połączeń instalacji gazowych. Nie wiem czym różni się
od tej do wody, ale skoro jest przeznaczona do tego, to taką zastosowałem.

> Czy mogę to zrobić sam czy musi koniecznie gosc z uprawieniami ?

Ja zrobiłem samemu. Dla pewności pożyczyłem detektor i sprawdziłem
szczelność. Gość z uprawnieniami może za to podpisać się w karcie
gwarancyjnej kuchenki.

4. Data: 2008-05-05 12:02:30

Od: baka <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

w tej chwili każdy producent kuchni gazowych wymaga aby była ona
podłączona przez osobe z uprawnieniami - wbita pieczątka do karty
gwarancyjnej . Dziwie sie ,że w sklepie cie o tym nie poinformowali.
Fachowcy zawsze twierdzą , że dla amatorów są taśmy silikonowe a dla
nich zawsze będą pakuły.
I zdecydowanie lepiej podłązyć kuchnię przewodem niż na sztywno -
najlepiej aby to był przewód z szybkozłączką .

5. Data: 2008-05-05 12:10:25

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"baka" <k...@w...pl> wrote in message
f.googlegroups.com...
[...]

Taśmy silikonowe są i uszczelniacze w pastach też są. Jednak zestaw
pakuły + minia ołowiowa daje połączenie pewne, szczelne i nie podlegajace
korozji. Zamiast minii można stosować farbę antykorozyjną z pyłem cynkowym
Połączenia z szybkozłączką i zabezpieczeniem przeciwwypływowym są
wygodniejsze - można odsunąć kuchenkę do sprzątania, lub dość łatwo i
bezpiecznie odłączyć.

6. Data: 2008-05-05 12:33:09

Od: "TomaSz." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z pamiętnika internauty.
Własność: 'baka'
Wpis z dnia 05-05-2008:

> Fachowcy zawsze twierdzą , że dla amatorów są taśmy silikonowe a dla
> nich zawsze będą pakuły.

A produceni kuchni zupełnie inaczej - na mojej Amice na gwincie do
podłaczenia instalacji wisiała czerwona zawieszka - "Uszczelniać przy
pomocy taśmy silikonowej" - jak Ci fachowiec zamontuje na pakuły, to Ci
producent nie uzna reklamacji :)

--
TomaSz.
http://www.kociezycie.net

7. Data: 2008-05-05 14:54:35

Od: "Jackare" <1...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Taśmy silikonowe są i uszczelniacze w pastach też są. Jednak zestaw
> pakuły + minia ołowiowa daje połączenie pewne, szczelne i nie podlegajace
> korozji. Zamiast minii można stosować farbę antykorozyjną z pyłem cynkowym

po pierwsze TEFLONOWE a nie silikonowe.
Po po drugie minię to stosowano w czasach przodującej gospodarki
radzieckiej. Współczuję tym którzy musieli odkręcać takie połączenie po
kilku latach- po ścianach latały kurwy i inne takie a ludzie rzucali
kluczami o ziemię :)
Nikt już nie stosuje minii. Stosuje się specjalne pasty uszczelniające i jak
najbardziej pakuły. Taśma to syf i to jednorazowy. Połączenie uszczelnione
przy pomocy pakuł i pasty uszczelniającej po 10 latach odkręca się jakby
było skręcone dzień wcześniej. Zamiast pakuł można EWENTUALNIE użyć sznura
telfonowego (np 3M lub loctite) tylo po co skoro działa tak samo a jest
jakieś 40 razy droższy.
Uszczelnienie złącz gazowych taśmą teflonową grozi rozszczelnieniem złącz,
zwłaszcza na rurach ciut większych niż 1/2", zwłaszcza przy zmianach
temperatury otoczenia, zwłaszcza gdy budynek trochę popracuje. Ile ja się
napoprawiałem takich złącz uszczelnianych taśmą teflonową....
--
Jackare

8. Data: 2008-05-05 15:10:01

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Jackare" <1...@p...pl> wrote in message

> [...]
> temperatury otoczenia, zwłaszcza gdy budynek trochę popracuje. Ile ja się
> napoprawiałem takich złącz uszczelnianych taśmą teflonową....

Jasne, a wystarczyło podgrzać minię palnikiem.
Fachowcy to skręcali na pakuły i towot...
Aby się nie rozkręcało trzeba robić "zawiasy".

9. Data: 2008-05-05 15:19:37

Od: "Jackare" <1...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jasne, a wystarczyło podgrzać minię palnikiem.
> Fachowcy to skręcali na pakuły i towot...
> Aby się nie rozkręcało trzeba robić "zawiasy".
no to trzeba do zwykłej rurki sobie jeszcze palnik przytargać - miodzio.
Grzanie palnikiem rur gazowych - szczyty BHP. Towot uszczelnia, ale jako
produkt d.r.n. może reagowac chemicznie z gazem więc nie jest wskazany do
gazu - do wody tym bardziej nie, bo truje. A przy uszczelnianiu taśmą
teflonową zagrożeniem nie jest rozkręcanie się tylko ruchy na skutek
naprężeń cieplnych i mechanicznych materiału z którego wykonana jest
instalacja. Ruchy te powodują przecinanie tamy pomiędzy połączeniami
gwintowanymi i rozszczelnienie połączenia.

10. Data: 2008-05-05 16:08:11

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

glizda <h...@o...pl> wrote:

> Widywałem uszczelnienie konopiami lub taśmą silikonową

Wściekliście się wszyscy z tą taśmą silikonową? Ona jest
teflonowa. TE-FLO-NO-WA!!!!

J.

pralka whirpool
Maszyna do pieczenia chleba