W Polsce jest wszystko

1. Data: 2001-07-28 00:05:41

Temat: W Polsce jest wszystko
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

:))))

Najpierw musze zadac glupie pytania, dopiero potem podam przepis.

Czy mozna dostac w dziale z meksykanskim jedzeniem:
sos w puszce do Enchiladas
zielona papryke chile, posiekana, w malych puszkach
tortillas z kukurydzy, nie z bialej maki

To na razie
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-07-28 18:03:48

Temat: Re: W Polsce jest wszystko
Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett <m...@w...net> wrote:
> Czy mozna dostac w dziale z meksykanskim jedzeniem:
> sos w puszce do Enchiladas
A w słoiku może być? :-) Widziałam takowy podczas wielkanocnej wizyty.

> zielona papryke chile, posiekana, w malych puszkach
W słoiczkach była, jako nachos-sliced.

> tortillas z kukurydzy, nie z bialej maki
Tego nie wiem, ale we Francji/Szwajcarii są, więc uśmiecham się ładnie
od ucha do ucha i proszę o przepis :-) :-)

Anetek
.' .. `. A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta
:`.__.': Anything is good and useful if it's made of chocolate.
`....'

1. Data: 2001-07-29 20:23:00

Od: k...@k...net (Katarzyna Kulpa) szukaj wiadomości tego autora

:
: > tortillas z kukurydzy, nie z bialej maki
: Tego nie wiem, ale we Francji/Szwajcarii są, więc uśmiecham się ładnie
: od ucha do ucha i proszę o przepis :-) :-)

w Warszawie na pewno sa miekkie tortille z pszennej maki oraz "muszle" do
tacos z kukurydzianej (oba rodzaje firmy Casa Fiesta). kukurydzianych
tortilli nie widzialam.

kasica
--
if there is will, there will be a way.

1. Data: 2001-07-30 00:03:58

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Kulpa <k...@k...net> wrote:
> w Warszawie na pewno sa miekkie tortille z pszennej maki oraz "muszle" do
> tacos z kukurydzianej (oba rodzaje firmy Casa Fiesta). kukurydzianych
> tortilli nie widzialam.
O, u nas na wsi też są placki firmy Casa Fiesta, oraz Old El Paso.
Te kukurydziane są z Casa Fiesta, jeśli już się uda je dorwać. Zawsze robię
zapas, jeśli tylko je spotykam. Przydają się w nieoczekiwanych momentach, np.
kiedy goście niespodziewani najdą, a ja mam w lodówce żółty ser i kawałek
dowolnego mięsa. Oraz przyprawy do enchillady w szufladzie ;-)

Anetek pourodzinowy (były koreczki z oliwek i sera, oraz z fety i
minipomidorów, a potem pierogi ze szpinakiem, sałata, tort
truskawkowo-ananasowy, lody waniliowe i trójczekoladowe, oraz wybór napitków
wszelakich ;-) :-)))
.' .. `. Aneta Baran *---* Work: ++41 22 76 76478 A...@c...ch
:`.__.': http://chall.ifj.edu.pl/~aneta *---* Home: a...@a...net
`....' * Anything is good and useful if it is made of chocolate. *

1. Data: 2001-07-30 14:38:01

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Katarzyna Kulpa <k...@k...net> wrote:

> Anetek pourodzinowy (były koreczki z oliwek i sera, oraz z fety i
> minipomidorów, a potem pierogi ze szpinakiem,................(ciach)

Pierogi ze szpinakiem?
To cos dla mnie.
Podziel sie przepisem prosze.
Dzieki.

1. Data: 2001-07-30 15:04:43

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Anetek pourodzinowy (były koreczki z oliwek i sera, oraz z fety i
> minipomidorów, a potem pierogi ze szpinakiem, .........................

Przepisik prooooosze na te pierogi, poniewaz wlasnie oswajam ta "lubiana
inaczej" trawke :o))

Bozenka z Wilna :o)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ICQ 81838200
http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Data: 2001-07-30 15:12:40

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Przepisik prooooosze na te pierogi, poniewaz wlasnie oswajam ta "lubiana
> inaczej" trawke :o))
>
> Bozenka z Wilna :o)

znaczy przepis na prasłowiańskie "Maultaschen" ze Szwabii? Są np. na:
http://www.recipesource.com/ethnic/europe/german/01/
rec0164.html

w nowopolskim. Jak potrzeba, to przetłumaczę.

Waldek

1. Data: 2001-07-30 15:29:56

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> znaczy przepis na prasłowiańskie "Maultaschen" ze Szwabii? Są np. na:
> http://www.recipesource.com/ethnic/europe/german/01/
rec0164.html

Dzieki wielkie :o)))

> w nowopolskim. Jak potrzeba, to przetłumaczę.

oj... potrzeba, potrzeba

--
Bozenka z Wilna :o)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Data: 2001-07-30 20:30:15

Od: Waldemar Krzok <5...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki wielkie :o)))

> oj... potrzeba, potrzeba

ok. nie wiem tylko, jakie kiełbasy ci hamerykańcy mają, więc będę trochę
"pływał" i na skróty:

Ciasto: jak na pierogi/kołduny etc.

Farsz:
łyżka stołowa masła
6 plasterków bekonu (ten hamerykański jest cienko krojony, to będzie na
oko jakieś 10 dag)
3 średnie cebule, drobno pokrojone
10 deko kiełbasy, o ile mnie sclerosis nie myli, to może być metka (ja
nie daję
sucha bułka, bez skórki (ja się tym nie babram i biorę w komplecie ;-)
25 deko gotowanego szpinaku.
25 deko mielonego mięsa
filiżanka drobno pokrojonej kiełbasy (zwyczajna, etc)
3 jajka
3 łyżki stołowe pietruszki, drobno posiekanej
sól, pieprz, gałka muszkatołowa
jeszcze jedno jajko??
3 łyżki mleka puszkowego
rosół wołowy.

W maśle podsmażyć cebule i bekon aż będą przezroczyste. Zmieszać z
kiełbasami. Bułkę zmoczyć w wodzie i przemielić kompletne badziewstwo
(znaczy bułkę, bekonowo-kiełbasianą mieszankę, szpinak, mięso jakie się
ostało itd). Do tego jajka (daję jedno, nie cztery). No i robić jak
pierogi, tylko trochę większe.
Gotować w rosole aż wypłyną (10-15 min).

Aha, Maultaschen są z założenia nie-wegetariańskie, bo po to są, aby
można było w postne dni jeść bezkarnie mięso (bo Bóg nie widzi przez
makaron i szpinak ;-))

Aha, na zakończenie tekstu autor sugeruje: bierz co masz i co ci
fantazja podpowiada ;-))

A co mi się też podoba, autor twierdzi, że Maultaschen nie miałyby
specjalnych szans w konkurencji
"Prawie Czworokątna Makarony Wypełnione Mięsem i Innymi Składnikami"
W konkurencji: Maultaschen, ravioli, pierogi i wan-tan.

No to tak na szybko i bezwdzięcznie

Waldek

1. Data: 2001-07-30 23:04:42

Od: "Wiedzma" <w...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki serdeczne :o)
--
Bozenka z Wilna ;o)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ICQ 81842987
www.samorzad.pw.edu.pl/~bozena

"Waldemar Krzok" <5...@t...de> wrote in message

> [...]
> "Prawie Czworokątna Makarony Wypełnione Mięsem i Innymi Składnikami"
> W konkurencji: Maultaschen, ravioli, pierogi i wan-tan.

W co sie bawic?
Kielbasa=Boomer??
Piersi inaczej
Kombiwar? Za czy przeciw?