W sprawie moderowania grupy

41. Data: 2001-09-08 09:48:15

Temat: Re: W sprawie moderowania grupy
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 8 Sep 2001, Jacek wrote:

> To go moze jeszcze bardziej rozzuchwalic i osmielic i zacznie rozstawiac
> polskich lekarzy po katach
> tego usunie za dlugie zdania, tego za brudne uszy, tego za czeste pisanie,
> innego za wolne pisanie

prawde mowiac w cywilizowanym swiecie od zawsze medycyna miala
charakter podanarodowy. W sredniowieczu polscy lekarze uczyli
sie wylacznie po lacinie na UJ-cie z tych samych ksiag co
ich koledzy na Oxfordzie (Galen, Awicenna itp.) Po okresie
komunizmu wracamy swiata cywilizowanego. Wiedza medyczna jest jedna,
jedna jest metodologia prowadzenia badan medycznych. Wspolczesna
lacina jest dzis j. angielski. Co raz wiecej podrecznikow stosowanych
w Polsce to tlumaczenia renomowanych podrecznikow angielskojezycznych
lub niemieckojezycznych. Nasza aktywnosc powinnismy nie w tym
kierunku, ze bedziemy sie obrazac, ze koledzy lekarze z krajow
polonijnych, gdzie poziom medycyny jest z roznych wzgledow
wyzszy probuja nam doradzac tylko powinnismy zadbac aby nasz
udzial w swiatowej medycynie w tym w publikacjach w swiatowych,
renomowanych czasopismach medycznych byl dostatecznie wysoki
(to znaczy np. na poziomie Hiszpani czy Wloch do czego daleko
niestety nam jeszcze brakuje)

Pozdrowienia

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

42. Data: 2001-09-08 09:49:16

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 7 Sep 2001, Kaja wrote:

> Nikt nie wygania :-)
> To jedna osoba chce moderować dla siebie :-(

nie ma co wyganiac, jak poziom tej grupy bedzie taki
dalej to wiekszosc sama sobie pojdzie ...

P.
----

43. Data: 2001-09-08 10:10:55

Temat: Re: W sprawie moderowania grupy medycyna
Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

( z Radia Erewan)
(...)

> [...]
> dwie listy lekarskie ten sam post, w ktorym napisalem, ze jestem przeciwny tej
> formie, poniewaz jest to rodzaj cenzury i nie wierze, aby moderator potrafil
> zachowac pelna obiektywnosc. Reakcje spotkalem ostra. Jeden z moderatorów
> listy "lek - med" upomnial mnie, zauwazajac, ze jest obrazony moim listem i
> pozostawil sprawe do rozstrzygniecia Dradamowi. Na drugiej liscie zostalem
> zawieszony na tydzien w prawach jej czlonka. W obu przypadkach uzasadnieniem
> byla nie bezposrednia tresc listu, a cross-over. Nie zostalem wykluczony z

A jakie to wielkie przestepstwo popelniliscie kolego tym slawnym cross-over ?
Pewnie za 5 cross-over wykluczenie byloby musowe a nawet 1 rok ciezkich lagrow.

> Nie jestem bojownikiem o wolnosc i demokracje.

nikt nie wymaga od ciebie obrony wolnosci i demokracji.
Ale gdy piszesz list i ktos za to cie karze, a ty mowisz ze to dobrze, to ja cie nie
rozumiem.
Dziecko jestes czy dorosly chlop, ktory potrafi bronic swojej opinii ?

> Nie jestem przeciwko Dradamowi,

i tutaj tez nikt nie jest

> jestem na jego liscie od dluzszego juz czasu i uwzam, ze jest ona dobrze
> prowadzona. Nie obawiam sie az tak bardzo o fachowa strone, tutaj mmniejsze
> znaczenie maja emocje, a studia i praca u wiekszosci daja jednak pewien
> trening. Natomiast uwazam,ze moderowanie powinno ograniczyc sie do
> eliminowania osob wysylajacych spam, listy wulgarne, badz nawolujace do
> popelaniania czynow przestepczych i niemoralnych. Powinno byc rowniez dobrym
> zwyczajem zasiegniecia przed takimi krokami opinii [mozna robic referendum]
> pozostalych czlonkow listy.

tajne referendum wykluczajace czlonka ?
to juz naprawde niczym sie nie bedzie roznila ta grupa od sekty.

Przeciez sam pisales ze wyslales zart o tronie, czyli spam i zostales za taka
blahostke wykluczony.

> Prosze zwrocic uwage, ze jest to wszystko dzialanie
> ex post, a nie cenzura prewencyjna, ktora w istocie jest moderowanie listy.

Czyli nie dosc ze cenzura prewencyjna to jeszcze cenzura ex post
i katalog kar, od samobiczowania do wykluczenia
przeciez to dokladnie przypomina model dzialania sekty.

Jeden przywodca decyduje o losie innych, cenzuruje ich wypowiedzi,
a gdy mu sie ktos nie spodoba to go wyklucza.

> Natomiast jezeli chodzi o moja skromna osobe, to mam taka zla ceche charakteru,
> ze malo licze sie ze slowami.

Chwalisz sie.
Napisales kilka postow na ta grupe i piszesz poprawnie, bez spamu, nikogo nie
obrazasz, jestes wrecz idealny.

> Przysporzylo mi to juz w zyciu nieco klopotow, a
> jeszcze na dodatek nie mam ochoty nad tym pracowac.

nie ma takiej potrzeby bo nic nikomu zlego nie czynisz. Wiecej zaufania do siebie.

> Nie czuje sie skrzywdzony przez nikogo, nie mam w zwyczaju rowniez dochodzenia
> swoich praw.

A to juz znow dziwnie brzmi u lekarza. Bo jezeli twoja opinia ma byc wiarygodna w
sprawach medycznych, to musisz za nia reczyc calym swoim autorytetem i co wiecej,
musisz potrafic obronic swoja opinie w sprawach medycznych.
Bo co znacza opinie, ktorych sam autor nie potrafi i nie chce bronic.

> Jacku, uwzam, ze zajmujesz zbyt skrajne stanowisku. Widzisz
> obstawienie kazdego cenzora nastepnymi dwoma supercenzorami bylo juz
> przerabiane i nie przynioslo spodziewanych rezultatow.

dokladnie
i dlatego model jednego cenzora jest jeszcze gorszy, bo sekciarski
dlaczego i skad wam przyszlo do glowy ze cenzorzy sa potrzebni.
Cenzorzy sa potrzebni sami dla siebie, aby realizowac niespelnione poczucie wladzy
i okazywac pogarde dla innych, wcale nie glupszych od siebie,
ale wlasnie po to cenzuruja, aby zachowac swoja wladze, ktora sie na niczym nie
opiera
niz na wykonywaniu przywilejow, ktorych tak naprawde nikt cenzorowi nie nadal.

> Robila to carska ochrana,
> robil to w Polsce taki mily urzad przy ul, Mysiej. Niestety jest to "tyn trynd"
> jak mowil niedozalowany tow. Dycymber i w Unii Europejskiej.

Niestety widze ze to jest "ten trynd" na grupie medycyna i to trynd coraz
wyrazniejszy.
Cenzorzy na grupy usenetowe .
Zadna grupa usenetowa bez swego cenzora.

Czy mowisz o tym tryndzie ?

> A sprobuj troche
> zgnilego liberalizmu - jezeli cenzura bedzie zbyt ostra, a osobowosc moderatora
> zbyt miazdzaca, po prostu dyskusja przeniesie sie gdzie indziej - sam pisales
> jak latwo taka liste zalozyc.

A czemu niby dyskusja 100 osob ma sie przenosic gdzie indziej, gdy cenzor bedzie z
carskiej ochrany ?
Przeciez to cenzor powinien sie przeniesc na mysia, a nie czlonkowie grupy.
A gdy cenzor raz sie oglosi dyktatorem to juz nikt to nie powstrzyma przed
wykonywaniem
cenzury.

> Tyle, ze w druga strone - jezeli nie bedzie prowadzil tej listy ktos, kto
> posiada pewien autorytet, bardzo predko stanie sie ona pusta i martwa.

nieprawda
tysiace grup dyskusyjnych nie maja nikogo prowadzacego i rozkwitaja wlasnie dlatego.

Grupy dyskusyjnej nikt nie musi prowadzic, poniewaz sam wiesz,
ze takze ty , ani nikt inny nie ma takich kompetencji, aby ocenial poprawnosc postow
od 100 lekarzy.

A moze uwazasz ze masz takie kompetencje ?

> Nalezy
> starac sie, aby bylo na niej kilka osob przynajmniej, ktore soba cos
> reprezentuja

cos to znaczy co ?
Jezeli bedziesz pisal fachowo na grupe, to wlasnie bedziesz tym kktory cos soba
reprezentuje
a wtedy zadne cenzory z carskiej ochrany niepotrzebne nikomu .
Przeciez to ty decydujesz sam o poziomie swoich wypowiedzi a nie cenzor.

> i lista Dradama, bedaca w istocie zamknietym klubem, z osobami
> wprowadzajacymi, te warunki spelnia

Czyli wreszcie napisales ze celem nie jest zadna grupa dyskusyjna,
ale zamkniety klub towarzyski.
Jezeli chcecie sobie zalozyc zamkniety klub towarzyski typu sekta
to sobie zakladajcie, ale nie mowcie ze to ma komukolwiek sluzyc poza samymi
zainteresowanymi.
Mnie sekty ze swoim guru nie interesuja, ani dyskusja z jego wyznawcami.
Na szczescie grupy usenetowe to jeszcze nie sa kaplice.

> Pozwole sobie z mojej strony uwazac te dyskusje za zamknieta. Ja chyba
> powiedzialem juz na ten temat wszystko

Zadziwiasz mnie.
Czy nie jestes jednak jednym z cenzorow u Dradama ?

> KSsen
>
> PS
>
> No i nie uwierzyles mi i trzymasz sie z maniackim uporem NILu.

Przy niczym sie nie upieram, a upor sam okazujesz przeciwko Naczelnej Izbie
Lekarskiej.
Nie widze potrzeby aby stowarzyszenia zawodowe o krajowym znaczeniu nie mialy
kompetencji konsultacyjnych w dyskusji.

> Zaloz sie ze
> mna, ze NIL nic takiego nie zrobi

nie rozumiem co ma zrobic ?
moze ktos z NIL kiedys napisze na grupe, moze zacznie czytac grupe i to wszystko,

> [proponuje turniej do 3.5 promille, albo do
> nieuzywalnosci zawodnika, na koszt przegrywajacego zaklad].

Wiesz ze mnie nie interesuja promilowe turnieje klubowe.

> A telemedycyna to
> jest zupelnie inna dzialka, nie ma to nic wspolnego z zadnymi listami
> dyskusyjnymi.

Dokladnie ma, gdyz to grupy dyskusyjne przygotowuja lekarzy do zdalnej dyskusji z
pacjentami
przez internet.

> Wejdz na jakas strone i zobacz, ze to organizuja ludzie z
> emergency i ma to zupelnie inny charakter.

Bylem na 100 takich stronach i nie organizuja to ludzie z emergency
a jest to standardowa forma zdalnej opieki i monitoringu pacjentow amerykanskich
gdy podrozuja po swiecie.
Lekarze specjalisci monitoruja swoich pacjentow na odleglosc i oszczedzaja im wizyt
gdy odleglosc miedzy gabinetem a pacjentem to czesto 500-1000 km.

Wejdz na kilka stron telemedicine i przestan plesc bzdury.

Oizwole sobie zakonczyc dyskusje cytatem z przedpiszczy:

"Pozwole sobie z mojej strony uwazac te dyskusje za zamknieta. Ja chyba
powiedzialem juz na ten temat wszystko"

Jak to pieknie i demokratycznie brzmi a szczegolnie na grupie cenzurowanej, gdy
napisze to cenzor.

Zatem Panowie i Panie,
sekta sie tworzy i juz, zamknieta sekta, czy klub towarzyski
ale ze swoim Guru i zamknieta , dla realizacji swoich celow i interesow
i nic tam po nas.
Jak i nie widze powodu dlaczego na grupie pl.sci.medycyna
ma byc kontynuowana dyskusja jak zalozyc prywatny klub towarzyski ze swoim guru i
cenzorami.

Jest grupa pl.news.nowe-grupy
i tam sie dyskutuje zakladanie nowych grup
i proponuje tam przeniesienie dalszej dyskusji.

Nikogo nie oceniam, niczego nie oceniam, po prostu zrozumialem, ze zostalem
wprowadzony
w maliny i wciagniety w temat jak utworzyc zamkniety klub towarzyski, a nie grupe
usenetowa.
Jacek

44. Data: 2001-09-08 10:21:25

Temat: Re: W sprawie nie-moderowania grupy medycyna
Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz napisał:

> moim zdaniem cala ta dyskusja jest pozbawiona sensu a to z tego
> powodu, ze w Internecie mamy wolnosc i demokracje. I otoz obok
> tej grupy czyli pl.sci.medycyna, ktora wcale nie zasluguje na
> miano "sci" tylko "alt" ale to juz inna sprawa, moze sobie
> byc i moderowana, ktora rozmumiem jako plaszczyzne wymiany
> informacji na odpowiednim poziomem miedzy pacjentami czy rodzinami
> pacjentow a fachowcami.

Nie.
Ksen wyraznie napisal, ze celem jest utworzenie zamknietego klubu
towarzyskiego.
A skoro zamkniety to nie dla pacjentow, ich rodzin,
tylko dla czlonkow klubu.
A poza tym Panowie i Panie
co to bedzie za zamkniety klub towarzyski ktorego dyskusje beda wszyscy na
swiecie czytali ?

> Cala sprawa wylacznie na tym polega.

nie
propozycja dotyczy powstania zamknietego klubu towarzyskiego na usenecie

> W przypadku gdyby
> powstala grupa moderowana aktywisci obecnej, wolnej od
> wszelkich przejawow cenzury moga sobie spac spokojnie.

a skad ta pewnosc, ze gdy ruch na grupie cenzurowanej bedzie maly, to tamta
grupa nie zechce
zlikwidowac grupy nie cenzurowanej ?

> Nic im nie grozi poza moze tym, ze czesc osob, ktore
> beda szukaly grupy w ktorej kazda odpowiedz ma charakter
> powazny beda kierowac sie radami na grupie moderowanej.

Jak beda sie mogly kierowac, gdy cenzurowana grupa bedzie zamknietym klubem
towarzyskim
do ktorej nie bedzie mozna pisac, bo bedzie zamknieta ?

> Istnienie takiej moderowanej grupy daje takze mozliwosc
> stworzenia FAQ na rozne tematy medycyny.

A niby jaka jest przeszkoda zebys zaczal pisac FAQ pl.medycyny juz dzisiaj.

> Bycie moderatorem grupy to bardzo ciezka praca
> dla tego, kto sie podjaby takiego zadania,

i dlatego nalezy pomoc cenzorowi, zaoszczedzic jego wysilku i zrezygnowac ze
szczytnego zadania cenzurowania polskich lekarzy przez cenzora z zagranicy.

> krytyka
> "od zaraz" sadze, ze ktos chcialby stworzyc grupe
> dyskusyjna na temat medycyny, gdzie zostalyby wyelminowane
> wszelkie "czarnoksieskie" rady jest dobrym pomyslem

Na grupie cenzurowanej poziom czarnoksiestwa zostanie jedynie podniesiony do
rangi dogmatu,
gdyz nikt nie bedzie mogl z nim dyskutowac,
a dogmaty w medycynie wyrazane niekoniecznie przez swiatowej klasy autorytety

tez moga przyniesc duzo szkody.

Zatem oczekuje na opinie NIL w tym temacie.
Jacek

45. Data: 2001-09-08 10:26:17

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz napisał:

> nie ma co wyganiac, jak poziom tej grupy bedzie taki
> dalej to wiekszosc sama sobie pojdzie ...

akurat to twierdzenie nie znajduje potwierdzenia w stanie faktycznym

Poniewaz jedynie od czerwca naliczylem sie okolo 100 twoich postow na grupe

co jednak potwierdza, ze nikt grupy nie zamierza opuszcza, a wrecz
ze cieszy sie wielka popularnoscia i uznaniem autorytetow.

I sam przyznasz, ze nie ma takiej sily, ktora by mogla cie powstrzymac
przed napisaniem kolejnych 100 postow na pl.sci.medycyna przed koncem roku.

Jacek

46. Data: 2001-09-08 10:30:02

Od: f...@h...pl (Adam Kułagowski) szukaj wiadomości tego autora

Jacek, napisał(a):

Jako ze ta grupa nie zostala dotknieta kataklizmem chcialbym ostrzec ze
Jacek=Expert=Dariusz i dyskusja z nim nie ma praktycznie zadnego sensu, a
prowadzi tylko do gigantycznych watkow.

Adam Kułagowski UIN: 23321744 f...@p...pl

Two rights don't make a wrong, but three will get you back on the
freeway.

47. Data: 2001-09-08 11:48:35

Od: <k...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> byc i moderowana, ktora rozmumiem jako plaszczyzne wymiany
> informacji na odpowiednim poziomem miedzy pacjentami czy rodzinami

No ja przepraszam, ja wycofuje cala poprzednia dyskusje. Mnie faktycznie
zmylilo "sci". Tzn, lista nie musi byc zamknieta i sluzyc tylko lekarzom, ale
ja osobiscie nie podejmuje sie udzielac porad w Internecie. Tak jak to znam, to
jest to raczej gielda skierowan do specjalistow, niz cos, co przynosi jakis
pozytek. Zreszta popatrz sam na sprawe ktora pilotujesz w "lekarzach" [a
propos, sprobuje sie dowiedziec co z porfirii robi Wroclaw, ale to w
poniedzialek]. Tam jest bardzo zla organizacja jezeli chodzi o prowadzenie
pacjentki.
Poza tym uwazam, jezeli juz zakladasz lista o jakiej piszesz, powinna miec
charakter komercyjny i byc raczej nie lista, ale skrzynka pytan i odpowiedzi
prowadzona przez stale zatrudnionych fachowcow. Mimo to, powtarzam wolalbym w
tym nie pracowac
KSsen

48. Data: 2001-09-08 12:01:00

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@f...pl napisał:

> No ja przepraszam, ja wycofuje cala poprzednia dyskusje. Mnie faktycznie
> zmylilo "sci". Tzn, lista nie musi byc zamknieta i sluzyc tylko lekarzom, ale
> ja osobiscie nie podejmuje sie udzielac porad w Internecie.

???

> Poza tym uwazam, jezeli juz zakladasz lista o jakiej piszesz, powinna miec
> charakter komercyjny i byc raczej nie lista, ale skrzynka pytan i odpowiedzi
> prowadzona przez stale zatrudnionych fachowcow.

Czyli odplatna odplatna telemedycyna.
Bo jak sobie ktos moze wyobrazic zalozenie komercyjnej grupy dyskusyjnej na
usenecie, ktory jest publiczny i niekomercyjny ?

> Mimo to, powtarzam wolalbym w
> tym nie pracowac

a szkoda, juz bylo tak cieplo i niekomercyjnie, demokratycznie
a tu znow wszysto sprowadza sie do kasy.

49. Data: 2001-09-08 12:09:17

Od: <k...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a dogmaty w medycynie wyrazane niekoniecznie przez swiatowej klasy autorytety
>
> tez moga przyniesc duzo szkody.
>
> Zatem oczekuje na opinie NIL w tym temacie.
> Jacek

Jak Boga kocham, Jacku to juz jest patologia. Fachowo nazywa sie to "lepkosc
umyslowa"
Polecam www.nil.org.pl napisz i opowiedz, co Ci powiedzieli
KSsen

50. Data: 2001-09-08 12:19:47

Od: "Bazyl \(Xena\) Tatiana" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja" <f...@f...pl> napisał w wiadomości

> Wiem, że jesteś Polakiem.

> To nie możesz siedzieć sobie dalej na tej zamkniętej grupie?

nie uważasz, że to mała nieuprzejmość z twojej strony?
Ja jakos dziwnie wolę przeczytać poradę dradama, który jest lekarzem
(przynajmniej z tego co wiem) niż tego typu post wyrzucający go z naszej
grupy, a nie wnoszący nigdy nic konkretnego pod względem medycznym.

> No, chyba, że tak...Wtedy będziesz sobie dyskutował tylko z
> lekarzami....więc
> wpuść ich od razu na tą swoją stronę kanadyjską.
> Mnie odpowiada grupa pl.sci.medycyna, bo to jest grupa dyskusyjna dla
> ludzi i
> lubię sobie poczytać o babcinych metodach, a nawet o d* maryni, czy
> marynia.

> Po co się fatygować....Wpuść naszych Polskich lekarzy na swoją
> stronę....Zobaczysz, że będą woleli udzielać porad "normalnym
> śmiertelnikom" niż
> radzić się Ciebie.

będę asertywna - pitolisz
Tatiana