W sprawie moderowania grupy

1. Data: 2001-09-06 12:42:31

Temat: W sprawie moderowania grupy
Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan dradam ma już swoją grupę "polscy lekarze.net" ( kiedyś tam
zajrzałam, ale nie było na niej nikogo, a już szczególnie Polaka), więc
niech się zajmie swoją grupą/stroną i pisaniem na nią, a nie wprowadza
rządów na naszą - polską- grupę.

Pozdrawiam, Kaja
--
*Gdzie złoto przemawia, milczą języki*

2. Data: 2001-09-06 13:59:14

Temat: Re: W sprawie moderowania grupy
Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaja napisala :

> Pan dradam ma już swoją  grupę "polscy lekarze.net"

Jest domena polscy-lekarze.net = ktorej jestem wlascicielem (zreszta nie tylko
jej), ale nie jest to grupa , ktorej nie mozna "posiadac" .

( kiedyś tam
> zajrzałam, ale nie było na niej nikogo, a już szczególnie Polaka)

podaj mi wiec definicje "Polaka" a zobaczymy. Nie jestem perwien co znaczy
zajrzalam , bo lista dyskusyjna LEKARZE jest lista zamknieta, wiec nie ma jak
zagladac, wlaczajac archiwum ,ktore jest niedostepne dla publicznosci.

, więc
> niech się zajmie swoją grupą/stroną i pisaniem na nią, a nie wprowadza
> rządów na  naszą - polską- grupę.

Nie mam tego zamiaru. pl.sci.medycyna.moderated dzialac bedzie rownolegle do
pl.sci.medycyna i tylko od zamiarow osob chcacych wysylac postingi bedzie
zalezalo to gdzie one sie znajda.

Sadzac po prywatnej korespodencji, docierajacej do mnie, istnieje wcale spore
zainteresowanie taka grupa "na poziomie" intelektualnym i fachowym".

Pozdrawiam

dradam

3. Data: 2001-09-06 13:59:55

Od: "Asia Slocka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <x...@p...onet.pl>

> [...]
rownolegle do
> pl.sci.medycyna i tylko od zamiarow osob chcacych wysylac postingi

Jestem "za" ale to w *pl nie przejdzie na pewno.
Trzebaby tą zmienić
Asia

4. Data: 2001-09-06 14:18:47

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaja napisał:

> Pan dradam ma już swojš grupę "polscy lekarze.net" ( kiedyś tam
> zajrzałam, ale nie było na niej nikogo, a już szczególnie Polaka), więc
> niech się zajmie swojš grupš/stronš i pisaniem na niš, a nie wprowadza
> rzšdów na naszš - polskš- grupę.

Ja lubie Pana dradam, ale tez obawiam sie konfliktow kompetencyjnych miedzy

lekarzami reprezentujacymi stowarzyszenia lekarskie Kanady a lekarzami z
polskiej Naczelnej Izby Lekarskiej.
Roznice w procedurach i terapiach istnieja i dla pacjenta zadajacego
pytanie na grupie medycyna
moze byc stresujace, ze otrzyma opinie wedlug zagranicznego standardu,
ktora moze nie byc do przyjecia przez jego lekarza prowadzacego.

Przeciez zrozumiale, ze niedopuszczalna bylaby sytuacja aby polscy lekarze
moderowali
dyskusje medyczne w Stanach czy Kanadzie, opierajac sie na wlasnych
standardach.

Jacek

5. Data: 2001-09-06 14:25:22

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zainteresowanie taka grupa "na poziomie" intelektualnym i fachowym".

Po wyjasnieniach, ze zamiarem Pana dradam, ze nie jest jego zamiarem likwidacja
grupy
pl.sci.medycyna
ani przeksztalcenie grupy medycyna w grupe
pl.sci.medycyna moderowana przez zagranicznych lekarzy

w pelni popieram jego wysilki, jednakze z uwagi na znaczenie medycyny i
kompetencje
Naczelnej Izby Lekarskiej, proponuje zasiegniecie opinii NIL, czy dopuszczalne
jest moderowanie
= cenzurowanie korespondencji polskich lekarzy ( a takie tez beda) przez lekarzy
zagranicznych
na polskiej grupie dyskusyjnej.

Bo jak sie bedzie czul polski lekarz, ktory odpowiadajac kompetentnie na polskiej
grupie dyskusyjnej otrzyma REJECT swojego postu przez lekarza zagranicznego.
Jezeli taki konflikt interesow jest mozliwy do przewidzenia to nalezy mu zapobiec,

aby nie cenzurowac wypowiedzi polskich lekarzy, ktorzy charakteryzuja sie wysokimi
kompetencjami i fachowoscia na swiecie.

Dlatego niezbedna jest opinia NIL, jak sie przygotowac do unikania takich
miedzynarodowych konfliktow kompetencyjnych miedzy lekarzami.

Pozdrawiam
Jacek

6. Data: 2001-09-06 14:34:46

Od: <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pan dradam ma już swoją  grupę "polscy lekarze.net" ( kiedyś tam
> zajrzałam, ale nie było na niej nikogo, a już szczególnie Polaka),

Jak tam moglas Kaju zajrzec, jesli jest to grupa moderowana????

Tez zajrzalem na www polscy-lekarze.net i wiem, ze sa tam sami Polacy
(narodowosc, narodowosc!) z tego bardzo duzo z Polski.

Uprasza sie o niepisanie bzdur.

Tomek

7. Data: 2001-09-06 14:48:36

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@p...onet.pl napisał:

> [...]
>
> Tez zajrzalem na www polscy-lekarze.net i wiem, ze sa tam sami Polacy
> (narodowosc, narodowosc!) z tego bardzo duzo z Polski.

Moze ja czegos nie rozumiem, ale przeciez grupa moderowana medycyna juz
istnieje
i wlasnie pod adresem http://www.polscy-lekarze.net/
Nazwa jest mylaca to obejmuje takze polonijnych lekarzy, ktorzy wszak nie
musza posiadac polskie obywatelstwo.
Ale przeciez to wszystko juz tam jest a nawet link do:

"Wykaz ponad 2000 list dyskusyjnych
(medycznych/lekarskich)
"
Osobiscie nie wierze, aby 2000 medycznych list dyskusyjnych bylo
cenzurowanych.

Poza tym ta lista dyskusyjna sprawia smutne wrazenie, wlasnie na
lekarzach z niej korzystajacych.
Glowny tekst strony to:

"
Moderatorzy listy : moderatorzy

Copyright Š 1998,1999 and 2000 Moderatorzy listy
Most recent revision Tuesday, May 23rd,2000
"

Przeciez jak lista jest dla lekarzy i tylko lekarze pisza do lekarzy, to
po co tam sa moderatorzy
i kim sam ci anonimowi moderatorzy.
I jak sa rozwiazywane konflikty kompetencyjne ?

Wypadaloby co najmniej powolac rade naukowa, cialo kolegialne i doradcze
a nie glosic ze lekarzy maja cenzurowac anonimowi moderatorzy.

W koncu lekarze sa na tyle kompetentni ze pisza zgodnie ze stanem wiedzy
i moga sobie nie zyczyc
cenzurowania swojej korespondencji w sprawach lekarskich.

Jezeli czegos nie zrozumialem to prosze o wyjasnienie
i zamieszczenie listy moderatorow grupy dyskusyjnej wylacznie dla
lekarzy.
Bo jest to dla mnie niezrozumiale po co moderatorzy grupy dyskusyjnej dla
lekarzy .

8. Data: 2001-09-06 15:49:54

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

x...@p...onet.pl napisał:

> Jest domena polscy-lekarze.net = ktorej jestem wlascicielem (zreszta nie tylko
> jej), ale nie jest to grupa , ktorej nie mozna "posiadac" .

Czyli jest to grupa ktora mozna posiadac ?
Wlasciciel, posiadanie grupy , coz za nieleganckie slownictwo wobec kolegow
lekarzy piszacych ta o medycynie.

> [...]
> zagladac, wlaczajac archiwum ,ktore jest niedostepne dla publicznosci.

Duza czesc jest jednak publiczna, niestety nie znalazlem listy moderatorow, ktorzy
oceniaja posty lekarzy.
Prywatnie przyznam, ze jako lekarz czulbym sie ponizony, gdyby moje posty mial
oceniac inny lekarz i decydowac czy wysle, czy ocenzuruje i nie wysle.
Do czego to w ogole doszlo i kto wpadl na taki pomysl, zeby sie lekarze wzajemnie
cenzurowali ?

> [...]
> zainteresowanie taka grupa "na poziomie" intelektualnym i fachowym".

Drobna uwaga dotyczaca serwisu polscy-lekarze
z podanych w serwisie dat wynika, ze serwis nie byl modyfikowany od prawie roku.
Ostatnie daty to pazdziernik 2000.

9. Data: 2001-09-06 20:10:26

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 6 Sep 2001, Jacek wrote:

> Czyli jest to grupa ktora mozna posiadac ?
> Wlasciciel, posiadanie grupy , coz za nieleganckie slownictwo wobec kolegow
> lekarzy piszacych ta o medycynie.

owner - normalne slownictwo w systemach internetowych dotyczacych
zarzadzania listami dyskusyjnymi czy grupami.

> [...]
> Do czego to w ogole doszlo i kto wpadl na taki pomysl, zeby sie lekarze wzajemnie

bardzo stary pomysl i stosowany. Jesli wyslesz publikacje do przyzwoitego
a na pewno juz do renomowanego czasopisma czy zglosisz prezentacje
na medyczny kongres naukowy to najpierw bedzie on recenzowany
przez grupe recenzentow czy rade naukowa kongresu - tez lekarzy,
ktorzy publikacje przyjma badz odrzuca. Jest to tak normalne jak
to, ze jutro bedzie dzien a po kolejnym dniu noc.

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

10. Data: 2001-09-06 20:13:22

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 6 Sep 2001, Jacek wrote:

> Dlatego niezbedna jest opinia NIL, jak sie przygotowac do unikania takich
> miedzynarodowych konfliktow kompetencyjnych miedzy lekarzami.

opinia NIL-u - "po jakiego grzyba" - oni nie zarzadzaja internetem
medycznym, maja takie same uprawnienia jak inne formalne badz nieformalne
organizacje lekarskie zajmujace sie Internetem medycznym.

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]