Wada wzroku

1. Data: 2002-11-15 06:18:56

Temat: Wada wzroku
Od: "tomzy" <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Moje pytanie: Czy mozna zatrzymac rozwoj - postepowanie wady wzroku (minusy)
w wieku ok 30 lat (pojawila sie w wieku 23-25 lat) - jakies leki lub
leczenie.

Dzeki za odpowiedzi.

2. Data: 2002-11-15 06:50:04

Temat: Re: Wada wzroku
Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Moje pytanie: Czy mozna zatrzymac rozwoj - postepowanie wady wzroku (minusy)
> w wieku ok 30 lat  (pojawila sie w wieku 23-25 lat) - jakies leki lub
> leczenie.

Ja mam minusy od ok. 12 roku życia + astygmatyzm od ok. 3 lat. Na powstrzymanie
pogłębiania się wady wzroku przyjmowałam zastrzyki FIBS, tabletki Difrarel,
Strix, piłam Biostyminę, wit. A + E, mialam też jakieś krople ale nie pamiętam
nazwy. Być może wada rozwijała się wówczas wolniej. Trudno mi powiedzieć co by
było gdybym w ogóle niczego nie zażywała. Nadal się pogłebia lecz w znacznie
mniejszym tępie ale to związane jest z moim wiekiem.

Ania (29 lat) z b.duzą wadą

3. Data: 2002-11-15 08:11:00

Od: "tomzy" <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za odpowiedz.

Jeszcze jedno czy byla to sugestia lekarza, czy twoja lub rodziny o
przyjmowaniu jakis lekow. Ewentualnie jakie byly ku temu przeslanki.
Jaka byla wada na poczatku (12 lat) a jaka jest teraz. I w jakim stopniu
zwieksza sie obecnie.
Czy takie wady wzroku pojawiajace sie w ktoryms roku zycia sa czyms normalym
(skad sie biora).

4. Data: 2002-11-15 12:17:26

Od: "Tusia" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomzy" <t...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
(minusy)
> w wieku ok 30 lat (pojawila sie w wieku 23-25 lat) - jakies leki lub

Witam
Nie mozna niestety w zaden sposob zachamowac tego procesu. Ewentualne leki
czy witaminy nie powstrzymaja postep wady, moga ewentualnie pomoc w ten
sposob ze siatkowka jest nieco silniejsza, a jest to bardzo wazne w wysokiej
krotkowzrocznosci (grozba odwarstwienia ablatio retinae).

5. Data: 2002-11-16 00:18:05

Od: "casus" <c...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> (minusy)

Po pierwsze: zadne witaminy i inne leki nie powstrzymaja postepowanie
krotkowzrocznosci - leki typu FIBS itd sa biostymulatorami, uznawanymi
glownie w bylym ZSSR i ich obecnosc na polskim runku zawdzeczamy klinice
katowickiej i jej szefowej. Biostymulatory moga jedynie poprawic krazenie w
siatkowce, ale nie zahamuja postepowanie wady ani nie ochronia przed
ewentualnym odwarstwieniem siatkowki.
Po drugie: krotkowzrocznosc tzw szkolna, ktora powstala pomiedzy 10 a 17
rokiem zycia zawsze sie zatrzymuje po okresie dojrzewania, chociaz dzisiaj
ta granica sie przesunela i wynosi cca 21-24 rok zycia. Pozniej juz wada nie
postepuje.
Po trzecie: krotkowzrocznosc tzw zlosliwa - ktora powstala juz w bardzo
mlodym wieku ( nawet u dziecka 1-2 letniego ) moze postepowac i pozniej, ale
gorsze widzenie predzej wiaze sie z powstaniem w siatkowce zwyrodnien,
anizeli z samego faktu postepowania wady
Po czwarte: dawniej zapisywano okulary slabsze niz wynosila wada, aby
"cwiczyc oko". Dzisiaj tendencja jest juz inna - nalezy zapisywac korekcje
tzn pelna, tzn taka z ktora osoba krotkowzroczna potrafi widziec z pelna
ostroscia. Czesto sie zdarza, ze ktos kto mial wczesniej zapisywane okulary
slabsze niz powinien trafia do okulisty w pozniejszym wieku - np po 30-tce,
i ten okulista mu zapisze okulary na full - pacjent mysli, ze znowu mu sie
wada poglebila, ale jest to tylko jej wyrownanie do pelniej mocy. Normalnie
po 30-tce wada nie ma prawa postepowac - to nie jest fizjologiczne !!!
Ot i czla filozofia
pozdrawiam
casus

6. Data: 2002-11-16 15:25:24

Od: "Tusia" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@r...pl> napisał w wiadomości
[ciach]
Normalnie
> po 30-tce wada nie ma prawa postepowac - to nie jest fizjologiczne !!!
> Ot i czla filozofia
> pozdrawiam
> casus

Zgadzam sie calkowicie z calym postem, ale mnie uczyli ze krotkowzrocznosc
zlosliwa moze postepowac rowniez w tym wieku, a nawet pozniej ;( Mi cale
szczescie "stanela" w 20 uff

7. Data: 2002-11-17 15:38:30

Od: "casus" <c...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tusia" <f...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zlosliwa moze postepowac rowniez w tym wieku, a nawet pozniej ;( Mi cale

Sama wada postepowac nie ma w jaki sposob, natomiast postepuje zwyrodnienie
krotkowzroczne, ktore moze wywolac efekt, ze np ktos kto mial -15,0 diptrii
zacznie widziec subjektywnie (!) lepiej z np -17,0dpt......a Tobie skoro
stenela w 20 roku zycia, to mialas szkolna a nie zlosliwa:-))))
pozdrawiam
casus

8. Data: 2002-11-18 05:50:14

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Jeszcze jedno czy byla to sugestia lekarza, czy twoja lub rodziny o
> przyjmowaniu jakis lekow.

Lekarza

> Jaka byla wada na poczatku (12 lat)

-1,5 D, obecnie b.duża, nie chcę się tu chwalić cyframi.

>I w jakim stopniu
> zwieksza sie obecnie.

ok. 1 D na 2 lata, ale dokladnie trudno mi powiedziec, gdyż zauważyłam, że
wyniki zależą od sprzętu i mogą się nieznacznie różnić.
Resztę masz na priva.

pzdr Ania (29 l)

9. Data: 2002-11-19 15:44:01

Od: "rabene" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik casus <c...@r...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ar42q2$8jj$...@n...rsk.pl...

> [...]
Normalnie
> po 30-tce wada nie ma prawa postepowac - to nie jest fizjologiczne !!!

Dzieki za rzeczowy wyklad. Sam mam tzw. szkolna bez jakichs komplikacji
i na ogol nosilem zanizone szkla o 1-2D w stosunku do wady. No i mam py-
tanko. W wieku ok. 30lat (wada L -5.5, P-5) mam sytuacje taka, ze nie jestem
w stanie w dopasowanych okularach pracowac przy komputerze lub czytac
ksiazki z powodu silnych 'migren' i szybkiego zmeczenia oczu. Radze sobie
pracujac w zanizonych szklach (-4, -4) i czytajac wogole bez i nosze zwykle
dwie pary szkiel. Jest na to jakas sensowna rada (widziec dobrze i czuc sie
dobrze ?) Tzn. mam watpliwosci czy zmuszenie oczy do adaptacji (noszenie
caly czas mocnych szkiel) nie skonczy sie 'znow' subiektywnym odczuciem
kiepskiego widzenia i stalym dyskomfortem (a tak bylo gdy wada rosla)

Probowalem obejsc problem przy pomocy soczewek ale wtedy zle widzialem
z bliskiej odleglosci (pol metra) i w pracy czulem sie w nich dosc kiepsko.

Jakies rady ? ;-))

Jacek

10. Data: 2002-11-19 17:33:35

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

rabene wrote:

> [...]
> z bliskiej odleglosci (pol metra) i w pracy czulem sie w nich dosc kiepsko.

Czesc Jacku,

byl ciekawy artykul naukowy na ten temat kiedys w CNN.
Nie badano ludzi, ale kury badano zdolnosc akomodacji w gore i w dol.
I potwierdzono, ze jednym kirunku oczy maja zdolnosc przystosowania sie
i gdy ktos widzi dobrze i bedzie nosil okulary, a potem je zdejmie to
znow powroci do prawidlowego czytania.
Natomiast w druga strone dziala to destrukcyjnie, czyli kazde zalozenie
okularow trwale juz uzaleznia i osoba widzaca prawidlowo
po noszeniu okularow, traci zdolnosc do ostrego widzenia bez okularow.
Nie pamietam ktora strone dziala to nieodwracalnie, ale na pewno
znajdzie w necie na ten temat artykuly.

Podsumowanie bylo takie, ze nalzy dopasowywac okulary ponizej wady oczu,
aby wykorzystac naturalny proces zdolnoci oka do samonaprawy.
A pojdzie w drugim kierunku, jedynie utrwala i poglebia wade.
Stad znana metoda osob starszych, emerytow, ze kupuja okulary na targu
do czytania, takie w ktorych dobrze widza i sie wzrok nie meczy, ani nie
ma boli glowy.
Bole glowy w okularach to przeciez oznaka niedopasowania szkiel i lepiej
temu zaradzic natychmiast.
Znam wiele osob z wada wzroku , ktore nie nosza okularow i nic ich nie
boli, dobrze widza, duzo czytaja, jezdza samochodem,
bo ich narzad wzroku wykorzystuje wlasnie zdolnosc do przystosowania sie
do widzenia prawidlowego pomimo wady.
Poczytaj na ten temat, bo jest to droga do stopniowego odzwyczajania sie
od okularow i autoleczenia wzroku odpowiednio dobranymi szklami.

Najgorzej, gdy osoba z mala wada, ktora jeszcze organizm potrafi sam
skorygowac rewersyjnie, utrwali wade noszac okulary.
Potem kilka lat pracy przy komputerze i kolejne poglebienie wady itd
itd. i zamiast szkla cieniec na nosie z wiekiem, to staja sie coraz
grubsze.

Chore gardlo i ...
objaw cieciwy luku
Drożdżaki.