Ważne pytanie

141. Data: 2006-08-14 00:37:02

Temat: Re: Ważne pytanie
Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> napisali:

> Takie są fakty. Na przykład też takie, że jechali samochodem. Skąd więc
> twoja pewność, że _gdyby_ :-> jechali motocyklem, to by żadnego wypadku
> ni ebyło. Mam takie samo prawo dywagować, jak ty. :->

Niebardzo. Ja przejechalem 80tys km motocyklem i drugie tyle samochodem.
Ty nie.

> Przepraszam cię bardzo, ale jeśli jadę około 30 kmh w ciągłym sznurze
> samochodów (sytuacja miała miejsce za katowickim rondem na wyjeździe w
> kierunku Chorzowa), lusterka nie są w stanie dużo pomóc w przypadku
> motocyklisty jadącego kilkadziesiąt kilometrów szybciej, który akurat
> robi sobie slalom na zasazie "pojawiam się i znikam" - oczywiście dopóki
> cżłowiek ewolucyjnie nie do dochowa się ruchomych gałek ocznych a la
> kameleon.

W takim razie powinnas oddac prawo jazdy. Przez takie slepoty gina ludzie.

. KRZYZAK .
. Skierniewice Jesli nie masz pomyslu na 1% podatku .
.......................... http://www.pomocdladominiki.com.pl .

142. Data: 2006-08-14 00:43:19

Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

zona alberta <r...@o...pl> napisali:

> Chciałam zauważyć, że na motocyklach ginie również mniej kobiet niż
> mężczyzn - czy znaczy to, że mężczyźni są gorszymi motocyklistami?

Lepiej daj sobie spokoj z takimi glupimi uwagami, bo robisz sobie zly PR,
delikatnie mowiac.
Najmniej ginie motocyklistow w rozowych kombinezonach. Czy to znaczy, ze
ci w czarnych sa gorszymi pilotami?

143. Data: 2006-08-14 06:37:41

Od: "zona alberta" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Krzyzanowski wrote:

> Lepiej daj sobie spokoj z takimi glupimi uwagami, bo robisz sobie zly
> PR, delikatnie mowiac.

Dziękuję za radę. Nie skorzystam.

> Najmniej ginie motocyklistow w rozowych kombinezonach. Czy to znaczy,
> ze ci w czarnych sa gorszymi pilotami?

Cóż.
Nie podałeś do tej pory polskich badań, w których będzie podany:
Ogół populacji poruszającej się motorami i odsetek śmiertelnych wypadków
w tejże.
Ogół populacji poruszającej się samochodami i odsetek śmiertelnych
wypadków w tejże.

Mam nadzieję, że już zauważyłeś, że mniej jest motocyklistów, więc
porównywanie ilości zgonów bez powyższych założeń jest niemiarodajne.
Badań zapewne mi nie podasz, bo takich nie ma lub bradzo ciężko je
znaleźć (szukałam).

--
Ewa (30.3), Julka (3.11), Zuza (2)
http://julka.gourl.org , http://zuza.gourl.org

144. Data: 2006-08-14 08:07:18

Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

zona alberta <r...@o...pl> napisali:

> Mam nadzieję, że już zauważyłeś, że mniej jest motocyklistów, więc
> porównywanie ilości zgonów bez powyższych założeń jest niemiarodajne.

W 2002 roku bylo w Polsce zarejestrowanych prawie mililion motocykli i 10
mln samochodow. Niestety, jak bys nie kombinowala, to samochody przoduja w
ilosci wypadkow i ofiar smiertelnych

> Badań zapewne mi nie podasz, bo takich nie ma lub bradzo ciężko je
> znaleźć (szukałam).

W tej chwili nawet ciezko znalesc statystyki wypadkow z podzialem na
pojazd sprawcy. A jeszcze w 2002 byly takie na stronie kgp.

145. Data: 2006-08-14 08:20:36

Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

zona alberta <r...@o...pl> napisali:
> Nie nie nie :)
> Takie dane są IMO mało wiarygodne, bo mniej jest użytkowników motorów
> niż samochodów, IMO waga podobna jak ten argument z kobietami.

Wypadkow z udzialem motocykli jest mniej nawet w przeliczeniu na ilosc
zarejestrowanych pojazdow. Motocykli jest 10x mniej niz samochodow
osobowych. Wypadkow smiertelnych bylo 134.
Czyli gdyby motocykli bylo tyle co samochodow to (w uproszczeniu) byloby
1340 ofiar smiertelnych. To caly czas niecale 20% ogolu.

146. Data: 2006-08-14 09:59:49

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza Jacek Krzyzanowski
<j...@p...pl> mówiąc:

>Niebardzo. Ja przejechalem 80tys km motocyklem i drugie tyle samochodem.
>Ty nie.

Ale nie nazywasz się Otylia Jędrzejczak. Ja teżna podstawie _swojego_
doświadczenia mogę pidać, że gdyby ktoś coś, to by coś tam, ale to jest
_moje_ doświadczenie. _Ty_ byś uniknął wypadku, ale bardzo nikłe
podstawy twierdzić, że "gdyby jechali motocyklem, to do wypadku w ogole
by nie doszlo". Odnoszę wrażenie, że za bardzo się identyfikujesz z
koncepcją "motocyklista" i każda próba krytyki kogokolwiek, kto pod tą
kategorię podpada to dla ciebie zamach na twój własny honor...

>W takim razie powinnas oddac prawo jazdy. Przez takie slepoty gina ludzie.

Rozczuliłeś mnie. :->

Agnieszka
--
Proudly (-.-------.- Folk Lore for the Masses -.--------.-)
Presents: ("Kobieta znacznie mniej odpowiada za to, co robi.)

147. Data: 2006-08-14 10:18:51

Od: Elske <k...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Krzyzanowski napisał(a):

> W takim razie powinnas oddac prawo jazdy. Przez takie slepoty gina ludzie.

IMHO nie masz racji. Niedoświadczeni motocykliści często pozostają w
martwym punkcie lusterka (proszę, nie tłumacz mi, że wystarczy dobrze
ustawić lusterka - jeśli ich nie wymienisz na niestandardowe to zawsze
taki punkt jest) albo ustawiają się równo za słupkiem. Też motocykliści
typu "zzzziu" pojawiają się z nienacka - nie słyszysz ich i bardzo
często nie widzisz. Wystarczy jednak świadomość takiego zjawiska, żeby
nie zajechać baranowi drogi.

--
Elske

148. Data: 2006-08-14 10:21:44

Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elske <k...@n...o2.pl> napisali:

> [...]
> ustawić lusterka - jeśli ich nie wymienisz na niestandardowe to zawsze
> taki punkt jest) albo ustawiają się równo za słupkiem.

Dlatego wlasnie trzeba spojrzec w lusterko kilka razy.
A jak nie jestem pewien, czy moge wykonac jakis manewr, to go nie robie.
Prosta i skuteczna zasada.

Oczywiscie jest prawda, ze wyprzedzanie calej kolumny pojazdow to jeden z
bardziej niebezpiecznych manewrow i trzeba tego unikac.

149. Data: 2006-08-15 08:53:00

Od: "Jagna W." <w...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w
wiadomości

> A jakie to ma znaczenie?

ROTFL. To tak, jakbyś napisał, że w Chinach zmarło w ciągu miesiąca 1988
osób, a w Islandii 8, w związku z tym dużo mniejsza jest śmiertelność w tym
drugim państwie.

JW.

150. Data: 2006-08-15 09:05:09

Od: "Jagna W." <w...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Oczywiscie jest prawda, ze wyprzedzanie calej kolumny pojazdow to jeden z
> bardziej niebezpiecznych manewrow i trzeba tego unikac.

Ale oczywiście nigdy przenigdy nie zgodzisz się z teza, że motocyklowym
debilom wykonującym takie manewry należy zabierać prawa jazdy :>>
Dzieee tam, winny jest kierowca, którego natura nie obdarzyła oczami na
teleskopach i to on powinien być ukarany za głu/śle/potę.
Motocyklista jedynie powinien_unikać_takich manewrów.
Żałosne :-/
Ale typowe dla gatunku.

JW.

Pralka dla 5-osobowej rodziny
[OT] doczekałam wreszcie :-)
Re: Choroba genetyczna w rodzinie a badania - pytanie moralne
Choroba genetyczna w rodzinie a badania - pytanie moralne
Co najmocniej cementuje związek