Wędzone ryby

71. Data: 2012-12-16 08:53:40

Temat: Re: Wędzone ryby
Od: Trybun <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-12-15 12:36, Ikselka pisze:

> Ani jedno, ani drugie niestety nie jest mitem - wieprzowe czy wołowe (nie
> umiem sklasyfikować) prącia sama widziałam w salcesonie - w pięknym
> przekroju :-]
> Mało tego, spotkałam je w pewnej książce z recepturami dla przemysłu
> mięsnego.

E tam, to pewnie języki w salcesonie ozorkowym. Przecie jedno do
drugiego jest bardzo podobne. :-\

> Sobie żartujesz - łaki kurczaka kupuję od 40 lat bez trudności. NO, moze z
> małą przerwą, kiedy w sklepie mięsnym można było spotkać... puste półki, no
> ewentualnie rajstopy czy papier toaletowy :-]

No nie wiem, na pamięć nie narzekam, ale nie przypominam sobie żebym w
PRLu widział kiedyś taki towar (łapki) w sklepie mięsnym. I tak prawdę
mówiąc to wtedy nawet nie było kurczaków w elementach - kurczak dostępny
był jedynie w całości.

72. Data: 2012-12-16 17:24:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 16 Dec 2012 09:52:33 +0100, Trybun napisał(a):

> Ale kiedyś (w PRLu) były odpadem.
> W sklepach Polo są w stałej sprzedaży. Jedyne co może dziwić to cena -
> dorównuje ona już cenie całego kurczaka.

Prawo popytu i podaży... 33333-)
--
XL

73. Data: 2012-12-16 18:54:46

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Trybun napisał:

> [...]
> PRLu widział kiedyś taki towar (łapki) w sklepie mięsnym. I tak prawdę
> mówiąc to wtedy nawet nie było kurczaków w elementach - kurczak dostępny

Łapki kurczaka zawsze były traktowane jako rarytas dla znawców - to i w
zwykłym mięsnym nie uświadczyłeś, to się rozchodziło poza oficjalnymi
kanałami zaopatrzenia ludności (że tak językiem socjalistycznego handlu
uspołecznionego to określę).

--
Darek

74. Data: 2012-12-16 18:56:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 16 Dec 2012 09:53:40 +0100, Trybun napisał(a):

> E tam, to pewnie języki w salcesonie ozorkowym. Przecie jedno do
> drugiego jest bardzo podobne. :-\

Widziałeś kiedyś penis knura? - baaardzo trudno pomylić go z ozorem.
3333-)

--
XL

75. Data: 2012-12-16 19:20:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> PRLu widział kiedyś taki towar (łapki) w sklepie mięsnym. I tak prawdę
> mówiąc to wtedy nawet nie było kurczaków w elementach - kurczak dostępny

No to nie wiem jak u Ciebie bywało, ale u nas w Kielcach (w Kielcach zawsze
inaczej, he he) była to niechybnie sprawa kilkudziesięciu lat owocnej
działalności Kieleckich Zakładów Drobiarskich. Łapki bywały, jesli nie w
całym mieście, to w firmowym sklepie Zakładów.

--
XL

76. Data: 2012-12-17 14:52:44

Od: Trybun <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-12-16 18:24, Ikselka pisze:

> Prawo popytu i podaży... 33333-)

Chyba znak czasów - dzisiaj emeryt kupi parę łapek, ziemniak, marchewka
i garść kaszy i krupnik palce lizać. W ten sposób stać go nawet na wykup
leków z recepty...

77. Data: 2012-12-17 14:53:23

Od: Trybun <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-12-16 20:20, Ikselka pisze:

> [...]
> działalności Kieleckich Zakładów Drobiarskich. Łapki bywały, jesli nie w
> całym mieście, to w firmowym sklepie Zakładów.

Być może i w Poznaniu bywały, ale ja ich w normalnych sklepach
rzeźnickich nie widziałem. A więc można powiedzieć że nie były dostępne
dla przeciętnego "pożeracza" drobiu.;-)

78. Data: 2012-12-17 14:54:16

Od: Trybun <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-12-16 19:56, Ikselka pisze:

> Widziałeś kiedyś penis knura? - baaardzo trudno pomylić go z ozorem.
> 3333-)

No gdyby te części zwierzaka były w salcesonie w całości, to odróżnienie
ich nie byłoby zbyt trudne, ale rozdrobnione są nie do odróżnienia.

79. Data: 2012-12-17 14:55:12

Od: Trybun <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oficjalnymi kanałami zaopatrzenia ludności (że tak językiem
> socjalistycznego handlu uspołecznionego to określę).

Czyli - gdzie takie łapki można było dostać? Czy to faktycznie coś
kształt sceny z "Misia" - "tu jest kiosk Ruchu, ja tu mięsem handluje"?;-)

80. Data: 2012-12-17 16:25:58

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trybun" <i...@y...com> napisał w wiadomości

> Chyba znak czasów - dzisiaj emeryt kupi parę łapek, ziemniak, marchewka i
> garść kaszy i krupnik palce lizać. W ten sposób stać go nawet na wykup
> leków z recepty...

Oj, chyba nie znasz smaku krupniku na dróbkach... I za Gomułki się gotowało,
i za Gierka, i potem też.
Tak a propos', czy ktoś widział w obecnych czasach wytłoki ze skwarek?
pamietam, jakie były fantastyczne ciastka...
Robię od czasu do czasu z własnoręcznie mielonych skwarek włlasnego wyrobu
ale to nie to...
pozdr
Stefan

Co jeszcze kiedyś...