Wiara najbliższa

41. Data: 2017-06-03 19:23:00

Temat: Re: Wiara najbliższa
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron <c...@t...ja> wrote:

> A na początku walczyli, ile mogli. Gdy zostali zdradzeni- zawarli rozejm.No
> wiesz- MaoTseDong był gotów ich wszystkich wymordować. Dalaj Lama- dokąd
> mógł- to współpracował dla dobra swojego narodu z Chinami. Jak Chińczycy
> zażądali zbyt wiele- i dali mu niedwuznacznie do zrozumienia, że żarty się
> skończyły i mogą zabić ich wszystkich- udał się na emigrację i z zaagranicy
> cały czas działa dla dobra swego kraju.

Gadaniem.
Daj spokój, nikt go nie słucha.

42. Data: 2017-06-03 19:30:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron <c...@t...ja> wrote:

> [...]
> wiesz- MaoTseDong był gotów ich wszystkich wymordować. Dalaj Lama- dokąd
> mógł- to współpracował dla dobra swojego narodu z Chinami. Jak Chińczycy

Czyli kazał swemu narodowi ściągać przed nimi majtki (jak to określa
dosadnie Dębska).
Możemy się zatem jako naród nauczyć wiele od Dalaj Lamy i jego narodu - że
(Dębska ma rację!) ściąganie majtek przed każdym, kto silniejszy, nie
powoduje dla nas żadnych pozytywnych następstw prócz kolejnych upodleń i
nie mamy co wierzyć w dobre intencje Zachodu i Rosji wobec nas.

Oczywiście to nauka dla tych, którzy jeszcze w nie wierzą.

43. Data: 2017-06-03 19:32:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron <c...@t...ja> wrote:

> [...]
> wiadomości news:3019a9e2-307c-4662-8f0e-9c1b4e9c78e9@googlegrou
ps.com...

> A kiedy to ja niby chrześcijaństwo rzeczywiście i świadomie wybrałem za cel
> Zostałem tu rzucony huraganem karmicznym raczej niekorzystnym. Za punkt
> honoru mam nie pozwolić innym ludziom dokonywanie za mnie takich ważnych
> wyborów.
> =================================================
> No ale chcesz czy nie- jesteś cały przesiąknięty chrześcijaństwem. A Ty
> zamiast z tego korzystać- zapiera się go jak żabka sadzawki :-)

Chce być oryginalny :-))

44. Data: 2017-06-03 19:45:23

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 3 czerwca 2017 18:00:56 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
> Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> napisał w
> wiadomości news:e2247668-eaaf-4311-a4e0-7f3c5c26fa59@googlegrou
ps.com...

> Buddyzm jest i był religią światową, więc twoje uwagi są nie na miejscu.
> W Gandharze np. wyznawali go Grecy, którzy zanieśli go do Chin, Japonii
> i nawet na wschodnie wybrzeża Ameryki Północnej, gdzie istniała w późnej
> starożytności / wczesnym średniowieczu azjatycka kolonia Fusang, która
> nie przyjęła się z podobnego powodu, jak kolonia Wikingów na Grenlandii.
> [...]

Jeszcze sto lat temu była to jedna trzecia ludzkości.
Po tym spustoszeniu jakie zrobił Mao - niecałe 10%.

> Tylko wskutek istnienia mitraizmu jako zapory nie zawędrował na zachód przed
> chrześcijaństwem.
> =================================================
> Zupełnie pomijasz- po raz n-ty(!!!) Eleuzis, Drogi Panie. Wraz z całym
> systemem religijnym, któe niosło ze sobą.

Eleusis to była religia 12 Olimpijczyków. Jak się do tego dodaje orfizm, to
wychodzi bardzo zaawansowana filozofia pitagorejska i pochodne - należące do
źródeł zarówno platonizmu i arystotelizmu, jak hermetyzmu i mularstwa.
No taki zachodni odpowiednik Wedy. No ale Weda była w Indiach, a mimo to na
przeszło 1000 lat zostały zdominowane przez buddyzm i kilkaset następnych lat
zajęła braministom ofensywa w celu wykorzenienia buddyzmu. Do wykończenia
Nalandy musieli się aż muzułmanami posłużyć.

To, że na Zachód od Persji buddyzm nie dotarł, to był element działań mitraistów.
Rzym był mitraistyczny.

45. Data: 2017-06-03 19:47:35

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 3 czerwca 2017 18:59:22 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
> [...]
> No ale chcesz czy nie- jesteś cały przesiąknięty chrześcijaństwem. A Ty
> zamiast z tego korzystać- zapiera się go jak żabka sadzawki :-)

A po co się mam pluskać w tej studni, jak obok na rzut beretem jest wielkie
jezioro?

46. Data: 2017-06-03 19:54:05

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> [...]

> intencje Zachodu i Rosji wobec nas.
>
> Oczywiście to nauka dla tych, którzy jeszcze w nie wierzą.

Skoro nie możemy im dorównać siłą fizyczną to powinniśmy się
skoncentrować na stworzeniu silnego Ducha. Co Ty na to Iksi?

LeoTar Gnostyk

Pomoc wzajemna jako czynnik rozwoju-Piotr Kropotkin

47. Data: 2017-06-03 21:28:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

LeoTar Gnostyk <l...@l...net> wrote:

> Skoro nie możemy im dorównać siłą fizyczną to powinniśmy się
> skoncentrować na stworzeniu silnego Ducha. Co Ty na to Iksi?

Mamy już Ducha. Nie trzeba zawozić drzewa do lasu - wystarczy posłuchać
JPII. Już raz pomogło:
http://m.niezalezna.pl/99884-38-lat-temu-jan-pawel-i
i-wypowiedzial-pamietne-slowa

48. Data: 2017-06-03 21:34:41

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> napisał w
wiadomości news:9d379142-b51c-4ec5-a096-273271c59e58@googlegrou
ps.com...
> [...]

Nalandy musieli się aż muzułmanami posłużyć.

To, że na Zachód od Persji buddyzm nie dotarł, to był element działań

Jeśli chodzi o pana Mao- no cóż, Drogi Panie Jakubie. Czegóż to Pan chce od
tego oświeconego buddysty, ha?

Eleuzis była Opoką w tamtych czasach. Mimo bardzo wąskiego i hermetycznego
wręcz grona ludzi inicjowanych- szczególnie najwyższego stopnia
(inkarnujących prawie 2 tysiące lat w 2 rodzinach kapłańskich- bez przerw)-
miała bardzo liczne grono wyznawców- czyli ludzi, którzy może za bardzo nie
wiedzieli, o co tam chodzi, ale trzymali się eleuzyjskiej religii wiedząc,
że jest w niej ogromna moc- największa w tamtych czasach. To z Dalekiego
Wschodu przybywali do Eleuzis pobierać nauki- nie na odwrót. Oczywiście- to,
co było w koloniach greckich jak Aleksandria- to były tylko podróby Eleuzis.

Rzym był mitraistyczny? Rzym właśiwie nie zajmował sie religiami. Rzym
traktował religie dość...luźno. Jednak tępił ateistów. Mitrianizm
rozpowszechnił sie tam gdzieś w 3- 4 wieku ne. Wtedy był ponoć
popularniejszy od chrześcijaństwa. Jednak- z chrześcijaństwem nie miał
szans.

--
Chiron

49. Data: 2017-06-03 21:39:33

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> napisał w
wiadomości news:50520cd7-d740-423b-b0b1-871602ec74c0@googlegrou
ps.com...
> [...]
> zamiast z tego korzystać- zapiera się go jak żabka sadzawki :-)

A po co się mam pluskać w tej studni, jak obok na rzut beretem jest wielkie
To oczywiście Twoja opinia z tym jeziorem. Słuszna lub nie. Nie o to chodzi.
Chrześcijaństwo przeniknęło Ciebie na wskroś- a Ty się go chcesz wyprzeć.
Każdy Twój tekst- a założę się, że i gest czy słowo w realu- są
chrzęscijaństwem przesiąknięte. Nawet jak rozprawiasz o buddyzmie czy
rodzimowierstwie. Nie potrafisz i nie chcesz nawet skorzystać z tego, co
posiadasz. To tak, jakbyś od dziecka uczył się pływać. Może nie lubisz
pływania- ale to potrafisz. Jednak wpadasz na pomysł w wieku lat 40, że nie
będziesz pływał tylko zaczniesz grać w siatkówkę. Co z tego, skoro każdy
Twój serw piłki to tak, jakbyś pływał motylkiem a kazdy blok to tak, jakbyś
pływał grzbietowym- skoro cały czas się upierasz, że nie umiesz i nie chcesz
pływać? No cóż- pomyślności życzę...
--
Chiron

50. Data: 2017-06-03 21:48:36

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Mamy już Ducha. Nie trzeba zawozić drzewa do lasu - wystarczy
> posłuchać JPII. Już raz pomogło:
> http://m.niezalezna.pl/99884-38-lat-temu-jan-pawel-i
i-wypowiedzial-pamietne-slowa

Ale

od tamtych czasów, czyli przez 38 lat, wiele się zmieniło w świecie
a nauki JP II były jednak dość hermetyczne chociaż porywał naszych
rodaków bardziej dzięki swym umiejętnościom aktorskim aniżeli przez dość
skomplikowany przekaz zrozumiały dla niewielu.

LeoTar Gnostyk

Pomoc wzajemna jako czynnik rozwoju-Piotr Kropotkin

Humusy i brody.
Syndrom Amelii
Tatuaże
Misiewicze