Re: Wieczne trwanie

From: Yyy <y...@m...o2.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Wieczne trwanie
Date: Tue, 23 Sep 2008 21:19:18 +0000 (UTC)
<gb8gqu$kta$1@news.onet.pl> <gb8ha5$9mg$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<gb8hb0$mfu$1@news.onet.pl> <gb8hka$9mg$2@atlantis.news.neostrada.pl>
<gb8hle$njc$1@news.onet.pl> <gb8hq0$9mg$3@atlantis.news.neostrada.pl>
<gb8hqr$o3h$1@news.onet.pl> <gb8i01$9mg$4@atlantis.news.neostrada.pl>
<gb8hv1$ol9$1@news.onet.pl> <X...@2...180.128.149>
<gb8qd9$vcd$1@achot.icm.edu.pl> <gb8qik$lj2$1@news.onet.pl>
<X...@2...180.128.149>
<gb8tbm$48s$1@achot.icm.edu.pl>
<X...@2...180.128.149>
<gb8vpf$8s3$1@achot.icm.edu.pl>
<X...@2...180.128.149>
<gb91vl$ckf$1@achot.icm.edu.pl>
<X...@2...180.128.149>
<gb95g9$ipu$1@achot.icm.edu.pl>
<X...@2...180.128.149>
<gbb9af$5rl$1@inews.gazeta.pl>

vonBraun <i...@g...pl> wrote in news:gbb9af$5rl$1@inews.gazeta.pl:

> W poprzednich postach pisales, ze powiekszyly się rozmiary "czesci
> ich mozgu odpowiedzialnej za wyobraznie przestrzenna"

i dodalem "...czy cus" - wiesz, potraktuj to jako skrot myslowy, nie
pamietalem szczegolow tych wynikow badan

> U czlowieka
> prawy hipokamp nie realizuje czynnosci zwiazanych z wyobraznia
> przestrzenna. Realizuje to DUZA I ZAJMUJACA PRAWIE 1/3 powierzchni
> prawej pólkuli (wraz z róznymi starszymi strukturami ) częsc mózgu
> na pograniczu platów skroniowego, ciemieniowego i potylicznego.
> Pewna częsc tej pracy wykonuja tez kontrlateralne struktury pólkuli
> lewej.

szczerze dziekuje za rzeczowe pouczenie

> W obrębie tych struktur NIE STWIERDZONO jak dotad neurogenezy
> u doroslych.

dobrze, ze dodales: "jak dotad"

> W tym obszarze róznice między taksówkarzami a populacja
> moglyby byc następstwem li tylko wolniejszej utraty neuronów.

"li tylko" ale z zastrzezeniem: "jak dotad" ;)

> Prawy hipokamp u czlowieka pelni m.in. istotna funkcję w uczeniu się
> i wydobywaniu z pamięci danych przestrzennych.

no a czyz to nie sa dosc istotne funkcje?

> chodzi o zakręt zębaty (ZZ) - (...) tam mozliwe sa procesy neurogenezy

czy NA PEWNO TYLKO tam?
nawet "jak dotad"?

> Pacjenci przyjmowali za zycia markery chemiczne, które lacza się
> tylko z bielkami nowopowstajacych neuronów i daja dobrze wybarwic
> pod mikroskopem. Stad badanie mikroskopowe mózgu po sekcji i
> wybarwieniu ujawnilo fakt powsrtawania nowych neuronów

onceptions
> Gdybys dokladnie przeczytal ten link znalazlbys odpowiedz na pytanie
> dlaczego teza o uzywaniu 10% mózgu jest tak watpliwa.

tak tak, przeczytalem ale nadal nie ma tam tego czego bym szukal - to nadal
jest NIE NA (TEN) TEMAT

ogenesis
> Druga poza zakrętem zębatym struktura w której powstaja nowe neurony
> - czyli okolice pod komorami bocznymi nie ma wielkiego zwiazku z
> "wyzszymi" funkcjami intelektualnymi zas migrujace komórki moga miec
> wplyw na zmysl węchu.

a co z tym faktem, ze badano to na szczurach ktore poddawano bogatej
stymulacji (powiedzmy) "intelektualnej" i potem usmiercano i badano
mikroskopowo ich kore gdzie dostrzezono nowopowstale komorki z markerami (o
ktorych wspomniales)?
rezultat byl taki, ze - w porownaniu z grupa kontrolna NIE-stymulowana
"intelektualnie" - stwierdzono silna neurogeneze - czego nie da sie inaczej
wytlumaczyc jak reakcja na STYMULACJE!

i nie chodzi tu o to, ze jest to "MNIEJSZA UTRATA niz u normalnych" bo jak
powtarzam podawano szczurkom za zycia MARKERY!

> Tracimy jednak najczęsciej te neurony, dla
> których nie znajdujemy w ciagu zycia zastosowania.

skoro sie tak upierasz to moze ta utrata jest celowa i dla poprawienia
efektow WUYCZENIA sie - jak we wspomnianym przeze mnie w innym poscie
algorytmie uczenia perceptronu znanym jako "neuron trimming"?

a moze tych neuronow jest "wiecej niz wykorzytanych" bo stanowia jedynie
MATERIAL do uksztaltowania pewnych struktur, odwzorowanie srodowiska bodzcow
zewnwetrznych
tak jak taka masa plastyczna z ktorej cos fajnego ulepimy - ale przeciez
rzezbiarz nigdy nie wykorzystuje calej masy - im dzielo nabiera
konkretniejszego ksztaltu tym wiecej pozosatje RESZTEK materialu z ktorego
rzezbi...

--
Y?