Re: Wieczne trwanie

From: "Panslavista" <p...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Wieczne trwanie
Date: Wed, 24 Sep 2008 23:29:35 +0200
<gb8qik$lj2$1@news.onet.pl> <X...@2...180.128.149>
<gb8tbm$48s$1@achot.icm.edu.pl>
<X...@2...180.128.149>
<gb8vpf$8s3$1@achot.icm.edu.pl>
<X...@2...180.128.149>
<gb91vl$ckf$1@achot.icm.edu.pl>
<X...@2...180.128.149>
<gb95g9$ipu$1@achot.icm.edu.pl>
<X...@2...180.128.149>
<gbb9af$5rl$1@inews.gazeta.pl>
<X...@2...180.128.149>
<gbdmls$kb8$1@inews.gazeta.pl>
<X...@2...180.128.149>
<gbdvar$jo6$1@inews.gazeta.pl>
<1...@4...net>
<gbe0k4$pbt$3@inews.gazeta.pl>
<18lc9o08kogna.yvr8718cnq0d$.dlg@40tude.net>
<gbe76j$1v3$1@inews.gazeta.pl>
<1...@4...net>

news:143lhbafadp0i.1iqp534vhgijr.dlg@40tude.net...

> Ruchy dziecka w łonie matki są niecelowe, są to głównie odruchy.
> Mówimy o wiedzy - intelekcie. Tego dziecko w łonie matki nie ma. Nabywa ją
> dopiero po urodzeniu. Do rozwoju intelektu potrzebny jest duuuzy zasób
> informacji o świecie zewnetrznym, aby ten intelekt miał co analizowac i co
> przetwarzać.

> Nie no, nie mów, że ssanie to rozwój intelektualny - ssanie to w życiu
> płodowym odruch bezwarunkowy, a po urodzeniu odruch warunkowy.
>
> Intelekt zaś to połączenie wiedzy/informacji nabytej za pośrednictwem
> [...]

Niezupełnie - moj syn Janek po przywiezieniu z porodówki pooglądał
mieszkanie - nawet małe obrazki na ścianach, reagował na mój głos - znał go,
bo basy przechodziły przez brzuch matki, jej głosu na odmiane nie poznawał -
gdyż różnił się od tego, który do jego uszu dochodził.
A gdy się urodził i położna położyła go na stoliku, aby zaopatrzyć mu
pępowinę zrobił mostek i poraczkował - ledwie go złapała, byłby spadł...