Re: Wiercenie prostopadłe w płytach meblowych

From: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Wiercenie prostopadłe w płytach meblowych
Date: Sun, 30 Nov 2014 20:38:24 +0100

Sebastian Biały wrote:

> Masz pomysł jak? Nie mam frezarki (no wlaśnie) bo może latwo zrobić
> to z kawałka grubej dechy frezując ją w kształt ceownika, potem
> otwory i tulejki na wiertła. Ba, sa takie gotowe :) ?

jeśli masz spawarkę lub jakiś do niej dostęp to wygiąć blachę w C i
przyspawać tulejkę o średnicy wiertła ( w ostateczności może być
rozwiercona nakrętka odpowiedniej średnicy)
przy braku spawarki można zrobić takie C skręcając drewno, płytę,
sklejkę. Rzeczoną wcześniej nakrętkę można wbić w wywiercony (trochę
mniejszy) otwór, podobnie można wykonać zderzaki od końca płyty żeby
otwór zawsze był w tym samym miejscu

oczywiście można też wyfrezować rowek w desce tak jak to wymyśliłeś,
ja bym to robił na pile stołowej ze zderzakiem, będzie równo a
zakładając że piła bierze 4mm a trzeba wybrać 18mm to tylko 5
przejazdów - no ale trzeba mieć piłę stołową, zresztą skoro bierzesz
sie za takie przedsięwzięcie to jakiś tam sprzęt w końcu masz