Re: Wierzba energetyczna

Data: 2002-09-29 01:00:34
Temat: Re: Wierzba energetyczna
Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl>

Użytkownik "Ryszard Kowalczyk" <7...@w...pl> napisał w wiadomości
news:an552r$pcg$1@news.tpi.pl...
> Do Grzegorza
> Szkoda, że stać Cie tylko na złośliwe uwagi do treści
> mojego listu. Określenie wierzba energetyczna jest skrótem określającym
> różne hybrydy wierzby np Salix Viminalis, które są uprawiane dla
pozyskania
> drewna
> wykorzystywanego jako odnawialne źródło energii cieplnej.
> Była dawniej dyskusja na ten temat w "Ogrodach" więc
> mam nadzieję, że jest zainteresowanie tym tematem.
> Mam nadzieję, że listy Grupy czytają różni specjaliści
> i może ktoś zechce podjąć ten temat.
> [...]

Tzw energia odnawialna jest wtedy gdy produkty spalania sa wykorzystywane do
produkcji surowca energetycznego. Produktem spalania np. etanolu jest
dwutlenek wegla i woda. A one sa wykorzystywane przez rosliny (np. burak
cukrowy) z ktorego produkuje sie cukier a z niego bioetanol (bio- bo jest
jeszczeetanol syntetyczny).. Twoja wierzba energetyczna to zwykly opal.
Szybkorosnacy opal ktory z energia odnawialna nie ma NIC wsdpolnego.
Zwykly burak jest bardziej energetyczny niz Twoja wierzba ;-)
Pozdrawiam
rzegorz