Re: Wiesz o tym że masz przejebane?

Data: 2013-06-16 15:00:52
Temat: Re: Wiesz o tym że masz przejebane?
Od: "LeoTar" <w...@w...pl>

news:1e8ig2pe9d6zq$.fdkp6g7mdfbk.dlg@40tude.net...

> Uważam, ze owej przemocy i agresji w rodzinie (i wszędzie) u nas winna
> jest
> CYWILIZACJA - a konkretnie będące jej następstwem i nieodłącznym atrybutem
> frustracje wywołane nadmiarem informacji nie do przetworzenia oraz dóbr
> nie
> do żużycia dla przeciętnej jednostki. Oraz cywilizacyjna przemiana relacji
> i ról w rodzinie - o tym dalej.

Dobrze, ze wspomniałaś o nadmiarze. Istotnie jest tego strasznie dużo, ale
dzięki metodom selekcji jestesmy w stanie dokonywać syntezy wiedzy zawartej
w tym nadmiarze informacji. Kiedyś panował niedobór informacji teraz jest
jej zalew musimy wiec klasyfikowac wiedzę, odrzucać to co mało istotnea
zostawiac tylko informacje ważną. Ale wszędzie pojawia sie przemoc w
rodzinie. Najtrudniej jest spojrzeć krytycznie na to co jest przyjmowane za
normę a co po głębszej analizie okazuje sie antynormą.

> Czy ktoś robił badania w "społeczeństwach" czy społacznościach
> pozostajacych na poziomie pierwotnym?

Było wielu takich badczy, a wśród nich nasz rodak Bronisław Malinowski.
Czytałem kiedys "Złota gałąź" G.J,Frazera no i niezapomniany Freud, który
odwołuje sie do trudno dostępnych źródeł. Na przyklad freudowskie "Totem i
tabu" czy "Człowiek imieniem Mojżesz a religia monoteistyczna" to
kwintesencja wiedzy o tych, których uważamy za pierwotnych.

>Bylabym ciekawa, bo mam pewne obserwcje, ale wynikające tylko z tego,
>co mi dostępne, więc... Np plemiona afrykańskie, w dżungli amazońskiej
>itp - co mówią badania na temat przemocy w rodzinie u nich?

Pooglądaj i poczytaj Cejrowskiego, Fiedlera, Kapuścińskiego. Wszystkie
książki zawierają jakieś szczątkowe informacje na temat kultur w różnych
zakątkach swiata. Wiedzę o przemocy w rodzinie trzeba składać z okruchów,
które są dostępne wszędzie tylko rzadko kto potrafi takiej syntezy dokonywać
z powodu obowiązującego paradygmatu wychowawczego zawierającego seksualne
tabu.

>Wydaje mi się, że dzieci są tam szanowane bardzo, ponieważ te, które się
>uchowały, mają zabezpieczyć byt starym. Taki prpsty mechanizm kulturowy,
>który u nas już prawie przestał funkcjonować.

Przemoc, ta nieuswiadamiana, napędza przemoc w sposób lawinowy co możemy
dostrzec szczególnie w naszych czasach. A podstawową jednostką przemocy w
stosunku do dziecka jest zakaz seksualny rozumiany jako dobro. Ale zakaz
jest złem gdyz napędza przemoc. Wprawdzie dzięki zakazowi zbudowana została
nasza cywilizacja informacyjna ale tez podtrzymywanie zakazu grozi
rozpetaniem wojny totalnej,której skutkiem może być totalne zniszczenie
życia. Zakaz był więc dobry tylko dopóty dopóki nie potrafimy zrozumiec
mechanizmu, który go wywołał. Gdy zrozumiemy ten mechanizm musimy sie od
zakazu uwolnić.

> także odnośnie kobiet - kobiety pracują, są w stanie same się utrzymać,
> dlatego dla nich dziecko nie jest dobrem. Kwitnie aborcja. Rozpadają się
> zwiazki bo kobieta i meżczyzna konkurują ze sobą. Itp. Itd.

Konkurują ze soba o władzę nad tym drugim, gdyz wskutek zakazu seksualnego
obowiązującego w procesie wychowawczym nie są w stanie zaufać jedno
drugiemu. Nie ufając musza dominować nad tym drugim. Do tej pory kobieta
dominowała seksualnie nad mężczyzną ale ta dominacja prowadzi do
zniewieścienia mężczyzn, do szerzenia się homoseksualizmu i pedofilii.
Ogólnie rzecz biorąc do patologii w rodzinie. Ta patologia cały czas
istniała (bo obowiazuje seksualne tabu) ale była starannie ukryta. Teraz,
gdy trzeba harować na utrzymanie sie na powierzchni ta patologia sie ujawnia
i nie pomaga żaden zakaz. Przemoc domowa do tej pory skrywana ujawnia się
totalnie.

> W naszej cywilizacji dziecko nie jest dobrem, lecz dopustem, obciązeniem.
> (Oczywiście tu generalizuję dla podkreślenia trendu.)

Nieprawda. Dla mnie dziecko jest świętością i dzięki temu dzieci
podpowiedziały mi co jest niedobrego w mojej rodzinie. To córka zwróciła sie
do mnie z żarliwą prośbą: "Ratuj rodzinę". Ufała mi tak bardzo, że
zdecydowała się "zdradzić" swoja matkę mimo ogromnej presji jaka matka na
nia wywierała.

>"Starzy" generalnie nie potrzebują swoich dzieci aby przeżyć...

Zeby wybudować nowe społezeństwo, społeczeństwo wolne od przemocy należy
zniszczyć wszystkie więzi, które sprzyjały zniewoleniu, trzeba dokonać
totalnego prania mózgów. Żeby można było wszczepić nowy paradygmat
wychowawczy. Ci którzy go zaakceptują odnowia kontakty międzypokoleniowe
lecz ci, którzy nie zrozumieja będą musieli odejść w niepamięć. Tak wygląda
rewolucja.

> Piiiip!

Śmiej się śmiej. Zobaczymy kto będzie śmiał sie ostatni. :)

> O własnie - POSZUKIWAĆ, WYŁAWIAĆ. Tyle że kiedy się tak "wyławia", to
> zawsze ma się tendencje do podławiania jedynie wybranego gatunku...
> informacji :-]

Trzeba wyławiać bez ustanowienia jakichkolwiek warunków początkowych. Tylko
wtedy poszukiwanie jest prawdziwe. W dotychczasowym paradygmaie wychowawczym
ustanowiono zakaz seksualny jako warunek niepodwazalny. Ale tak byc musiało
bysmy sie znaleźli tutaj gdzie teraz jestesmy.

--
Wladek Tarnawski
LeoTar - Sunrise Services